Publicerat Mars 18, 201115 yr Färjestadfan och äter bönor å fläsk? Nä, nu blir jag nästan kär! Jamen, visst är det en perfekt kombination?? FBK och FBK (Fläsk bruna Bönor-Konseptet).
Publicerat Mars 18, 201115 yr Jaha? Och när är maten klar? Mja det vart tyvärr ingen tacos i dag. Istället bakade jag så kallade Macroner i stället. En slags maräng/mandelkaka med smörkräm mellan. Mmmmuuuummmmmsssss
Publicerat Mars 18, 201115 yr Mja det vart tyvärr ingen tacos i dag. Istället bakade jag så kallade Macroner i stället. En slags maräng/mandelkaka med smörkräm mellan. Mmmmuuuummmmmsssss Det låter inte direkt äckligt det heller... Det är helt ok att lägga ut recepten. Klickade på ditt namn istället för "Dagens rätt" (har blivit ett och annat felklick genom tiden...)och såg din profilbild.... Du är långt ifrån motbjudande att se på, grabben...
Publicerat Mars 19, 201115 yr Orkade inte laga mat så det fick bli lite Kina Mvh. Biff med bambu och purjo? Gottigottgott.
Publicerat Mars 19, 201115 yr Det låter inte direkt äckligt det heller... Det är helt ok att lägga ut recepten. Klickade på ditt namn istället för "Dagens rätt" (har blivit ett och annat felklick genom tiden...)och såg din profilbild.... Du är långt ifrån motbjudande att se på, grabben... några "felklick" ja....
Publicerat Mars 19, 201115 yr Författare Fabulös trerätters idag... En mousse på rökt gåsbröst med lite rostat bröd, syltlök och coctailkapris till förrätt Tjälknul på älgrostbiff, en syndig potatisgratäng samt rostad lök serverat med en 2000 Valdepeñas Gran Reserva. Multebärskrem
Publicerat Mars 19, 201115 yr Idag blev det lite rester från köttfärslimpan med klyftpotatis och grönpepparsås.
Publicerat Mars 20, 201115 yr Stekte mig en köttbit nu o prövade en ny bearnaisesås grill hette den o den var klockren Mvh.
Publicerat Mars 20, 201115 yr Lunch åt jag till frukost. Eller egentligen åt jag frukost till lunch...
Publicerat Mars 20, 201115 yr Fabulös trerätters idag... En mousse på rökt gåsbröst med lite rostat bröd, syltlök och coctailkapris till förrätt Tjälknul på älgrostbiff, en syndig potatisgratäng samt rostad lök serverat med en 2000 Valdepeñas Gran Reserva. Multebärskrem Shit! Lät inte dumt det där du. //F
Publicerat Mars 20, 201115 yr Ikväll vart det varma mackor och nu ska jag göra äggtoddy. Det har jag inte gjort på jag vet inte hur länge
Publicerat Mars 20, 201115 yr Köttgryta på älg, syltlök och champinjoner tillsammans med vanligt matris. Mycket gott!
Publicerat Mars 20, 201115 yr Stekt makrill med potatis, stuvad mangold och lingonsylt. Gårdagens var grillade revben med potatismos.
Publicerat Mars 21, 201115 yr Stekt makrill med potatis, stuvad mangold och lingonsylt. Gårdagens var grillade revben med potatismos. Åh, stekt makrill är så sabla gott!
Publicerat Mars 21, 201115 yr Åh, stekt makrill är så sabla gott! Jag känner en del fiskare så det blir en beställning på ca 15kg en gång om året som hämtas av vid kajen när båten kommer in.
Publicerat Mars 22, 201115 yr Författare Jag känner en del fiskare så det blir en beställning på ca 15kg en gång om året som hämtas av vid kajen när båten kommer in. Det måste (för en gångs skull ) vara en fördel att bo på västkusten om man gillar makrill. Skulle gärna ha den fördelen några gånger om året. Vi har ju våran strömming som snart kommer fast östersjöfisk har ju blivit så faligt att äta... Dom håller ju på att t.o.m förbjuda surströmmingen. Det är konstigt, vi ska ha varg i naturen men får inte äta surströmming!?
Publicerat Mars 22, 201115 yr Det måste (för en gångs skull ) vara en fördel att bo på västkusten om man gillar makrill. Skulle gärna ha den fördelen några gånger om året. Vi har ju våran strömming som snart kommer fast östersjöfisk har ju blivit så faligt att äta... Dom håller ju på att t.o.m förbjuda surströmmingen. Det är konstigt, vi ska ha varg i naturen men får inte äta surströmming!? Där kom den, ja Du får väl importera lite sill till er rötgasanl...eeehhhhh surströmmingsfabrik.
Publicerat Mars 22, 201115 yr Författare Lite lättlunch idag, det blir smörgåstårta på ett årsmöte ikväll och den vill man ha gott om plats åt...