Publicerat Maj 10, 201115 yr Full av bakterier och skitigt hår? Jag kollade på en repris idag. Han gjorde bl a coleslaw och smakade av... coleslaw på en träslev, hela sleven in i munnen, sleven ner i maten och hämtade mer som langades in i munnen och sen slängde han sleven ner i kastrullen med mat... Fy fan, vad äcklig den karln är i köket! Hoppas du är fräschare i köket. Haha ja tycker han är rätt så skön inte så jävla noga... kasta en kastrull hit och dit smaka lite lägg tillbaka skeden. Nej ja skulle äta hos
Publicerat Maj 10, 201115 yr Haha ja tycker han är rätt så skön inte så jävla noga... kasta en kastrull hit och dit smaka lite lägg tillbaka skeden. Nej ja skulle äta hos Jo, men jag gillar honom också... fast ändå inte - bara för att han är så äcklig. Annars gillar jag hans enkelhet, höftande av ingredienser och hans totalt helfula bakverk! Vet ingen som får så fula bröd och kakor som han.
Publicerat Maj 11, 201115 yr Full av bakterier och skitigt hår? Jag kollade på en repris idag. Han gjorde bl a coleslaw och smakade av... coleslaw på en träslev, hela sleven in i munnen, sleven ner i maten och hämtade mer som langades in i munnen och sen slängde han sleven ner i kastrullen med mat... Fy fan, vad äcklig den karln är i köket! Hoppas du är fräschare i köket. Den slabbande amatören... Förstår inte hur i h-vete han kunde landa jobbet i kockduellen tillsammans med två RIKTIGT duktiga meriterade kockar i världsklass! Jag tål rätt mycket men jag skulle aldrig äta i hans kök - det är en sak som är säker!
Publicerat Maj 11, 201115 yr Den slabbande amatören... Förstår inte hur i h-vete han kunde landa jobbet i kockduellen tillsammans med två RIKTIGT duktiga meriterade kockar i världsklass! Jag tål rätt mycket men jag skulle aldrig äta i hans kök - det är en sak som är säker! Lär inte vara någon slump då han gjorde samma sak i Sveriges Mästerkock.
Publicerat Maj 11, 201115 yr Full av bakterier och skitigt hår? Hoppas du är fräschare i köket. Är alltid fräsch ... ne skämt å sido. jo de är jag allt kanske inte så svårt men endå.
Publicerat Maj 11, 201115 yr Den slabbande amatören... Förstår inte hur i h-vete han kunde landa jobbet i kockduellen tillsammans med två RIKTIGT duktiga meriterade kockar i världsklass! Jag tål rätt mycket men jag skulle aldrig äta i hans kök - det är en sak som är säker! Jag skulle kunna tänka mig att äta i hans kök - om det är något jag haft med mig.
Publicerat Maj 11, 201115 yr Idag står det Viltmästarskav på menyn. Har bara inte bestämt mig vad jag ska ha till...potatis, pasta eller ris? Eller kanske bulgur? Köttet kommer att tillsättas grädde och kryddor bara. Något bra förslag på tilltugget?
Publicerat Maj 11, 201115 yr Författare Idag står det Viltmästarskav på menyn. Har bara inte bestämt mig vad jag ska ha till...potatis, pasta eller ris? Eller kanske bulgur? Köttet kommer att tillsättas grädde och kryddor bara. Något bra förslag på tilltugget? Ris låter väl bra, eller? BTW, vad hette viltmästar'n eller är det bara skoskav?
Publicerat Maj 11, 201115 yr Ris låter väl bra, eller? BTW, vad hette viltmästar'n eller är det bara skoskav? Haha! Jag har inte frågat efter namnet... Det kanske borde ha gjort... Skoskav är inte att förakta! Det är en upplevelse som brukar kännas ett tag.... Tur att man bara kan få skoskav på fötterna... Ris får det bli! Tackar för tipset!
Publicerat Maj 11, 201115 yr Författare Körde nå't lite asieninspirerat "kokihop" idag, gjorde tillräckligt mycke så jag kan värma på lite när jag kommer från grisvaket inatt. Fräste älgfärs och gul lök, drog i en halv morot i strimlor, en halv deciliter gröna ärtor, en halv näve skivad purjo och en hackad vitlöksklyfta. Kryddade upp med ett par teskedar röd currypasta och salt. I med två deciliter jasmineris och fräste en stund och spädde därefter med 3 deciliter vatten och lät sjuda under lock på minimal värme tills vattnet absorberats. Serverades med lite soya och färsk gurka.
Publicerat Maj 11, 201115 yr Körde nå't lite asieninspirerat "kokihop" idag, gjorde tillräckligt mycke så jag kan värma på lite när jag kommer från grisvaket inatt. Fräste älgfärs och gul lök, drog i en halv morot i strimlor, en halv deciliter gröna ärtor, en halv näve skivad purjo och en hackad vitlöksklyfta. Kryddade upp med ett par teskedar röd currypasta och salt. I med två deciliter jasmineris och fräste en stund och spädde därefter med 3 deciliter vatten och lät sjuda under lock på minimal värme tills vattnet absorberats. Serverades med lite soya och färsk gurka. Det där lät ju inte jätteäckligt precis.... Här puttrar "skoskavet" i grädde så den blir len och god... Fullkornriset är också på G.
Publicerat Maj 13, 201115 yr Författare Förhoppningsvis får man ett önskat provsvar ang. trikiner idag så då får det bli nå't med färskt vildsvin.
Publicerat Maj 13, 201115 yr Idag har jag ätit resterna av skavet, men till kvällen blir det pepparbiff med de vanliga tillbehören - grönpepparsås och någon form att pot. som varit i ugnen. Smaskigt!
Publicerat Maj 14, 201115 yr Författare Färskt kött är alltid godast... Vildsvinsbolognese och färsk, dock ej hemgjord pasta med mycket nyriven parmesan.
Publicerat Maj 15, 201115 yr hemmagjord halvspecial med västkustsallad å jag som skulle dra ner på röror......
Publicerat Maj 15, 201115 yr Författare Idag blev man bjuden på kinabuffé... Domdär småttiga vårrullarna och frittad kyckling med sötsur sås, det är gott!
Publicerat Maj 16, 201115 yr Författare Idag blir det stekt regnbåge, kokt potatis och en kallsås med gräddfil, majjo och dill.
Publicerat Maj 16, 201115 yr Här lyxar jag till det med Bullens varmkorv och pulvermos.... Ska iväg snart så det blir ingen "riktig" mat idag.
Publicerat Maj 17, 201115 yr Gud så gott Jag åt för mycket och är proppmätt. Jag tycker inte om att vara så mätt. Det blir 4 rejäla portioner i frysen också.
Publicerat Maj 18, 201115 yr Författare kort datum och kanonpris på frysta kräftor... TADA, Kräftskiva en onsdag i maj måste väl också funka!?