Publicerat Februari 7, 201214 yr Författare Ribbestek... Lågpris på Citygross, färsk grissida utan ben. Långsam tillagning i ugnen så att att biten blir mör och svålen blir knaprig Pärer och äppelmos som tillbehör.
Publicerat Februari 7, 201214 yr Stekt rådjursbiff, smörfrästa Svarta Trumpetsvampar och råkostsallad med Sköneros örtsås! :wub: Funkar! ;)
Publicerat Februari 8, 201214 yr Gjorde gryta på vildsvinsbog i helgen. Själva köttet fick stå i 80 grader i stekgryta i säkert 12 timmar. Hade i lite älgfond och nån skvätt pilsner samt lök. Dagen efter addade jag på med lite rotsaker, mer fond, lammkorv och rökt sidfläsk samt en burk körsbärstomater. Enda kryddorna som användes var salt och peppar samt tomatpuré och lagerblad i fonden. Det blev helvetiskt gott kan jag meddela. Igår förlängde jag grytan med en 3a grädde och körde på nytt. Ännu godare. Är lite ledsen över att den är slut... snyft //F
Publicerat Februari 8, 201214 yr Dagens lunch bestod av gårdagens rester vilka i sin tur utgjordes av ölbrässerad korv med potatis. Tänk typ simmig korvgryta så hamnar ni ganska rätt. Och ja, korven var min hemmagjorda lammkorv. Receptet hittar ni på min lammblogg: http://lammunge.blogspot.com/2012/02/olbrasserad-korv.html
Publicerat Februari 9, 201214 yr Gjorde Sjötunga Walewska i dag och det är inte riktigt vad jag tycker är gott, men de som gillar sånt tyckte den var väldigt god i alla fall.
Publicerat Februari 10, 201214 yr Italiensk fiskgryta gjorde jag idag och den var riktigt, riktigt god!
Publicerat Februari 11, 201214 yr Författare Kankse inte Svenssons val av lördagsmiddag... Det står Bruna bönor på vedspisen och det saltade fläsket är skivat å klart!
Publicerat Februari 11, 201214 yr Förrätt :2st mozzarellasticks 2st jalapenopoppers 2st lökringar 2st buffalo wings med salsa cheddar greenoniondipp varmrätt:300g älg entrecote 3st spare ribs hickorysås coleslow majskolv vitlöksmör och chili fries efterätt: 3cl kaluha 3cl baileys skakas med mjölk toppas med vaniljglass grädde och chokladsås serveras i 1liters ölsejdel + 3 starköl mums
Publicerat Februari 12, 201214 yr Förrätt :2st mozzarellasticks 2st jalapenopoppers 2st lökringar 2st buffalo wings med salsa cheddar greenoniondipp varmrätt:300g älg entrecote 3st spare ribs hickorysås coleslow majskolv vitlöksmör och chili fries efterätt: 3cl kaluha 3cl baileys skakas med mjölk toppas med vaniljglass grädde och chokladsås serveras i 1liters ölsejdel + 3 starköl mums Fy fan för dig. Give! Något särskilt som firades?
Publicerat Februari 12, 201214 yr Fy fan för dig. Give! Något särskilt som firades? Nja, Vi är några älgjägar kompisar som brukar turas om att ha en liten fest efter jakten varje år
Publicerat Februari 12, 201214 yr Förrätt :2st mozzarellasticks 2st jalapenopoppers 2st lökringar 2st buffalo wings med salsa cheddar greenoniondippvarmrätt:300g älg entrecote 3st spare ribs hickorysås coleslow majskolv vitlöksmör och chili fries efterätt: 3cl kaluha 3cl baileys skakas med mjölk toppas med vaniljglass grädde och chokladsås serveras i 1liters ölsejdel + 3 starköl mums men det där lät gött det :-)Sent from my ST17i using Tapatalk
Publicerat Februari 12, 201214 yr Författare Inte mycket att skriva om egentligen... Pasta Bolognese idag!
Publicerat Februari 12, 201214 yr men det där lät gött det :-) Sent from my ST17i using Tapatalk Japp det var det oxå Wall blev bra på lyset det var godnatt 21:30
Publicerat Februari 13, 201214 yr Är du med i 'Biggest gainer' Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Februari 13, 201214 yr Kollar på biggest loser o käkar Chips.Jordnötsbågar.Dipp.Cola Mvh. Best. Feeling. Ever.
Publicerat Februari 14, 201214 yr Är du med i 'Biggest gainer' Sent from my HTC Desire S using Tapatalk Stämmer Best. Feeling. Ever. :D Mvh.
Publicerat Februari 16, 201214 yr Panerad och stekt laxkotlett, kokt potatis och brynt gräddstuvad vitkål.