Publicerat Juni 13, 201114 yr Idag åt vi egen färskpotatis för första gången i år. 30 minuter från skörd till tallrik, så skall det vara för att potatisens egensmaker och sötma skall kännas så mycket som möjligt. (och grillade lammfärsspett samt nybakt baguette som tillbehör) Körde nästan exakt samma i lördags, fast hade 30 min från butik till tallrik på potatisen. Första gången jag geggar med färs på spett men jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Mynta/vitlök i färsen och en fetaostkräm till den franska potatissalladen som knudorna hamnade i.
Publicerat Juni 15, 201114 yr Författare Hawaiikyckling idag... Ja, den har väl inte ett dugg att göra med Hawai men så fort banan, ananas och curry möts blir det av nå'n anledning Hawai!? 1 kycklingbröstfilé 1 dl gröna ärtor 1 dl finstrimlad grön purjo 2 dl gul paprika ½ hackad gul lök ½ skivad banan ½ brk hackad ananas ½ dl orostade cashewnötter 2 dl vispgrädde salt, nymald vitpeppar, currypulver Bryn lök å kyckling, tillsätt ärtor, purjo å paprika och puttra på en stund. Kryddorna ska vara med från början. Tillsätt frukten och nötterna samt grädden å stäng av plattan. Servera med kokt ris.
Publicerat Juni 19, 201114 yr Dagens middag bestod uteslutande av egna produkter: * Lammfärs på spett, grillat så klart * Kokt färskpotatis (nu räcker 2 stånd till 4 personer, det artar sig) * Sallad bestående av: snabbstekt squash, gräslök, ruccola, spenat, mangold, plocksallad Teoretiskt sett hade vi kunnat få egna jordgubbar och smultron till efterätt. Men de gick åt lika fort som de plockades. Attans glupska ungar man har i huset.
Publicerat Juni 26, 201114 yr tyckte det stod köttfärssås med muslí först Låter som en spännande kombination....
Publicerat Juni 26, 201114 yr Låter som en spännande kombination.... det gör ju det men kan folk ha ketchup i grönsaksoppa så är ju köttfärssås med musli så långt borta heller brr
Publicerat Juni 26, 201114 yr det gör ju det men kan folk ha ketchup i grönsaksoppa så är ju köttfärssås med musli så långt borta heller brr Ketchup i grönsakssoppa? Ok.... var och en har ju sin smak.... Fast det lät "godare" med köttfärssås och musli. Alla har vi väl våra egenheter.
Publicerat Juni 26, 201114 yr Ketchup i grönsakssoppa? Ok.... var och en har ju sin smak.... Fast det lät "godare" med köttfärssås och musli. Alla har vi väl våra egenheter. japp mina f.d grannar hade det ketchup till allt brrr
Publicerat Juni 27, 201114 yr Kokat köttfärssås på 2kg älgfärs idag och jag märker inte att det försvinner ur frysen. Sedan lagade jag Lasange till middag med sallad och resten av köttfärssåsen åkte in i frysen färdiglagad mat.
Publicerat Juni 28, 201114 yr Fläskkare med fet sås Mvh. Håller du på och lägger på dig en bilring med fetsåsen Flex??? Vad är den bra för???
Publicerat Juni 28, 201114 yr Håller du på och lägger på dig en bilring med fetsåsen Flex??? Vad är den bra för??? Jag tänkte fixa till formen lite då tar jag bort kolisarna o ersätter dom med fett Mvh.
Publicerat Juni 28, 201114 yr Jag tänkte fixa till formen lite då tar jag bort kolisarna o ersätter dom med fett Mvh. Aha, så det är så man gör.