Publicerat November 25, 201213 yr Idag blev det älgkalvs stek, marinerad i rödvin o lite gottigott-kryddor;) Sås på madeiravin och marinad b.la , serverat med pressad potatis
Publicerat November 26, 201213 yr Jag äter rökt ål med största förtjusning OCH även makrill(helst rökt)vad dom livnär sig på är deras sak,men att jag nämnde min gamla mosters uppfattning om makrill så va det mest som kuriosa,myten att den åt av liken lever i vart fall kvar hos många i den generationen.Något vetenskapligt bevis att så var fallet,kan jag dock inte hänvisa till,det är då i allafall betydligt mer frestande att äta dessa arter jämfört med råtta,sen får indierna äta vad fan dom vill.(se inlägget om ekorre) Och Gustaf,jävla göttegris!
Publicerat November 26, 201213 yr Jag äter rökt ål med största förtjusning OCH även makrill(helst rökt)vad dom livnär sig på är deras sak,men att jag nämnde min gamla mosters uppfattning om makrill så va det mest som kuriosa,myten att den åt av liken lever i vart fall kvar hos många i den generationen.Något vetenskapligt bevis att så var fallet,kan jag dock inte hänvisa till,det är då i allafall betydligt mer frestande att äta dessa arter jämfört med råtta,sen får indierna äta vad fan dom vill.(se inlägget om ekorre) Och Gustaf,jävla göttegris! +1
Publicerat November 27, 201213 yr Idag blev det älgkalvs stek, marinerad i rödvin o lite gottigott-kryddor;) Sås på madeiravin och marinad b.la , serverat med pressad potatis Ja, det är gott Gustaf!
Publicerat November 28, 201213 yr Nylandad torskfile stekt enbart i smör,kokt potatis,smör o lite salt,det är allt,ha, det rimmade! lite salt o de e allt! De du,Isjonsson!
Publicerat November 28, 201213 yr Nylandad torskfile stekt enbart i smör,kokt potatis,smör o lite salt,det är allt,ha, det rimmade! lite salt o de e allt! De du,Isjonsson! Det är inte dumt! Stek sejfilé i lagom stora bitar med potatis och sås.
Publicerat November 28, 201213 yr Nykokt blåbärsgröt med mjölk koktägg å skinkmacka ha jag proppat i mig nu till lunch
Publicerat November 28, 201213 yr Nykokt blåbärsgröt med mjölk koktägg å skinkmacka ha jag proppat i mig nu till lunch Utveckla vad detta är för något.
Publicerat November 28, 201213 yr Utveckla vad detta är för något. Ok..Blåbärsgröt är gröt med blåbär i . Mjölken kommer från kons tuttar .ägg kommer från hönor. ägget kokar man ivatten ca 6min . skinka kommer från grisensbakdel den kokar man också. mackan är hård och kommer från wasa ..
Publicerat November 28, 201213 yr Tänkte mest på "mjölk koktägg", vilket verkade vara ett ägg som du av nån anledning kokt i mjölk.
Publicerat November 28, 201213 yr Tänkte mest på "mjölk koktägg", vilket verkade vara ett ägg som du av nån anledning kokt i mjölk. ja ja det blev lite grötit skrivet som vanligt
Publicerat December 1, 201213 yr Ja idag blev det inga gastronomiska höjder på matintaget,frugan jobbar å jag klyver ved å botar bakfyllan. Ägg å bacon! (å lite glögg)det är ju för fan första advent!
Publicerat December 3, 201213 yr Korv stroganoff, ris, gräddsås med tomatpuré, persilja och rivna morötter blandade med rivna äpplen.
Publicerat December 15, 201213 yr För att få lite omväxling i tillvaron skall vi idag äta något som jag inte har dödat. En renkalvssadel har därför precis ställts in i ugnen.
Publicerat December 15, 201213 yr Författare Det blir en gryta på färsk dovkalv idag. Premiär för egenskjuten och hemlagad dovhjort!
Publicerat December 15, 201213 yr Kasslergratäng med ris, paprika, annanas, mjukost, grädde och curry.
Publicerat December 15, 201213 yr Om du tar bort curryn så låter det helt ok, men med curry säger jag som don corleone, USCH.
Publicerat December 15, 201213 yr Det låter betydligt bättre,smack,smack,å en pilsner till det. Här va det en seg ko,men rödkålen var gudomlig,frugan testar inför julen!
Publicerat December 15, 201213 yr USCH! Om du tar bort curryn så låter det helt ok, men med curry säger jag som don corleone, USCH. Ingen av er kan ha känsla för god mat. Äter ni aldrig kyckling med ris och currysås??? Visst går det att göra utan curry om man vill men det måste ju till lite annan smak också och sedan finns det åtskilliga recept kasslergratäng. Jag kan slänga in receptet i helhet en dag. http://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&ie=UTF-8#hl=sv&gs_nf=3&gs_rn=1&gs_ri=hp&cp=14&gs_id=1&xhr=t&q=kasslergrat%C3%A4ng&pf=p&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&oq=kasslergrat%C3%A4ng&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355325884,d.bGE&fp=fd179bd6629b05e8&bpcl=39967673&biw=1680&bih=830&ion=1