Publicerat Augusti 7, 20223 yr Detta är en populär post. Från hage till bord på mindre än 24h 👌småbruk har sina fördelar 😎
Publicerat Augusti 13, 20223 yr Detta är en populär post. Grillspett på benfri rev å karre’erna av veckans lille gris. /P
Publicerat Augusti 14, 20223 yr Författare Detta är en populär post. Måste ju göra ett besök i "min" tråd, blir inte så många inlägg här, allra minst denna tid på året, foderstaten domineras av säl och det är ju ingen kioskvältare precis, helt OK mat men just inte mer. Idag blev det middag hemma och tre fint, byxade abborrfiléer från Jämtlands fina vatten blev basen, dubbelpanerade och fint frasiga, serverade med kokt potatis och remoulade.
Publicerat September 5, 20223 yr Detta är en populär post. Blev Färs-Stroganoff-ish i solen i dag. /P
Publicerat September 17, 20223 yr Författare Detta är en populär post. Fick lite feeling denna dag, var irriterad på morgonen över höga elpriser och tingens ordning allmänt och tänkte... Fuck, jag går in i min egen bubbla och gör nå't bra av denna lördag! Rotade runt i frysen, har bara en igång av kostnadsskäl så det är liiiite jobbigt men hittade så småningom lite abborrfilé. Så, när klockan närmade sig 12 så "Floydade" jag på med lite supergod, tysk bira och lite nötter, tog en rom i stället för en "whiskychaser" och skred till verket. Dubbelpanerad abborrfilé, nyupptagen potatis och dillmajonnäs. I glaset bubblar en torr och fin spumante från 2019. Verkligheten ska fan inte få komma åt mig, det ska fan va' gôtt å leva!
Publicerat September 25, 20223 yr Detta är en populär post. Idag är det dags för ett experiment. Hemma på skäret, så är vi vana vid att köra lammlår eller sadel hel i ugn. Så ikväll blir det helstekt rådjurssadel med rödkål, potatis och gräddsås.
Publicerat September 25, 20223 yr Detta är en populär post. Lagt in päron, lingon - cognac/citron/stjärnanis - saffran/vaniljstång/stjärnanis. Mer socker per centiliter än Red Bull...
Publicerat September 30, 20223 yr Detta är en populär post. Dagens blev en gryta på VS-rygg, champinjon å haricoverts. /P
Publicerat Oktober 11, 20223 yr Författare Detta är en populär post. Tyckte jag hade lite tid idag att krångla till tisdagsmiddagen lite, benfri vildsvinskotlett, delad på längden och bankad fylldes med blåmögelost, bacon och lök och rullades och efter bryning fick den puttra i grädde tills färdig. Serverad med råstekt potatis och gröna ärtor.
Publicerat Oktober 13, 20223 yr Detta är en populär post. Idag serveras ungsstekt fjällröding, potatis, smör, tunnbröd o mjölk. Jag har fått den av kompisen som jag brukar vara hundvakt åt. Äkta vara från Kirunas fjällvärld.
Publicerat Oktober 14, 20223 yr Orkade inte göra flera biffar så säg hej till Västsveriges största pannbiff Perfekt carnivore-mat på 500 gram nötfärs, två ägg, salt, peppar och en skvätt grädde så här efter gymmet.
Publicerat Oktober 14, 20223 yr 6 minutes ago exabit sa: Orkade inte göra flera biffar så säg hej till Västsveriges största pannbiff Perfekt carnivore-mat på 500 gram nötfärs, två ägg, salt, peppar och en skvätt grädde så här efter gymmet. Smart! En enda stor köttfärsbiff som alla tar o äter ifrån.
Publicerat Oktober 14, 20223 yr 5 minutes ago lsjonsson sa: Smart! En enda stor köttfärsbiff som alla tar o äter ifrån. Bättre köttfärs nästa gång bara.
Publicerat Oktober 14, 20223 yr 4 minutes ago karelsk blandning sa: Bättre köttfärs nästa gång bara. Jepp!
Publicerat Oktober 22, 20223 yr Författare Detta är en populär post. Galet gott idag! För prick två år sedan sköt jag en kronkalv och idag åt jag en av rostbiffarna, visste inte att det var "årsdag", bara nå't slags kusligt sammanträffade. Soviddade till 55 grader i 2½ timme och sedan fick den vila i ett gäng timmar innan den fick lite yta med mycket smör och bara salt och peppar och lite vila innan jag skar upp den. Till detta serverades en svinbra rödvinsreduktion med schalottenlök och timjan och en lätt syrabalans i form av ett par droppar mörk sirap, råstekt potatis och lite "al dente" morötter, slungade med smör och lite vitlök. Hela rasket sköljdes ner med... Säsongens första sockerfria julmust!
Publicerat Oktober 22, 20223 yr Hittade en bit märkt älg -20 i frysen…. Såg ut som älgkalvsentrecote när den var töad 🤷♂️ Past-me skämta aprilo med present-me 😺