Publicerat Mars 25, 201115 yr Idag blev det GRILLAT. Ååååå så gött det var. Detta tillsammans med en Bellman mmmmmmm smaskens Grillat! Nice! Dags att släpa ut grillen ser jag! Här blev det "kött och grönsaker".. och öl!
Publicerat Mars 25, 201115 yr Författare Idag blev det GRILLAT. Ååååå så gött det var. Detta tillsammans med en Bellman mmmmmmm smaskens Alltså, jag är ingen vän av iskall pilsner, sval OK men inte iskall men bland det bästa jag vet är en rumstempad bitter på nå'n liten pub i Skottland men grillad... Blir inte det i varmaste laget?
Publicerat Mars 25, 201115 yr Alltså, jag är ingen vän av iskall pilsner, sval OK men inte iskall men bland det bästa jag vet är en rumstempad bitter på nå'n liten pub i Skottland men grillad... Blir inte det i varmaste laget? Du hann före... fast jag vill ha KALL öl - lite normal är jag i alla fall.
Publicerat Mars 25, 201115 yr Alltså, jag är ingen vän av iskall pilsner, sval OK men inte iskall men bland det bästa jag vet är en rumstempad bitter på nå'n liten pub i Skottland men grillad... Blir inte det i varmaste laget? Ha ha ha Mja jag flamberade den bara men jag ska tillägga att den smakade ljuvligt.
Publicerat Mars 25, 201115 yr Öl gumman öl Äh... blir bara pinkenödig av en massa öl... Hade jag inte haft en hosta som kräver hostmedicin så skulle det ha blivit en öl, men hälsan får komma först. Kanske i morgon...
Publicerat Mars 25, 201115 yr Du hann före... fast jag vill ha KALL öl - lite normal är jag i alla fall. Ja flamberad men kall det kan jag lova att den va. Den står där bara som lite rekvisita.
Publicerat Mars 25, 201115 yr Ja flamberad men kall det kan jag lova att den va. Den står där bara som lite rekvisita. Vart nästan lite orolig över dig...
Publicerat Mars 26, 201115 yr Hittade en liten vildsvinsrygg i frysen - får se om det blir något angenämt av den.
Publicerat Mars 26, 201115 yr Författare Favorit i repris... Hängmörad entrecôte från Citygross med pommes å vitlökssmör.
Publicerat Mars 26, 201115 yr Hittade en liten vildsvinsrygg i frysen - får se om det blir något angenämt av den. Ååå va gott det där lät. Jag vara bara haft förmånen att äta vildsvinskött en enda gång. Snyft
Publicerat Mars 26, 201115 yr Ååå va gott det där lät. Jag vara bara haft förmånen att äta vildsvinskött en enda gång. Snyft Jag har lite tur då min svärson farbror jagar svin och bor nära min dotter och svärsonen. Får lite i julklapp och så... Hade du bara bott lite närmare.... Det blir inte förrän i morgon det får bli svinaktigt god middag - det hann inte tina i tid. Blev panerad fiskfilé istället. Gott, det med.
Publicerat Mars 27, 201115 yr Svinryggaen är i ugnen tillsammans med en massa lök och morot. Fick en tanke om att en skvätt vin hade nog varit bra att hälla på svinet. Nu dricker jag ju inte rött vin och vitt vin tror jag inte blir så bra... hittade en skvätt kött & vinfond i kylen. Det som saknades i kylen var potatis... jag har glömt köpa!! Det som finns är pasta (nä, tack, inte till det här) sen finns det p-mos...nja, nej. Återstår bulgur... vill jag ha det? Nä. Vad gör man då? Jo, man köper potatis i morgon och äter annat idag! Så istället blir det stekt frukostkorv med spaghetti...
Publicerat Mars 27, 201115 yr Författare Ett gäng varma mackor får det bli till kvällen, kryddar på lite med ditt å datt och låtsas att det är pizza... Jag lyckas för det mesta lura mig själv med en nypa oregano på nästan vad somhelst. Ska bara ta ett pass i griskojan först!
Publicerat Mars 27, 201115 yr Puttrar en liten vildsvinsgryta på spisen nu. Kör lite anarcho style och bänglar i både kabanoss, cornichonger, kapris und so weiter. Reder med riktig grädde och kör nog bulgur till detta. Borde ju inte smaka kattbajs i alla fall. //F
Publicerat Mars 27, 201115 yr Har bara ätit vildsvin en gång, köpte vildsvinsfile hos Icahandlaren, fy, det var inte gott kanske fel bakom grytan men vovvarna gillade det Skulle vara kul att få svin på markerna så man fick skjuta ett och ta hand om det själv, kanske blir godare då?
Publicerat Mars 28, 201115 yr Vindruvor, päron och honungsmelon. Chokladdoppade (vit&75%ig kvalitetschoklad) jordgubbar och mango. Brie, färsk och blåmögelost. Lite kex. Och en flaska Moët&Chandon Imperal
Publicerat Mars 28, 201115 yr Författare Vindruvor, päron och honungsmelon. Chokladdoppade (vit&75%ig kvalitetschoklad) jordgubbar och mango. Brie, färsk och blåmögelost. Lite kex. Och en flaska Moët&Chandon Imperal Öhhh... Firar du SM-guldet redan eller har du vunnit på tipset?
Publicerat Mars 28, 201115 yr Öhhh... Firar du SM-guldet redan eller har du vunnit på tipset? Hahah nej de vågar jag inte ta ut i förskott och inget tipps tyvärr fast jag tippade(sa till mina hockeytittar polare) att färjestad skulle vinna med 4-2.. och de bägge matcherna som de blev det i jaja man ska inte vara bitter för de Nej vi firar att jag fått fastjobb på ett nytt ställe med nya arbetsuppgifter och mera ansvar finns att läsa i glädjetråden.
Publicerat Mars 28, 201115 yr vitlöksost inbakad kassler med ris och ost "guffet"med craimefraich som sås. till det chateu de komunal. sketgott Eas
Publicerat Mars 28, 201115 yr Idag fick jag äntligen äta vildsvinsryggen jag gjorde igår. Inte smakade det illa, det kan jag lova!! Jag skar loss det färdiga köttet och la det i såsen så det blev som en gryta. Såsen gick inte av för hackor! Och jag som inte är så bra det här med såser... men man ska ha tur ibland också.
Publicerat Mars 28, 201115 yr Författare Hahah nej de vågar jag inte ta ut i förskott och inget tipps tyvärr fast jag tippade(sa till mina hockeytittar polare) att färjestad skulle vinna med 4-2.. och de bägge matcherna som de blev det i jaja man ska inte vara bitter för de Nej vi firar att jag fått fastjobb på ett nytt ställe med nya arbetsuppgifter och mera ansvar finns att läsa i glädjetråden. En nog så god anledning att fira alltså, grattis!
Publicerat Mars 30, 201115 yr Författare Två dagar med junk and fastfood... Jagade ju i stället så det är ju ganska OK! Ikväll roar man sig med lite rosé och smarriga fläskben som får gå på svag värme i ugnen tillsammans med gremolata. Skiter i andra tillbehör än lite gott vitt bröd, lite oliver som också äts med fingrarna och de vanligtvis väldigt goda fläskbenen.