Publicerat Maj 20, 201115 yr Författare Idag blir det korv stroganoff och ris. Har precis kokat kräm på rabarber och äpple så det blir nå't till lunch också.
Publicerat Maj 20, 201115 yr Idag blir det korv stroganoff och ris. Har precis kokat kräm på rabarber och äpple så det blir nå't till lunch också. Synd att du bor så långt bort annars skulle jag bjudit in mig på middag hos dig idag. Ikväll blir det en god köttbit av nöt med klyftpotatis. Det har blivit lite "fredagsmys"...
Publicerat Maj 20, 201115 yr Författare Synd att du bor så långt bort annars skulle jag bjudit in mig på middag hos dig idag. Jamen du hade väl varit välkommen, är det kôrven eller krämen som lockar mest?
Publicerat Maj 20, 201115 yr Sedan 14-tiden står en gryta med grytbitar av gris, habanerochili, cayennechili, gul lök och Guiness på spisen! I kväll blir det chili! Den kommer definitivt kännas i morgon också... Som tyskarna säger; "Gutes Essen Brennt Zweimal!"
Publicerat Maj 20, 201115 yr Jamen du hade väl varit välkommen, är det kôrven eller krämen som lockar mest? Båda!
Publicerat Maj 21, 201115 yr Kolgrillad dagsfärsk öring. Dags för administratörerna att lägga till en "Gilla" - knapp på forumet! Själv grillar jag kycklingfiléer... tyvärr köpta och inte egen uppfödning Men jag har laddat kläckaren så jag hoppas ha 20-talet kycklingar i frysen frammåt slutet av Juli...
Publicerat Maj 21, 201115 yr blev revbensspjäll på webern idag. 1.5 h senare var det mört och fint. halloumi och sallad till det. fiiint
Publicerat Maj 23, 201115 yr Författare Käkat hotellmat hela helgen å det var väl bra men idag vill ma ha lite "riktig" mat... Surströmming! Käkade ju kräftor förra veckan så då MÅSTE det vara dags för surströmming denna vecka!
Publicerat Maj 25, 201115 yr Författare "Lågprismat" idag... Datummärkning är en välsignelse om man har smak och luktsinne samt förståndet i behåll! Köpte 4 kanonfina karréskivor som räcker till 2 rejäla middagar för 30 kronor och en bit Kvibille ädelost för 12, absolut OK matvaror som förlorat livet p.g.a att datumet för "bäst före" passerats, det har alltså inget med användbarheten att göra för normalhanterade produkter. Idag blir det panerade karrékotletter med ädelostsås och så lyxade jag till det med svensk färskpotatis för 24.90/kg. Potatisen räcker gott och väl även i morgon då det blir karrékotletter "naturell" med löksås och två middagar serverade för under 70 kronor å då snackar vi rejäla portioner.
Publicerat Maj 26, 201115 yr Vad är det i denna? En röra på köttfärs, tomatpuré och lite annat (beror på vilket recept man använder eller vilka smakpreferenser man har) täckt med potatismos och ost och sedan gratinerat i ugnen.
Publicerat Maj 26, 201115 yr Varm sallad med bulgur, ruccola, knaperstekt bacon och paprika. Till det gyllenbrun halloumi och kalamataoliver.
Publicerat Maj 26, 201115 yr En röra på köttfärs, tomatpuré och lite annat (beror på vilket recept man använder eller vilka smakpreferenser man har) täckt med potatismos och ost och sedan gratinerat i ugnen. Då har jag gjort det otaliga gånger utan att veta att det är shepherd´s pie. Har kallat det köttfärsgratäng.
Publicerat Maj 26, 201115 yr Den svenska varianten möjligen... Här blev det hemgjord rabarberkräm till lunch. Middagen bestod av pommes och grillskivor av vildsvin.
Publicerat Maj 26, 201115 yr Kålpudding , nypotatis , lingon o gräddsås Gå gott! Det var länge sen jag hade...
Publicerat Maj 26, 201115 yr Kålpuding är najs! Här blev det rågknäcke med räkost! (Ingen pilsnerdricka dock )
Publicerat Maj 27, 201115 yr Författare Hårt stekt falukorv, lätt stuvade makaroner (riktiga "gammeldags" alltså) å rårivna morötter idag, sedan står man sig några timmar i griskojan.