Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Dagens lunch blir älgfärsbullar, gräddsås och potatis. Lingon till så klart.

Middag sen blir älgbog med pepparrotssås :wub:

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

I dag har jag varit på utgrävning och höll på att glömma bort lunchen så det vart en snabbis till gatuköket för en ostburgare med strips. Nu står klyftpotatisen i ugnen och jag har grillade kotletter till dom. Sen har tydligen puben (tvärs över gatan - och krypavstånd...) öppet ikväll så det kan ju bli en riktigt trevlig kväll. :)

Publicerat
  • Författare

Idag blir det grillade vildsvinsspjäll å potatissallad. Spjällen har marinerats över natten med citronsaft, citronskal, timjan, rosmarin, vitlök, limeskivor och sambal olek å får nu gå i ugnen på 125 grader för att bli ätfärdiga, när det är dags att äta kör jag på med nå'n glace och ger dom yta på träkolsgrillen.

Publicerat

Idag blir det grillade vildsvinsspjäll å potatissallad. Spjällen har marinerats över natten med citronsaft, citronskal, timjan, rosmarin, vitlök, limeskivor och sambal olek å får nu gå i ugnen på 125 grader för att bli ätfärdiga, när det är dags att äta kör jag på med nå'n glace och ger dom yta på träkolsgrillen.

Jaha, så vart jag hungrig....

Här blir det nog lite rester... har en bit falukorv, ett paket bacon och ägg... Kan ju steka lite potatis till det hela så blir det ju en fullvärdig måltid. :)

Publicerat

lågtemperaturstekt rådjursstek (rätt röd invändigt), ris, sås, tomat/gräslökssallad.

En lyxig rabarbetpaj till efterrätt. http://lammunge.blogspot.com/2011/05/lyxig-rabarbetpaj.html

Tja, hälften av det vi åt var egenproducerat, alltid något.

Publicerat
  • Författare

Har för avsikt att åka ut till kusten och kolla om det finns nå'n strömming, i så fall blir det pinfärsk dito till middag idag. Dioxiner eller ej, strömming är tusan så gott i alla former! :wub:

Om fiskelyckan uteblir får det bli rester...

Publicerat
  • Författare

Inte jättegod tillgång på strömming men det blev i alla fall till en laddning böckling som ska avnjutas idag.

Synd att det inte finns internet med lukt... Det luktar fantastiskt, alldeles nyrökta!

post-3128-0-74583800-1306774385_thumb.jp

Publicerat

Inte jättegod tillgång på strömming men det blev i alla fall till en laddning böckling som ska avnjutas idag.

Synd att det inte finns internet med lukt... Det luktar fantastiskt, alldeles nyrökta!

Ett riktigt delikatessfat :wub:

/M

Publicerat

shit!

de där e svenskt det!

Publicerat
  • Författare

Kycklinggryta innehållande "kylskåpsrensning", ja lite överblivet som kan passa till kyckling såsom paprika, purjo, rödlök m.m. Känner väl att ris passar bäst till kokihopet.

Publicerat

Här blev det någon variant av järpar gjorda på vildsvinsfärs eller möjligen älgfärs. Har fått färsen och utan märkning... Spännande. ;)

Publicerat
  • Författare

Experimentlusta idag... Jag gjorde pastaköttbullar.

1/2 kg rådjursfärs

1/2 medelstor FINRIVEN gul lök

1 rejäl klyfta vitlök, också finriven

1 msk ströbröd

1 msk färdigriven parmesan, typ "sågspån"

Salt och nymald vitpeppar

Rullade köttbullarna i lagom storlek, typ "bite size" och stekte på dom i stekpannan, när de fått fin färg hällde jag på en burk krossade tomater som kryddades upp med salt, vitpeppar och en nypa socker samt en golfbollsstor klump med färsk basilika som hackats och det hela fick puttra några minuter.

Ja, till det hela åts då förstås pasta.

Det blev helt OK, köttbullarna hade lite stuns i sig och höll ihop fint och gav i vart fall lite tuggmotstånd

Publicerat

Rester i form av lasagnette. Ätbart.

Publicerat

Hel rådjurssadel fräser i ugnen, min lillasyster ska hyllas då hon fyller 16 idag. :wub:

Publicerat

Undrar vad jag ska hitta på idag? :unsure: Tror jag ska fundera på det i solgassen... ^_^

Publicerat

Jag bakade sardellkex och tomat-och basilikamuffins vid lunchtid så det blev min lunch. Sardellkexen kunde jag inte sluta äta, otroligt goda!

Publicerat

Idag blir det nog Bullens varmkorv. Har inte bestämt mig för om det ska bli mos eller bröd till. Eller kanske en kombo?

Publicerat

Stekt torskfile med stuvad spenat o nya potäter

Publicerat

Gjorde korv stroganoff på någon slags grillkorv (Tsatzikigrillare). Gott.

Publicerat

Lite köttfärs o lite pasta lite sås äter som en mes när jag inte tränar -_-

Mvh.

Publicerat

Lite köttfärs o lite pasta lite sås äter som en mes när jag inte tränar -_-

Mvh.

Du som har lite koll... är pasta gjord på durumvete bättre än vetepasta (de flesta är på vete idag). Alltså är kolhydraterna långsammare?

I övrigt så blev det två skivor stekt innanlår till kvällsmat..Helt ok.. :)

Publicerat

Du som har lite koll... är pasta gjord på durumvete bättre än vetepasta (de flesta är på vete idag). Alltså är kolhydraterna långsammare?

I övrigt så blev det två skivor stekt innanlår till kvällsmat..Helt ok.. :)

Ja durumvete är bättre :D

Mvh.

Publicerat

Ja durumvete är bättre :D

Mvh.

Så bra. :) Tack!

Publicerat

Vet inte om jag ska stå eller ligga. Tre sikar 0,5 till 1,5 kg fyllda med en blandning av hackad tomat purjolök dill och en rejäl klick smör plus citronpeppar och salt. Mjöl på botten av en ugnsform och ugnen på 175 grader. In med de fyllda fiskarna och låt gå halvvägs klart. På med grädde och en panna mandelpotatis och låt gå klart. Just nu har det varit ryggläge en stund.

Publicerat

Idag åt vi egen färskpotatis för första gången i år. 30 minuter från skörd till tallrik, så skall det vara för att potatisens egensmaker och sötma skall kännas så mycket som möjligt.

(och grillade lammfärsspett samt nybakt baguette som tillbehör)