Publicerat Oktober 12, 201213 yr Egengjort Pytt i Panna, stekt ägg, en och annan rödbeta (hela) och en kall öl, då är inte livet så jobbigt trots allt
Publicerat Oktober 12, 201213 yr Älgfärsbiffar, potatis- och palsternackspuré samt dragonsås. Årets skörd av älgkött.
Publicerat Oktober 17, 201213 yr Grillad kyckling, ris, currysås med 0,5 l grädde samt rivna morötter blandat med rivna äpplen.
Publicerat Oktober 17, 201213 yr Har precis stoppat in en kålpudding i ugnen. Så om ca 1 timme blir det smaskens!
Publicerat Oktober 17, 201213 yr Författare Har precis stoppat in en kålpudding i ugnen. Så om ca 1 timme blir det smaskens! Åhhh... Kålpudding!
Publicerat Oktober 18, 201213 yr Kalops, kokt potatis och gelé Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 19, 201213 yr Idag blire schnitzel, potatis, sås och ärtor Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 19, 201213 yr chokladtryffel i kylen chokladmousse i kylen 3 kg räkor redo lite tilltugg kompisen kommer med vin och våra respektive dräller in när de har SPA-at färdigt. Båda familjerna kör för övrigt lågkolhydratmat.
Publicerat Oktober 20, 201213 yr Tjocka revben står å småputtrar på spisen och skall strax in i ugnen för en liten omgång Till detta, potatissallad! Dock inte hemgjord men det duger ändå Sen en pilsner till det
Publicerat Oktober 20, 201213 yr Författare Färsk älgkalvrostbiff, stekt i skivor med strips och bea. En Gran Reserva 2000 är också öppnad och luftar sig...
Publicerat Oktober 20, 201213 yr Plankstek av kalvbiff som jag stycka i går och bea och smör stekta kantareller som jag plocka idag när jag jaga älg
Publicerat Oktober 21, 201213 yr Stekt makrill idag, kokt potatis, stuvad mangold och lingonsylt till det.:-)
Publicerat Oktober 21, 201213 yr Måste ju kanske äta upp dom från 2010 innan man går på årets... Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 21, 201213 yr Drog igång utegrillen. Det blev grillat lamm. Skivade en stek från bagglammet jag stykade härom dagen. La skivorna i marinad, min standardvariant bestående av olivolja, japansk soja samt sambal ölek. Det grillade lammet åts tillsammans med tzatziki och grönsallad för oss som undviker kolhydrater, ungarna fick lite klyftpotatis till... Ingen årstid är dålig att grilla i! Möjligen kan det kännas lite motigt när det är svinkallt, men lika gott blir det oavsett.
Publicerat November 4, 201213 yr Älgskav med purjolök och gräddsås, trattkantareller (från Qvarnhill), hemmagjort potatismos och lingonsylt blir dagens middag med ett glas rött vin el. 2. Ingen bilkörning sedan idag.
Publicerat November 4, 201213 yr Hemkokt ärtsoppa på hemrimmad fläsklägg, jäkligt gott bidde det. Fick stå still sig från igår och värmdes på idag!
Publicerat November 6, 201213 yr Idag blir det kycklingfilé fylld med bacon/fetaost och råstekta pärer.