Publicerat Februari 20, 201115 yr Nu har jag gjort tortelini, den ligger till sig och skall kokas om tre kvart. Till middag har jag plockat upp grytbitar av lamm, det skall bli lammcurry tror jag.
Publicerat Februari 20, 201115 yr I dag håller tiken på att valpa så det blir nog bara smörgås till middag.
Publicerat Februari 20, 201115 yr Biffar på rådjursfärs. Finhackad gul- och vitlök och rejält kryddade med svartpeppar salt och en dos chilipulver från Indien. Trattkantareller fräser med på slutet sen en rejäl skvätt grädde som får koka ner till en god sås.. Deltidsvegetarianen (frun) ringde från sitt jobb och berättade hur GOTT det var. Hon äter bara rådjur..... några jobbarkompisar hade smygsmakat rådjursfärs för första gången i livet, de var besvikna på nötfärs numera om man säger så...
Publicerat Februari 22, 201115 yr Författare Too good to be true... Rimmad fläsklägg för 15:-/kg! Rotmos å fläsklägg ida' alltså.
Publicerat Februari 22, 201115 yr Rotmos å Fläsklägg...mmm. Det äts inte alltför ofta hos mig tyvärr. Att du har tid med långkok varje dag ?
Publicerat Februari 22, 201115 yr Too good to be true... Rimmad fläsklägg för 15:-/kg! Rotmos å fläsklägg ida' alltså. Lyckliga dig. Fan ett sådant pris på en delikatess
Publicerat Februari 22, 201115 yr Potatis, algskav, lingonsylt o rivna morötter m. rivet äpple ihop blandat.
Publicerat Februari 22, 201115 yr Författare Rotmos å Fläsklägg...mmm. Det äts inte alltför ofta hos mig tyvärr. Att du har tid med långkok varje dag ? Den sköter sig själv där på vedspisen, å elda måste man ju i alla fall så det gäller att förena nyttan med nöjet... Varmt i huset å gott i maggen! Lyckliga dig. Fan ett sådant pris på en delikatess Lycklig... Javisst! Å priset, ja det är ju nästan gratis speciellt med tanke på att buljongen å lite kött i morgon blir en goood ärtsoppa.
Publicerat Februari 22, 201115 yr Hade knappt tid till att äta innan ett möte idag så det blev färdigblandat från butiken...Kycklingsallad och med nybakad baguette till.
Publicerat Februari 23, 201115 yr dottern fyller år idag så hon fick bestämma vad vi ska äta i kväll....tacos är inte tacos lite tråkigt numera???
Publicerat Februari 23, 201115 yr Såhär bidde det... Kör på skörbjuggsvarianten. I kväll lagade jag till älgpuckarna till mig och frun som lever på LCHF. Det var jättelyckat. Tack så mycket för tipset.
Publicerat Februari 23, 201115 yr Författare I kväll lagade jag till älgpuckarna till mig och frun som lever på LCHF. Det var jättelyckat. Tack så mycket för tipset. Vad kul att det smakade!
Publicerat Februari 27, 201115 yr I kväll lagade jag till älgpuckarna till mig och frun som lever på LCHF. Det var jättelyckat. Tack så mycket för tipset. Äter man LCHF så går ju potatisen och gelén fetbort... Idag blev det pannbiff med potatis, kokta grönsaker, sås och lingon. Fullt ätbart.
Publicerat Februari 27, 201115 yr Idag till mellanmål har vi tagit fram egen fiskade och kokta signalkräftor . Sen till middag blir det brun stek med sås MVH:Ludde
Publicerat Februari 27, 201115 yr Idag blev det engelsk fish and chips - fast utan chipsen... Blev kokta pärer och morötter istället.
Publicerat Februari 27, 201115 yr Äter man LCHF så går ju potatisen och gelén fetbort... Idag blev det pannbiff med potatis, kokta grönsaker, sås och lingon. Fullt ätbart. Ja visst. Frun åt stekt brysselkål och jag potatis + en god öl. Det är en annan diet det.
Publicerat Februari 28, 201115 yr 2kg kött. 800gr pasta. 30 ägg. 2.5dl grädde. 1l mjölk. 50 levertabletter. 50 aminotabletter 3 påsar vtamin o mineraler. Mvh.
Publicerat Februari 28, 201115 yr 2kg kött. 800gr pasta. 30 ägg. 2.5dl grädde. 1l mjölk. 50 levertabletter. 50 aminotabletter 3 påsar vtamin o mineraler. Mvh. ... ok nu börjar det bli svårt att hänga med på riktigt.. ska du bli störst igen??
Publicerat Februari 28, 201115 yr ... ok nu börjar det bli svårt att hänga med på riktigt.. ska du bli störst igen?? Ja nu ska jag försöka lägga på mig fram till Augusti sen är det deff Mvh.