Publicerat Februari 16, 201214 yr Inte riktigt dagens men morgondagens rätt Brässerad oxkind med rödvinsreduktion och pomme`s anna i portionsformar, dryck till kvällen i stort ...fingrogg på hb o powerking, mumma! Kinderna ligger o marinerar nu, hoppas det blir nice första gången jag prövar oxkind men tanken är att dom får puttra på i 3-4 h. /väl mött o god spis /Per
Publicerat Februari 16, 201214 yr Åt ute på lunchen idag, Ärter å fläsk med ett tjog pannkakor efter de å när jag kom hem efter jobbet ikväll så hade sambon gjort stekt fläsk, brunaböner potatis å stekflöt te de Sent from my X10i using Tapatalk
Publicerat Februari 16, 201214 yr Frukosten inställd p.g.a. jobb. Lunchen inställd p.g.a. Sj spåret ur, mer jobb. Middagen orkade jag inte tänka på, blev en macka.
Publicerat Februari 17, 201214 yr Författare Svårt att låta bli för under 30:-/kilo... Färsk benfri fläskkarré för under 30:-/kg gör att man bara måste äta plommonspäckad karré med kokt potatis, gräddsås och äppelmos!
Publicerat Februari 17, 201214 yr Stekt torksfilé och potatismos med dressing och lite grönsaker till också. Man måste se till så att man har IQ på topp genom att äta fisk någon gång då och då. :rolleyes:
Publicerat Februari 17, 201214 yr Nästan lika illa idag, men hann sno ihöp lite älgköttbullar kryddade med salt cayennpeppar färsk timjan och en skvätt citron, päran till det då
Publicerat Februari 18, 201214 yr Författare Liten jaktmiddag med jägarkompisar idag, dra till med en trerätters då... Sill och kall potatis på kavring, skarppilsner och ett par OP Knul med en syndig pärgratäng, rostad lök, syltlök och sallad därtill. Har en god Sangiovese jag gärna dricker så det får det bli. Jag står inte för efterrätten så den blir en komplett översakning. Tror man blir både mätt och lite ankommen frampå kvällningen...
Publicerat Februari 20, 201214 yr Gjorde det enkelt igår: Rårakor, kallrökt lax, färskostkräm med pepparrot, purjolök, dill och nån liten skvätt majjo... Jävligt mumsigt i all sin enkelhet. //F
Publicerat Februari 20, 201214 yr Rödbetor...... till stekt strömming????? Har jag aldrig hört talas om förr.
Publicerat Februari 20, 201214 yr Rödbetor...... till stekt strömming????? Har jag aldrig hört talas om förr. Inta jag heller! Du måste var den enda Qvarnhill. Hur får du ihop det egentligen???
Publicerat Februari 20, 201214 yr Författare Inta jag heller! Du måste var den enda Qvarnhill. Hur får du ihop det egentligen??? Visst... Kittlar dödsskönt i kistan! Såhär är det, lärd hemifrån att stekt strömming ätes med matättika, vi hade t.o.m en enkom flaska för matättika som togs fram när strömming skulle serveras. Å icke uppäten strömming lägges ju med fördel in i en 1-2-3-lag och inmundigas därefter kall å knäckemacka, företrädesvis Vikabröd, gärna tillsammans med en sval pilsnerdricka och en knapp OP. Det gemensamma med detta är syran, skulle jag (Gud förbjude) råka vara utan rödbetor så går det också bra med syran i Heinz ketchup fast det känns lite banalt. Ni tycker det låter crazy men vad som verkligen är ett crazy tillbehör till strömmingen är lingonsylt vilket även det förekommer! Nä, testa med lite rödbetor när lyxar till vardagen med stekt strömming nästa gång!
Publicerat Februari 20, 201214 yr Lingonsylt och stuvad spenat/mangold är jag uppväxt med till det mesta i fiskväg som tagit en sväng i stekpannan.
Publicerat Februari 20, 201214 yr Inom ämnet udda tillbehör så är jag sån sucker för curry till kåldolmar. Uppväxt med det men folk glor som djävulen när man ber om det "ute".
Publicerat Februari 21, 201214 yr Visst... Kittlar dödsskönt i kistan! Såhär är det, lärd hemifrån att stekt strömming ätes med matättika, vi hade t.o.m en enkom flaska för matättika som togs fram när strömming skulle serveras. Å icke uppäten strömming lägges ju med fördel in i en 1-2-3-lag och inmundigas därefter kall å knäckemacka, företrädesvis Vikabröd, gärna tillsammans med en sval pilsnerdricka och en knapp OP. Det gemensamma med detta är syran, skulle jag (Gud förbjude) råka vara utan rödbetor så går det också bra med syran i Heinz ketchup fast det känns lite banalt. Ni tycker det låter crazy men vad som verkligen är ett crazy tillbehör till strömmingen är lingonsylt vilket även det förekommer! Nä, testa med lite rödbetor när lyxar till vardagen med stekt strömming nästa gång! Ok! Då har jag lärt mig något nytt. Här uppe lämnar vi inte kvar något på bordet mer än ben och tillhörande tarmpaket och skinn när vi frossa i löja och strömming, :lol: så då blir det aldrig kvar något. Jag hatar fiskfjäll i munnen stora som små. Du verkar inte vara ensam om att ha konstiga tillbehör till maten.
Publicerat Februari 21, 201214 yr Stekt strömming och lök inlagd i 1-2-3lag är toppengott på mackan, men rödbetor, ketchup eller lingonsylt aldrig hört detta förut men jag är ju uppvuxen i öring-rödinglandet, där förekom inte etrömming så ofta.
Publicerat Februari 21, 201214 yr Jag är uppväxt med t ex stekt ströming potatismos och ketchup eller lingonsylt till.. men rödbetor var nåt nytt.