Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

På grund av tidsbrist blev det mackor...

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Nu kokar det märgpipa på spisen. Undrar varför det kallas så när det är en ren köttbit i förpackningen... :huh: Nåja. jag hystade i lite vanliga saker som morot, lök och purjo. Funderar på om det ska få bli en mustig gryta av den... Sen kokas det tjocka revben i en annan kastrull. Jag köpte båda delar i början på veckan , menhar inte hunnit/orkat göra något åt det förrrän idag. Och idag är bäst före datum... Nötkötten har börjat mörkna och luktar lite så jag får se om jag törs äta det när det är klart.... :unsure:

I övrig är det dagen första kaffekopp som står framför näsan. :)

Publicerat

Köttfärslimpa med gräddsås o kokta potäter i kväll

Publicerat
  • Författare

Pasta Carbonara, HOPPAS JAG... Sprättade en pava Balvenie och den var ju god å blir det fööör gott så kanske man glömmer att laga mat!?

Publicerat

Oxfilé kantarellsås och grekisk sallad!

Publicerat

Igår blev det bukfylla på donken. Idag blev det köttfärslimpa med sås och p-mos. :)

Publicerat
  • Författare

Färskt sidfläsk med svålen kvar som bakades ganska långsamt i ugnen, ingniden med lite smör, vitlök, timjan och salt. När svålen är knaprig som på en dansk fläskstek då är det färdigt att ätas tillsammans med potatismos och äppelmos. :wub:

Publicerat
  • Författare

Långkoksäsongen är ju i princip över, det blir för varmt att köra vedspisen längre stunder nu så det gäller att passa på innan det är för sent. Hade en bit högrev med ben av älgkalv undanstoppad den får idag bli gryta med lök, morötter, vitlök och trattkantareller, drar förstås i lite grädde mot slutet så det blir riktigt gott. Länge sedan jag åt ris så det får nog bli det idag.

Långkoksäsongen som sagt snart över så jag lägger ärtor i blöt för denna vinters sista ärtsoppa i morgon. Handlar'n vill vara med på ett hörn, han höll med rimmat sidfläsk som ingen hade köpt å det är väl en OK deal. ^_^

Publicerat

Långkoksäsongen är ju i princip över, det blir för varmt att köra vedspisen längre stunder nu så det gäller att passa på innan det är för sent. Hade en bit högrev med ben av älgkalv undanstoppad den får idag bli gryta med lök, morötter, vitlök och trattkantareller, drar förstås i lite grädde mot slutet så det blir riktigt gott. Länge sedan jag åt ris så det får nog bli det idag.

Långkoksäsongen som sagt snart över så jag lägger ärtor i blöt för denna vinters sista ärtsoppa i morgon. Handlar'n vill vara med på ett hörn, han höll med rimmat sidfläsk som ingen hade köpt å det är väl en OK deal. ^_^

"Pruppesuppe" eller "kulsprutevälling" var länge sen - gott som attan är det också! ^_^

Publicerat

Skulle iväg på ett möte ikväll som började en timme tidigare än vanligt och då blev det nån Findus-variant som inte var någon höjdare (fast det är ju inte nån av dom, direkt...)

Publicerat
  • Författare

Idag bidde det fiskgratäng på torsk med räkstuvning.

Publicerat

Idag serverar denna eminenta restaurang pepparrots kött

Publicerat

Middag:

Kyckling picata ^_^

Publicerat

Här vart det stuvade makaroner och stekt falukorv. Satt som en smäck! ^_^

Publicerat
  • Författare

Nyss hemkommen från gåsjakten... Det fick bli en "flottpuck" på Mammas i Upplands-Väsby!

Publicerat

Det blir revbensspjäll med ingefära ikväll. Håller på och förkokar dem nu. Men vad kan man ha till revbensspjäll? Jag har ris, potatis, spaghetti/nudlar och tomater hemma.

Publicerat

Det blir revbensspjäll med ingefära ikväll. Håller på och förkokar dem nu. Men vad kan man ha till revbensspjäll? Jag har ris, potatis, spaghetti/nudlar och tomater hemma.

Det är gott att mumsa som dom är... ;) Kanske en brödbit och en god kall sås att doppa brödet i? Annars är det aldrig fel med en god potatissallad eller gratäng...

Själv ska jag göra varma mackor i kväll. :)

Publicerat

Det är gott att mumsa som dom är... ;) Kanske en brödbit och en god kall sås att doppa brödet i? Annars är det aldrig fel med en god potatissallad eller gratäng...

Det fick bli en enkel tomatsallad ^_^

Publicerat

Blev en ytterst näringsrik frukost här hemma.

Amerikanska pannkakor med hemkokt banankolasås :ph34r:

Publicerat

Blev en ytterst näringsrik frukost här hemma.

Amerikanska pannkakor med hemkokt banankolasås :ph34r:

Det var också en frukost... :lol:

Hm... man kanske ska göra en koll i frysen om man ska äta något idag med... :rolleyes:

Publicerat

Kebabrulle o cola :D

Mvh.

Publicerat

Man bör enligt mig ha en gräddsås , kokt potatis , lingonsylt/äpplemos samt med fördel rödkål till denna eminenta rätt. Här blir det köttbullar idag

Publicerat

Kebabrulle o cola :D

Mvh.

SÅ gott det lät! Länge sen jag åt kebabrulle!

Själv har jag just klyftat potatis som står i ugnen nu och entrecôten ligger kryddad på bänken och gosar sig. :) Såsen blir nog som vanligt - grönpepparsås. :D

Publicerat

Jag gjorde ett riktigt vårfynd längst ned i frysen, så ikväll blev det älgbiff på innanlår med hasselbakt mandelpotatis, wokat grönfoder, beasås och en kall pilsner.

Publicerat

lammfärsjärpar med couscousröra och vitlöksyoghurt.