Publicerat Mars 23, 201115 yr Jag känner en del fiskare så det blir en beställning på ca 15kg en gång om året som hämtas av vid kajen när båten kommer in. Ännu bättre är att dra upp den själv. Fast det är i tidigaste laget än... men om några månader så!
Publicerat Mars 23, 201115 yr Det måste (för en gångs skull ) vara en fördel att bo på västkusten om man gillar makrill. Skulle gärna ha den fördelen några gånger om året. Vi har ju våran strömming som snart kommer fast östersjöfisk har ju blivit så faligt att äta... Dom håller ju på att t.o.m förbjuda surströmmingen. Det är konstigt, vi ska ha varg i naturen men får inte äta surströmming!? Vargen luktar i alla fall bättre! Den kan i vilket fall som helst inte lukta sämre än surströmming... Det är det inget som gör i o f s... I övrigt så blev det Bullens varmkorv med bröd då jag var hemma ganska sent idag... Gottigottgott!
Publicerat Mars 23, 201115 yr Vargen luktar i alla fall bättre! Den kan i vilket fall som helst inte lukta sämre än surströmming... Det är det inget som gör i o f s... I övrigt så blev det Bullens varmkorv med bröd då jag var hemma ganska sent idag... Gottigottgott! Har en polare som var i varghägnet på Kolmården och jag träffade honom när han kom därifrån, och han luktade inte nyponrosor direkt... De luktar mer är hund! (Han sa att lukten i bilen satt kvar i veckor) Fortfarande inte lika illa som surströmming, dock...
Publicerat Mars 23, 201115 yr Har en polare som var i varghägnet på Kolmården och jag träffade honom när han kom därifrån, och han luktade inte nyponrosor direkt... De luktar mer är hund! (Han sa att lukten i bilen satt kvar i veckor) Fortfarande inte lika illa som surströmming, dock... Precis! Tror säkert att vargar luktar en del, men att slå stanken av surströmming är det inte mycket som gör... Och en del tycker att det luktar gott.... Alla kan inte ha luktsinnet som det ska...
Publicerat Mars 23, 201115 yr Författare Precis! Tror säkert att vargar luktar en del, men att slå stanken av surströmming är det inte mycket som gör... Och en del tycker att det luktar gott.... Alla kan inte ha luktsinnet som det ska... En klockren trigger för att få snålvattnet att rinna är när konservöppnaren punkterar strömmingsburken... Heaven, I'm in heaven!
Publicerat Mars 23, 201115 yr En klockren trigger för att få snålvattnet att rinna är när konservöppnaren punkterar strömmingsburken... Heaven, I'm in heaven! Och jag blir spyfärdig. Jag har nog sprint-rekord i att springa till säkert avstånd från surströmmingsstank. Mamma lever tyvärr inte för att kunna bekräfta det och farsan fattade nog inte riktigt vart jag tog vägen i samma ögonblick som det pös i burken... Han var i köket och jag i vardagsrummet och i samma sekund som det steg grön ånga ur burken så var jag redan ute vid bilen redo att åka hem.
Publicerat Mars 24, 201115 yr Ännu bättre är att dra upp den själv. Fast det är i tidigaste laget än... men om några månader så! Jo det har hänt det med, det blev dock inte av förra året. Blåste jäveln alla dagar det hade passat.
Publicerat Mars 24, 201115 yr Jo det har hänt det med, det blev dock inte av förra året. Blåste jäveln alla dagar det hade passat. Nej, inte var det många fina dagar för makrillmete. Inte många fina dagar alls i somras här i mina trakter... Småland och andra ställen hade så mycket värme och sol att dom klagade på värmen och här var den bara i några få dagar och då gick termometern bara upp till dryga 25 grader. Inte rättvist.
Publicerat Mars 25, 201115 yr Nykokta bruna bönor och fläsk till middag idag. Mums!! Mysko att det som pyser ur röven inte är lika angenämt som det man äter... Nåja, här blir det nog lite helg-repris... stekt köttbit med klyftpot. och grönpepparsås (lessnar nog aldrig...).
Publicerat Mars 25, 201115 yr våfflor skall man äta på våffeldagen inte en hel rätt i sig men förbaskat gott. MVH Eas
Publicerat Mars 25, 201115 yr Det blir nog ingen avancerad middag ikväll. Åt fläskschnitzel och marängsviss till lunch och jag är lite småmätt än.
Publicerat Mars 25, 201115 yr Författare Mysko att det som pyser ur röven ... Det har jag inga problem med, jag skyller ALLTID på hundarna!
Publicerat Mars 25, 201115 yr Det har jag inga problem med, jag skyller ALLTID på hundarna! Jo det kan du göra som har Borders Idag blev det wokade grönsaker med spättafile
Publicerat Mars 25, 201115 yr Jo det kan du göra som har Borders Idag blev det wokade grönsaker med spättafile ÄÄÄ vilken bantar mat Mvh.
Publicerat Mars 25, 201115 yr Det har jag inga problem med, jag skyller ALLTID på hundarna! Det funkar inte att skylla på dammråttor, va? Det är dom enda "djur" som bor med mig (i perioder...)- i övrigt är jag ensam...
Publicerat Mars 25, 201115 yr Jo det kan du göra som har Borders Idag blev det wokade grönsaker med spättafile Gott, men man får ju äta horribla mängder för att bli mätt....
Publicerat Mars 25, 201115 yr jag är lite småmätt än. Jag tar tillbaka det där. Nu har jag blivit hungrig.
Publicerat Mars 25, 201115 yr Gott, men man får ju äta horribla mängder för att bli mätt.... Öl gumman öl
Publicerat Mars 25, 201115 yr Idag blev det GRILLAT. Ååååå så gött det var. Detta tillsammans med en Bellman mmmmmmm smaskens