Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Idag festar man loss med palt, stekt fläsk å lingonsylt!

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Jag känner en del fiskare så det blir en beställning på ca 15kg en gång om året som hämtas av vid kajen när båten kommer in. B)

Ännu bättre är att dra upp den själv. ;) Fast det är i tidigaste laget än... men om några månader så! ^_^

Publicerat

Det måste (för en gångs skull ^_^ ) vara en fördel att bo på västkusten om man gillar makrill. Skulle gärna ha den fördelen några gånger om året. Vi har ju våran strömming som snart kommer fast östersjöfisk har ju blivit så faligt att äta... Dom håller ju på att t.o.m förbjuda surströmmingen. :angry:Det är konstigt, vi ska ha varg i naturen men får inte äta surströmming!? :wacko:

Vargen luktar i alla fall bättre! Den kan i vilket fall som helst inte lukta sämre än surströmming... :D Det är det inget som gör i o f s...

I övrigt så blev det Bullens varmkorv med bröd då jag var hemma ganska sent idag... Gottigottgott! :)

Publicerat

Vargen luktar i alla fall bättre! Den kan i vilket fall som helst inte lukta sämre än surströmming... :D Det är det inget som gör i o f s...

I övrigt så blev det Bullens varmkorv med bröd då jag var hemma ganska sent idag... Gottigottgott! :)

Har en polare som var i varghägnet på Kolmården och jag träffade honom när han kom därifrån, och han luktade inte nyponrosor direkt... De luktar mer är hund! (Han sa att lukten i bilen satt kvar i veckor) Fortfarande inte lika illa som surströmming, dock...

Publicerat

Har en polare som var i varghägnet på Kolmården och jag träffade honom när han kom därifrån, och han luktade inte nyponrosor direkt... De luktar mer är hund! (Han sa att lukten i bilen satt kvar i veckor) Fortfarande inte lika illa som surströmming, dock...

Precis!

Tror säkert att vargar luktar en del, men att slå stanken av surströmming är det inte mycket som gör... Och en del tycker att det luktar gott.... :blink: Alla kan inte ha luktsinnet som det ska... :rolleyes:;):lol:

Publicerat
  • Författare

Precis!

Tror säkert att vargar luktar en del, men att slå stanken av surströmming är det inte mycket som gör... Och en del tycker att det luktar gott.... :blink: Alla kan inte ha luktsinnet som det ska... :rolleyes:;):lol:

En klockren trigger för att få snålvattnet att rinna är när konservöppnaren punkterar strömmingsburken... Heaven, I'm in heaven! :wub:

Publicerat

En klockren trigger för att få snålvattnet att rinna är när konservöppnaren punkterar strömmingsburken... Heaven, I'm in heaven! :wub:

Och jag blir spyfärdig. Jag har nog sprint-rekord i att springa till säkert avstånd från surströmmingsstank. :lol: Mamma lever tyvärr inte för att kunna bekräfta det och farsan fattade nog inte riktigt vart jag tog vägen i samma ögonblick som det pös i burken... Han var i köket och jag i vardagsrummet och i samma sekund som det steg grön ånga ur burken så var jag redan ute vid bilen redo att åka hem. :lol:

Publicerat

Ännu bättre är att dra upp den själv. ;) Fast det är i tidigaste laget än... men om några månader så! ^_^

Jo det har hänt det med, det blev dock inte av förra året. Blåste jäveln alla dagar det hade passat. :(

Publicerat
  • Författare

Pasta Carbonara med MYCKET nyriven parmesan!

Publicerat

Jo det har hänt det med, det blev dock inte av förra året. Blåste jäveln alla dagar det hade passat. :(

Nej, inte var det många fina dagar för makrillmete. Inte många fina dagar alls i somras här i mina trakter... Småland och andra ställen hade så mycket värme och sol att dom klagade på värmen och här var den bara i några få dagar och då gick termometern bara upp till dryga 25 grader. Inte rättvist. <_<

Publicerat
  • Författare

Nykokta bruna bönor och fläsk till middag idag. :wub:

Publicerat

Igår: Lammcurry med ris.

Idag: ????

Publicerat

Nykokta bruna bönor och fläsk till middag idag. :wub:

Mums!! Mysko att det som pyser ur röven inte är lika angenämt som det man äter... :rolleyes:

Nåja, här blir det nog lite helg-repris... stekt köttbit med klyftpot. och grönpepparsås (lessnar nog aldrig...). :)

Publicerat

våfflor skall man äta på våffeldagen :wub:

inte en hel rätt i sig men förbaskat gott.

MVH

Eas

Publicerat

Det blir nog ingen avancerad middag ikväll. Åt fläskschnitzel och marängsviss till lunch och jag är lite småmätt än.

Publicerat
  • Författare

Mysko att det som pyser ur röven ...

Det har jag inga problem med, jag skyller ALLTID på hundarna! ;)

Publicerat

Jo det kan du göra som har Borders :D Idag blev det wokade grönsaker med spättafile

Publicerat

Jo det kan du göra som har Borders :D Idag blev det wokade grönsaker med spättafile

ÄÄÄ vilken bantar mat :D

Mvh.

Publicerat

ÄÄÄ vilken bantar mat :D

Mvh.

Blir desto fler öl till efterrätt :D

Publicerat

Blir desto fler öl till efterrätt :D

He he det skulle ju va det då :D

Mvh.

Publicerat

Det funkar inte att skylla på dammråttor, va? :unsure: Det är dom enda "djur" som bor med mig (i perioder...)- i övrigt är jag ensam...

Publicerat

Gott, men man får ju äta horribla mängder för att bli mätt....

Publicerat

jag är lite småmätt än.

Jag tar tillbaka det där. Nu har jag blivit hungrig.

Publicerat

Gott, men man får ju äta horribla mängder för att bli mätt....

Öl gumman öl :D

Publicerat

Idag blev det GRILLAT. Ååååå så gött det var. Detta tillsammans med en Bellman mmmmmmm smaskens

d9ae52c4-e3f9-b5b3.jpg