Publicerat Mars 7, 201115 yr Korv o potatis mos. Tanten jobbar sent o jag orkar inte mer idag än så,.
Publicerat Mars 7, 201115 yr Författare Korv o potatis mos. Tanten jobbar sent o jag orkar inte mer idag än så,. Said it before... Kôrv dä ä gôtt dä! BTW, Bågen var fortfarande helt OK, hela gick inte åt så en bit får samsas med lite majjo på en knäckemacka (Leksands brunbrända så sklar, det närmsta jag kommer Leksand förresten...) i morr'n. Ang. Leksandsknäcke så är det bästa min plånbok mäktar med, hade naturligtvis helst käkat Vika!
Publicerat Mars 8, 201115 yr Författare Idag blir det skinkschnitzel med allt detdär goda till samt råstekt potatis och gröna ärtor.
Publicerat Mars 8, 201115 yr idag blev det den exlusiva rätten stekt falukorv och till det hade vi varsamt kokta makaroner...
Publicerat Mars 9, 201115 yr Författare Idag blir det: Råreva med alla tillbehör! Några vet precis vad det är men gissar att flertalet inte har en susning, ni kan ju fundera ett tag.
Publicerat Mars 9, 201115 yr Råreva...det måste vara nå´t utsocknes (värmländskt) Min lunch bestod av isterband med stuvade potatis på lokala lunchstället...heeelt smaklöst /M
Publicerat Mars 9, 201115 yr Först pytt i panna med stekt ägg sedan pannkakor med blåbärssylt. Glömt något? Ja! En överbliven semla till frukost.
Publicerat Mars 9, 201115 yr Det blev järpar från färsen jag stekte i helgen. Bidde snabbmos och brunsås till, samt knäckemacka och lingonsylt.
Publicerat Mars 10, 201115 yr Författare Råreva...det måste vara nå´t utsocknes (värmländskt) /M Spot on! Det är rårakor med fläsk å lingon förstås.
Publicerat Mars 10, 201115 yr Stekt falukorv och makaroner... är det en klassiker eller en klassiker?
Publicerat Mars 12, 201115 yr Författare Vildsvinsytterfilé, råstekt potatis och en gräddsås med röd-gul trumpetsvamp.
Publicerat Mars 12, 201115 yr urbenad lammsadel, risotto, grönsallad och rötjut chokladmousse till efterrätt (riktig, gjord på: 2 dl grädde, 200 g mörk choklad, äggula, socker, kaffe och cognac)
Publicerat Mars 12, 201115 yr Hmm... Jag känner att jag ligger lite i lä hittills idag med två knäckemackor (iofs rostad havre som är vidunderligt gott) med lagrad cheddarost. Men det blir entrecôte med rödvinssås och veggies till kvällsmat. Serveras med en Carnegie Porter, eller två!
Publicerat Mars 12, 201115 yr Idag gjorde jag paj med fäljande i skalet: 3 ägg 1 dl grädde 3dl riven ost 200 gr strimlad skinka ett par dl strimlad purjo salt, peppar, chilipulver, Gastromat (norskt örtsalt) och paprikapulver. Gott vart det.
Publicerat Mars 12, 201115 yr idag har jag lagat ryggbiff och en potatis gratäng blev en sås till det också. ryggbiffen och såsen blev riktigt bra men gratängen blev inte riktigt som det var tänkt men den gick att äta iaf.
Publicerat Mars 13, 201115 yr Orkar inte o fixa med mat så det blev en familje kebab pizza o cola Mvh.
Publicerat Mars 13, 201115 yr Orkar inte o fixa med mat så det blev en familje kebab pizza o cola Mvh. Hoppas du inte är alltför hungrig, då, eftersom det bara är EN pizza...
Publicerat Mars 13, 201115 yr Idag blev det resten av pajen jag åt av igår. Var godare idag. hemmagjorda älgburgare hemmagjort hamburgerbröd vitlökssås tomater och sallad riktigt fint
Publicerat Mars 15, 201115 yr Hittade en frusen portion med korvstroganoff i frysen. Kokar nog makaroner till den.