Publicerat Juli 18, 201213 yr Författare Krösera då? Mmm, jag vet... Har inte hunnit koka nå'n ny sylt.
Publicerat Juli 20, 201213 yr Gårdsfest med hemmagjord pizza I den vedeldade bagarugnen. Smaskens och med en kall till
Publicerat Juli 20, 201213 yr Dåligt mä bilder... Jag låter bilden tala för sig själv. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
Publicerat Juli 20, 201213 yr Älgfärs blandad med lite blandfärs och sen göra som järpar med salt,peppar och spiskummin stekta i stekpannan,potatis och krösamos och till det ev en kall.Mums.
Publicerat Juli 21, 201213 yr Dåligt mä bilder... Jag låter bilden tala för sig själv. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2 Lägger man upp sånna bilder måste man bjuda oxå!!! Dagens; Pizza till lunch, senare ikväll grillkotletter å potatis.
Publicerat Juli 21, 201213 yr Författare Kall, ugnsbakad jämtlandsöring, stekt potatis, kokta ärter och en kall romsås. Ett par glas ur den vita dunken i kylen...
Publicerat Juli 22, 201213 yr Gorvat i mig en lagom stor skål med Gammeldags gräddglass, hjortronsylt och grädde. :yes: Det var sista hjortronen från förra året.
Publicerat Juli 22, 201213 yr Grillad råryggbiff med smörstekta svarötter tillsammans med egen gjord Hollandais,, vet att man brukar ha det till fisk men funkar utmärkt till vilt och svartisar (nått recept i någon viltkokbok)! Rödvin till såklart!
Publicerat Juli 22, 201213 yr har levt på billys panpizza och mjölk i 2 veckor snart,,,,så är det i ett avbefolkat norrbotten,,,
Publicerat Juli 26, 201213 yr Författare Hittade rejält med kantareller idag, utan att ens leta efter svamp, de bara fanns där och jag kunde förstås inte låta bli att plocka dom... Gör en smarrig kantarellsoppa då, en stor potatis (tärnad), en lagom morot(också tärnad), en halv gul lök (välhackad) samt en liter kantareller får först "svettas" i lite smör i en kastrull, därefter i med en hönsbuljongtärning och 1 liter vatten, sedan får hela rasket koka i sådär en kvart så att potatis och morot är helt mjukt då mixas allt i en mixer samtidigt som det späds med lite vispgrädde samt kryddas upp med ytterligare salt och nymald vitpeppar. Varje portion "pimpas" sedan med en rejäl hög, små, hela och ganska hårt smörstekta kantareller och toppas sist med lite fint strimlad och knaperstekt bacon. Blå Bands pulverkantarellsoppa... F***k you!
Publicerat Juli 28, 201213 yr Grilltallrik i afton... Med tillbehör! Finsprit jo ja tackar ja! Hoppas det inte smakade allt för djävfligt!
Publicerat Juli 28, 201213 yr Pannbiffar på älgfärs och makaroner med gräddsås på en 1/2 l grädde. Ska det så ska det va med besked. Lite grönsaker också.
Publicerat Juli 28, 201213 yr Idag blev det Älgbiffar. Tog receptet ur *Morberg Jagar och Lagar* Kan rekomenderas!
Publicerat Juli 30, 201213 yr F*n vad gott det ska bli med plättar, hjortronsylt, glass o grädde. :thumbsup: :thumbsup: Idag får man frossa i hjortronsylt. :wub: :wub:
Publicerat September 10, 201213 yr Ungstekt fjällröding (ingen broilerfisk) och potatis med färskt mjukt tunnbröd till middag. Det är precis så en norrlänning äter sin fisk.
Publicerat September 14, 201213 yr Jag rekommenderar att prova på Evelinas Gulaschsoppa från Jakt Journalens September nr. Dock så lade jag till Palsternacka Chilipulver och lite morot också! Riktigt gott men man ska glömma den på spisen något längre än 15min som receptet säger Provar ni det så blir det smaklig spis
Publicerat September 14, 201213 yr Även en smålänning verkar det som.;-) Är det mig du syftar på så ja, men jag känner mig som en nästan infödd norrbottning nu efter 23 år i norr. Med temp under -42 deg. C, över 1,30 m snö och snöstorm som höll oss i schack från onsdagen innan påsk till natten mot annandagen så har man väl varit med om det mesta. Dom dagarna var det bara att skotta, äta och sova en stund mellan varven.
Publicerat September 16, 201213 yr Författare Åhhh, idag blir det slottsstek, har redan börjat med den för att hinna med så de förföriska dofterna av sirap, lagerblad och ansjovis sprider sig i huset... Tur att man käkat frukost! Passar också på att fresta alla älskare av isterband, alltså riktiga isterband! Jag och en kompis ska åka till Hugos mellan Gränna och Tranås för att köpa just deras berömda isterband. Det blir en nätt biltur på sådär 80 mil men vad gör man inte för riktigt goda isterband!? Kanske är det någon i Norra Storstockholm/Uppsala som vill ha medskick? Nå't litet bidrag till soppan skadar ju inte...