Publicerat Mars 16, 201115 yr Är gräsänkling i kväll så då blir det nog en ordentlig chili con carne...min fru gillar inte för stark mat och äter inte bönor(kärring), så ikväll ska det frossas i kvadrat!
Publicerat Mars 16, 201115 yr Jag kostade på mig lite godare mat idag för att jag inte har någon röst och hostar. Man behöver riktig mat när man är sjuk. Proteiner. Så det blev entrécôte (halvrå) med grönpepparsås och klyftpotatis och pommes (hade bara lite av varje kvar...). Gott var det i alla fall!
Publicerat Mars 16, 201115 yr En redig rågbrödsmacka med ägg å hotdogs med kaffe i en griskoja tillsammans med trevligt sällskap
Publicerat Mars 16, 201115 yr Är gräsänkling i kväll så då blir det nog en ordentlig chili con carne...min fru gillar inte för stark mat och äter inte bönor(kärring), så ikväll ska det frossas i kvadrat! Stopp och belägg. Här måste jag nog gå in och dra i handbromsen lite... Bönor i chili??? Nädu, här får du allt tänka om lite. Kolla in länken här så ska du se att du får ordning på grejorna. Ett förslag är att du lagar detta när du är ledig dagen därpå. Baksmällan brukar vara av det monumentala slaget nämligen. Sist jag lagade detta recept sprang jag en del av Stockholm maraton iförd endast solbrillor. Såna konsekvenser bör du räkna med om du följer receptet och kanske tutar lite däremellan Lycka till! http://www.hornfeldt.se/chili //F
Publicerat Mars 16, 201115 yr Stopp och belägg. Här måste jag nog gå in och dra i handbromsen lite... Bönor i chili??? Nädu, här får du allt tänka om lite. Kolla in länken här så ska du se att du får ordning på grejorna. Ett förslag är att du lagar detta när du är ledig dagen därpå. Baksmällan brukar vara av det monumentala slaget nämligen. Sist jag lagade detta recept sprang jag en del av Stockholm maraton iförd endast solbrillor. Såna konsekvenser bör du räkna med om du följer receptet och kanske tutar lite däremellan Lycka till! http://www.hornfeldt.se/chili //F Maträttern chili ska ätas UTAN vita böna, ja. Det ska vara BRUNA bönor (utan såsen). Farsgubben hade fått denna rätt när han var i USA, men de hade ingen chili "con carne" utan bara chili... Många år sen jag gjorde chili nu men jag la en laddning på en tjock skiva franska och sköljde ner det hela med kall mjölk. Man behöver mjölken för att dämpa hettan. Fast det vore nog roligare att tillaga den med en flaska Tequila...
Publicerat Mars 17, 201115 yr Stopp och belägg. Här måste jag nog gå in och dra i handbromsen lite... Bönor i chili??? Nädu, här får du allt tänka om lite. Kolla in länken här så ska du se att du får ordning på grejorna. Ett förslag är att du lagar detta när du är ledig dagen därpå. Baksmällan brukar vara av det monumentala slaget nämligen. Sist jag lagade detta recept sprang jag en del av Stockholm maraton iförd endast solbrillor. Såna konsekvenser bör du räkna med om du följer receptet och kanske tutar lite däremellan Lycka till! http://www.hornfeldt.se/chili //F Kan helt gå med på detta!! då jag var för lat igår för att laga mat och fortfarande är gräsänkling så blir det nog stark "köttfärsgryta" ikväll i stället för igår!
Publicerat Mars 17, 201115 yr Själv har jag en färs som ligger framme och tinar. Jag vet bara inte vad jag ska göra med den. Färsen innehåller: Hjort , Älg och Ren... Vilka kryddor rekommenderar ni? och tilltugg?
Publicerat Mars 17, 201115 yr Det blev köttfärslimpa med råstekt (i ugnen) potatis. Så gott, så gott!
Publicerat Mars 18, 201115 yr I dag blir det stekt öring som fått puttra en stund i grädde, till det hemgjort potatismos.
Publicerat Mars 18, 201115 yr Författare Dagens snöande satte P för kvällens grisjakt så batchen av köttfärssås även kallad fullmånesåsen får vara ifred ikväll. Halva priset på tamgriskotletter hos min ICA ordnar dagens idag, de får efter bryning puttra i lök, tomat och paprika och sedan avnjutas med kokpärer.
Publicerat Mars 18, 201115 yr Författare En redig rågbrödsmacka med ägg å hotdogs med kaffe i en griskoja tillsammans med trevligt sällskap Var det ägg å korv på mackorna!? Hade du bara sagt det så hade jag lagt ur! Nåja, vi får försöka reprisera äventyret å då, då jävlar ska vi skjuta gris å äta hotdogs!
Publicerat Mars 18, 201115 yr Idag vart det bruna bönor och fläsk. Har lite svårt för bruna bönor, men fläsk med löksås rockar!
Publicerat Mars 18, 201115 yr Har lite svårt för bruna bönor, men fläsk med löksås rockar! Det verkar som huvudgruppen som inte gillar bruna bönor är just män. De verkar föredra löksås... Fast...enda bönor jag äter är just bruna bönor. Tvi vale för vita dito.
Publicerat Mars 18, 201115 yr Det verkar som huvudgruppen som inte gillar bruna bönor är just män. De verkar föredra löksås... Fast...enda bönor jag äter är just bruna bönor. Tvi vale för vita dito. jag sällar mig till skaran av bruna bön skeptiker. Det är sötman i konserverade bruna bönor som jag har svårt för. Linser och bönor av alla de slag äter vi annars rätt ofta. Generellt sett köper vi dem torkade och kokar dem själva.
Publicerat Mars 18, 201115 yr Blev riktig skit mat i dag 2 paket kycklingbullar a 650gr o 1kg pyttipanna Mvh.
Publicerat Mars 18, 201115 yr Författare Idag vart det bruna bönor och fläsk. Färjestadfan och äter bönor å fläsk? Nä, nu blir jag nästan kär!