Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

gräsand och potatis med en bra sås så det var inte fel strax drar man ut igen och försöker få nån till.

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Huva, är så proppmätt! Har ätit en stor (för stor...) bit grillade fläskfilé (ICA) och till det hade jag lite wokgrönsaker som åkte i stekpannan med smör, sen hällde jag på en bra skvätt grädde som krämade till sig ganska fort. Kryddade med lite mald ingefära, cayennepeppar och några rejäla stänk kinesisk soya. :) Som sagt, är proppmätt! ^_^

Publicerat

Fick några fåglar av en kompis som lånar hunden. På väg till sommarstugan så upptäckte jag några karljohansvampar och där blev det tvärnit och ut och hämta. När jag tagit ur fåglarna så tog jag rätt på krävorna som hackades och bryntes för att sedan blandas med grädde och svamp. En rostad macka att lägga anrättningen på och lyckan är total. :wub:

Publicerat

Fick några fåglar av en kompis som lånar hunden. På väg till sommarstugan så upptäckte jag några karljohansvampar och där blev det tvärnit och ut och hämta. När jag tagit ur fåglarna så tog jag rätt på krävorna som hackades och bryntes för att sedan blandas med grädde och svamp. En rostad macka att lägga anrättningen på och lyckan är total. :wub:

:D Gott nog :D

Publicerat

500gr fläskkarre :D

Mvh.

Publicerat

Spagetti bolognese....

Egna ingredienser: rådjursfärs, scharlottenlök, färska tomater,

Köpta ingredienser: lite grädde, ljus soja, peppar, pasta och ost (någon hård fårost som låg och drällde i kylen)

Publicerat

Menar du på fullaste allvar krävan? :blink:

Inte muskelmagen?

Publicerat
  • Författare

Känner att inspirationen återvänder, ja inte för att äta då, den har aldrig (någonsin) varit i avtagande men väl att ägna sig åt nätaktiviteter...

Tunn, hårt stekt falukorv av "fäbodtyp" vad nu det är... Gott var det i alla fall. Stuvade lite morötter till detta, en silkeslen stuvning med lite sötma, en gnutta STARK senap och nyskördad slätbladig persilja.

Efter detta så stekte jag tunna pannkakor, ja dom ska jag ju inte ha idag utan lade ihop dem med hemkokt jordgubbssylt som matsäck på morgondagens björnjakt.

Publicerat

Pulvermos och hotdogs!!

Korv= förädlat kött :rolleyes:

Togga

• 4 weeks later...
Publicerat

Ugnsstekt fjällröding, klyftpotatis, lime/dillsås och lite grönsaker på det :wub:

Roding-110926.jpg

Publicerat
  • Författare

Bruna bönor och stekt fläsk! :wub:

Publicerat

Bruna bönor och stekt fläsk! :wub:

Åh, så jädrans gott det är!! :wub: Fast jag får nöja mig med bara fläsket numer... :(

Publicerat

Igår blev det Tjälknul på älgrostbiff.

post-1121-0-25433600-1317542383_thumb.jp

• 2 weeks later...
Publicerat

Älgfärsburgare och pilsnerdricka får avsluta veckan!

post-6882-0-83861700-1318617136_thumb.jp

I onsdags gick denna kviga och åt gräs på grannens marker, i dag så var den älgburgare! Lokalproducerat FTW!

Publicerat

Älgfärsburgare och pilsnerdricka får avsluta veckan!

post-6882-0-83861700-1318617136_thumb.jp

I onsdags gick denna kviga och åt gräs på grannens marker, i dag så var den älgburgare! Lokalproducerat FTW!

skjuter du grannens burgare???? :D

Publicerat

skjuter du grannens burgare???? :D

Det var grannen som sköt!

Dagens lunch:

Älgfärssoppa med kantareller och lingon!

• 3 weeks later...
Publicerat

Slog till på en gammal goding som jag ej ätit på lääänge ostkaka varm med sylt :D

Mvh.

Publicerat

Slog till på en gammal goding som jag ej ätit på lääänge ostkaka varm med sylt :D

Mvh.

MUMS.... :wub:

Publicerat

Idag för några timmar sedan var det en kyckling gryta med örter :)

Publicerat

Köttgrotta. :)

Publicerat

MUMS.... :wub:

Kan man säga :D

Mvh.

Publicerat

Kebabrulle som legat o gottat till sig :D

Mvh.

Publicerat

Vad är köttgrotta har jag aldrig hört förut? Här blev det stekt älgfile, lite salt och kayennpeppar, till den potatisgratäng, smaksatt med salt, kummin, vitlök och grädde :)

Publicerat

I dag blev det helstekt kalkon med alla de rätta tillbehören! :wub:

Ungefär så här löd receptet jag hittade på i morse.

1 st kalkon på 7.5 kg

Stuffing som stoppades in mellan skinnet och brösten för att ge smorning samt se till att brösten blir klar samtidigt som låren:

Rosmarin, salvia, muskot, apelsin, torkade persikor, torkade plommon, valnötter, rökt sidfläsk, rödlök, selleri, skorpmjöl, två ägg och en rejäl bit smör. (ja lite salt och peppar var det i också)

Till detta serverades det rostade potatisar som var rostade i kalkonfett samt brysselkål och gravy (tjockare sky)

Gravyn gjordes på halsen, lever, hjärta och muskelmage som delades i småbitar, bryntes hårt och sedan kokades i vatten men lite brysselkål och morötter i 4 timmar för att sedan silas och blandas med stekskyn från långpannan som kalkonen stektes i.

Kalkonen stektes i ugnen under aluminiumfolie i 4 timmar och ytterligare 20 minuter utan folie. Sen fick den vila i 30 minuter innan den trancherades. Mör som bara den!!!

Vi har nu ätit så vi inte orkar stå längre och kommer nu att slöa resten av kvällen.

Ungarna tyckte det var busgott och åt flera portioner!

Detta var en frigående ekologisk kalkon från en mycket lokal uppfödare och till det banala priset av 60kr/kilo slaktvikt! Billigare än falukorv tror jag banne mig!!!

7 timmar i köket var det värt och det serverades med några glas Gula Änkan för att ge lite extra sötma. (egentligen ville jag ha en bra Krüg men det får bli en annan gång :blush:)

FAN VAD GOTT :wub::wub::wub:

Publicerat

I dag blev det helstekt kalkon med alla de rätta tillbehören! :wub:

Ungefär så här löd receptet jag hittade på i morse.

1 st kalkon på 7.5 kg

Stuffing som stoppades in mellan skinnet och brösten för att ge smorning samt se till att brösten blir klar samtidigt som låren:

Rosmarin, salvia, muskot, apelsin, torkade persikor, torkade plommon, valnötter, rökt sidfläsk, rödlök, selleri, skorpmjöl, två ägg och en rejäl bit smör. (ja lite salt och peppar var det i också)

Till detta serverades det rostade potatisar som var rostade i kalkonfett samt brysselkål och gravy (tjockare sky)

Gravyn gjordes på halsen, lever, hjärta och muskelmage som delades i småbitar, bryntes hårt och sedan kokades i vatten men lite brysselkål och morötter i 4 timmar för att sedan silas och blandas med stekskyn från långpannan som kalkonen stektes i.

Kalkonen stektes i ugnen under aluminiumfolie i 4 timmar och ytterligare 20 minuter utan folie. Sen fick den vila i 30 minuter innan den trancherades. Mör som bara den!!!

Vi har nu ätit så vi inte orkar stå längre och kommer nu att slöa resten av kvällen.

Ungarna tyckte det var busgott och åt flera portioner!

Detta var en frigående ekologisk kalkon från en mycket lokal uppfödare och till det banala priset av 60kr/kilo slaktvikt! Billigare än falukorv tror jag banne mig!!!

7 timmar i köket var det värt och det serverades med några glas Gula Änkan för att ge lite extra sötma. (egentligen ville jag ha en bra Krüg men det får bli en annan gång :blush:)

FAN VAD GOTT :wub::wub::wub:

Wizard han kan! ^_^