Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Färjestadfan och äter bönor å fläsk? Nä, nu blir jag nästan kär! :P

Jamen, visst är det en perfekt kombination?? FBK och FBK (Fläsk bruna Bönor-Konseptet). ^_^

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Ska ställa mig och laga Tacos. Jippi

Jaha? Och när är maten klar? :wub:

Publicerat

Jaha? Och när är maten klar? :wub:

Mja det vart tyvärr ingen tacos i dag. Istället bakade jag så kallade Macroner i stället. En slags maräng/mandelkaka med smörkräm mellan. Mmmmuuuummmmmsssss

Publicerat

Mja det vart tyvärr ingen tacos i dag. Istället bakade jag så kallade Macroner i stället. En slags maräng/mandelkaka med smörkräm mellan. Mmmmuuuummmmmsssss

Det låter inte direkt äckligt det heller... :D Det är helt ok att lägga ut recepten. ;)

Klickade på ditt namn istället för "Dagens rätt" (har blivit ett och annat felklick genom tiden...)och såg din profilbild.... Du är långt ifrån motbjudande att se på, grabben... ;)

Publicerat

He he tack :P

Publicerat

Orkade inte laga mat så det fick bli lite Kina :D

post-906-0-39848200-1300557851_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat

Orkade inte laga mat så det fick bli lite Kina :D

post-906-0-39848200-1300557851_thumb.jpg

Mvh.

Biff med bambu och purjo? Gottigottgott. ^_^

Publicerat

Det låter inte direkt äckligt det heller... :D Det är helt ok att lägga ut recepten. ;)

Klickade på ditt namn istället för "Dagens rätt" (har blivit ett och annat felklick genom tiden...)och såg din profilbild.... Du är långt ifrån motbjudande att se på, grabben... ;)

några "felklick" ja.... ;):D

Publicerat
  • Författare

Fabulös trerätters idag...

En mousse på rökt gåsbröst med lite rostat bröd, syltlök och coctailkapris till förrätt

Tjälknul på älgrostbiff, en syndig potatisgratäng samt rostad lök serverat med en 2000 Valdepeñas Gran Reserva.

Multebärskrem

:wub:

Publicerat

Idag blev det lite rester från köttfärslimpan med klyftpotatis och grönpepparsås.

Publicerat

Stekte mig en köttbit nu o prövade en ny bearnaisesås grill hette den o den var klockren :D

Mvh.

Publicerat

carbonara till lunch

Publicerat

Lunch åt jag till frukost. Eller egentligen åt jag frukost till lunch... :lol:

Publicerat

Fabulös trerätters idag...

En mousse på rökt gåsbröst med lite rostat bröd, syltlök och coctailkapris till förrätt

Tjälknul på älgrostbiff, en syndig potatisgratäng samt rostad lök serverat med en 2000 Valdepeñas Gran Reserva.

Multebärskrem

:wub:

Shit! Lät inte dumt det där du.

//F

Publicerat

Ikväll vart det varma mackor och nu ska jag göra äggtoddy. Det har jag inte gjort på jag vet inte hur länge

Publicerat

Köttgryta på älg, syltlök och champinjoner tillsammans med vanligt matris. Mycket gott! :D

Publicerat

Här blev det sprödbakad torsk med kokt pot. och kokta grönsaker. Gott. :)

Publicerat

Stekt makrill med potatis, stuvad mangold och lingonsylt.

Gårdagens var grillade revben med potatismos.

Publicerat

Korv Stroganoff, ris o grönsaker.:D

Publicerat

Stekt makrill med potatis, stuvad mangold och lingonsylt.

Gårdagens var grillade revben med potatismos.

Åh, stekt makrill är så sabla gott! :wub:

Publicerat

Åh, stekt makrill är så sabla gott! :wub:

Jag känner en del fiskare så det blir en beställning på ca 15kg en gång om året som hämtas av vid kajen när båten kommer in. B)

Publicerat
  • Författare

Jag känner en del fiskare så det blir en beställning på ca 15kg en gång om året som hämtas av vid kajen när båten kommer in. B)

Det måste (för en gångs skull ^_^ ) vara en fördel att bo på västkusten om man gillar makrill. Skulle gärna ha den fördelen några gånger om året. Vi har ju våran strömming som snart kommer fast östersjöfisk har ju blivit så faligt att äta... Dom håller ju på att t.o.m förbjuda surströmmingen. :angry: Det är konstigt, vi ska ha varg i naturen men får inte äta surströmming!? :wacko:

Publicerat

Det måste (för en gångs skull ^_^ ) vara en fördel att bo på västkusten om man gillar makrill. Skulle gärna ha den fördelen några gånger om året. Vi har ju våran strömming som snart kommer fast östersjöfisk har ju blivit så faligt att äta... Dom håller ju på att t.o.m förbjuda surströmmingen. :angry: Det är konstigt, vi ska ha varg i naturen men får inte äta surströmming!? :wacko:

Där kom den, ja :lol:

Du får väl importera lite sill till er rötgasanl...eeehhhhh surströmmingsfabrik. :D

Publicerat

500gr blandfärs o zatziki :D

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Lite lättlunch idag, det blir smörgåstårta på ett årsmöte ikväll och den vill man ha gott om plats åt...