Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Full av bakterier och skitigt hår?

Jag kollade på en repris idag. Han gjorde bl a coleslaw och smakade av... coleslaw på en träslev, hela sleven in i munnen, sleven ner i maten och hämtade mer som langades in i munnen och sen slängde han sleven ner i kastrullen med mat... Fy fan, vad äcklig den karln är i köket! :angry:

Hoppas du är fräschare i köket. ;)

Haha ja tycker han är rätt så skön :D inte så jävla noga... kasta en kastrull hit och dit smaka lite lägg tillbaka skeden. Nej ja skulle äta hos ;)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Haha ja tycker han är rätt så skön :D inte så jävla noga... kasta en kastrull hit och dit smaka lite lägg tillbaka skeden. Nej ja skulle äta hos ;)

Jo, men jag gillar honom också... fast ändå inte - bara för att han är så äcklig. Annars gillar jag hans enkelhet, höftande av ingredienser och hans totalt helfula bakverk! Vet ingen som får så fula bröd och kakor som han. :lol:

Publicerat

Jag kollade på en repris idag. Han gjorde bl a coleslaw och smakade av... coleslaw på en träslev, hela sleven in i munnen, sleven ner i maten och hämtade mer som langades in i munnen och sen slängde han sleven ner i kastrullen med mat... Fy fan, vad äcklig den karln är i köket! :angry:

Den slabbande amatören...

Förstår inte hur i h-vete han kunde landa jobbet i kockduellen tillsammans med två RIKTIGT duktiga meriterade kockar i världsklass! :blink:

Jag tål rätt mycket men jag skulle aldrig äta i hans kök - det är en sak som är säker!

Publicerat

Förstår inte hur i h-vete han kunde landa jobbet i kockduellen tillsammans med två RIKTIGT duktiga meriterade kockar i världsklass! :blink:

Jag tål rätt mycket men jag skulle aldrig äta i hans kök - det är en sak som är säker!

Lär inte vara någon slump då han gjorde samma sak i Sveriges Mästerkock.

Publicerat

Är alltid fräsch :rolleyes:... ne skämt å sido. jo de är jag allt kanske inte så svårt men endå.

Publicerat

Jag skulle kunna tänka mig att äta i hans kök - om det är något jag haft med mig. :rolleyes:

Publicerat

Idag står det Viltmästarskav på menyn. Har bara inte bestämt mig vad jag ska ha till...potatis, pasta eller ris? Eller kanske bulgur? Köttet kommer att tillsättas grädde och kryddor bara. Något bra förslag på tilltugget?

Publicerat
  • Författare

Idag står det Viltmästarskav på menyn. Har bara inte bestämt mig vad jag ska ha till...potatis, pasta eller ris? Eller kanske bulgur? Köttet kommer att tillsättas grädde och kryddor bara. Något bra förslag på tilltugget?

Ris låter väl bra, eller?

BTW, vad hette viltmästar'n eller är det bara skoskav? :lol:

Publicerat

Ris låter väl bra, eller?

BTW, vad hette viltmästar'n eller är det bara skoskav? :lol:

Haha! Jag har inte frågat efter namnet... Det kanske borde ha gjort... -_-:D

Skoskav är inte att förakta! Det är en upplevelse som brukar kännas ett tag.... :rolleyes: Tur att man bara kan få skoskav på fötterna...

Ris får det bli! Tackar för tipset! :)

Publicerat
  • Författare

Körde nå't lite asieninspirerat "kokihop" idag, gjorde tillräckligt mycke så jag kan värma på lite när jag kommer från grisvaket inatt.

Fräste älgfärs och gul lök, drog i en halv morot i strimlor, en halv deciliter gröna ärtor, en halv näve skivad purjo och en hackad vitlöksklyfta. Kryddade upp med ett par teskedar röd currypasta och salt. I med två deciliter jasmineris och fräste en stund och spädde därefter med 3 deciliter vatten och lät sjuda under lock på minimal värme tills vattnet absorberats. Serverades med lite soya och färsk gurka.

Publicerat

Körde nå't lite asieninspirerat "kokihop" idag, gjorde tillräckligt mycke så jag kan värma på lite när jag kommer från grisvaket inatt.

Fräste älgfärs och gul lök, drog i en halv morot i strimlor, en halv deciliter gröna ärtor, en halv näve skivad purjo och en hackad vitlöksklyfta. Kryddade upp med ett par teskedar röd currypasta och salt. I med två deciliter jasmineris och fräste en stund och spädde därefter med 3 deciliter vatten och lät sjuda under lock på minimal värme tills vattnet absorberats. Serverades med lite soya och färsk gurka.

Det där lät ju inte jätteäckligt precis.... Här puttrar "skoskavet" i grädde så den blir len och god... Fullkornriset är också på G. ^_^

Publicerat
  • Författare

Förhoppningsvis får man ett önskat provsvar ang. trikiner idag så då får det bli nå't med färskt vildsvin.

Publicerat

Idag har jag ätit resterna av skavet, men till kvällen blir det pepparbiff med de vanliga tillbehören - grönpepparsås och någon form att pot. som varit i ugnen. Smaskigt! ^_^

Publicerat
  • Författare

Färskt kött är alltid godast...

Vildsvinsbolognese och färsk, dock ej hemgjord pasta med mycket nyriven parmesan.

Publicerat

Inner och ytterfilé från rådjur, med diverse greenstuff!

post-6882-0-46009700-1305394179_thumb.jp

Publicerat

hemmagjord halvspecial med västkustsallad :wub: å jag som skulle dra ner på röror......

Publicerat
  • Författare

Idag blev man bjuden på kinabuffé... Domdär småttiga vårrullarna och frittad kyckling med sötsur sås, det är gott!

Publicerat

Ordnade till en Barbeque Baconbomb så som visas på My link ^_^

Publicerat
  • Författare

Idag blir det stekt regnbåge, kokt potatis och en kallsås med gräddfil, majjo och dill.

Publicerat

Här lyxar jag till det med Bullens varmkorv och pulvermos.... Ska iväg snart så det blir ingen "riktig" mat idag.

Publicerat

Gräddstuvad lever med ris. :)

Publicerat

Gud så gott :wub:

Publicerat

Gud så gott :wub:

Jag åt för mycket och är proppmätt. :( Jag tycker inte om att vara så mätt. Det blir 4 rejäla portioner i frysen också. :)

Publicerat
  • Författare

kort datum och kanonpris på frysta kräftor...

TADA, Kräftskiva en onsdag i maj måste väl också funka!? :wub:

Publicerat

Funkar absolut!!

Ha det så trevligt å hälsa han i botten :P

/M