Publicerat December 19, 201213 yr Plättar, hjortronsylt o gammeldags vaniljglass. Nygjord kokkorv,saltad högrev,kokta poteter och till det stark pepparrotssås ! (utan curry då såklart) Självklart ska du ha curry i maten. Den sätter extra krydda på maten.
Publicerat December 19, 201213 yr Hjortronsylten e jag grymt avundsjuk på,vår är redan slut,å den skiten som finns i affären e inte ätvärd. Fan Jonsson,nu slog du mig IGEN!
Publicerat December 19, 201213 yr Hjortronsylten e jag grymt avundsjuk på,vår är redan slut,å den skiten som finns i affären e inte ätvärd. Fan Jonsson,nu slog du mig IGEN! Det är bara att du flyttar norr ut så får du tillgång till hjortronmyrarna också. :thumbsup:
Publicerat December 19, 201213 yr Ja.men myrarna har jag utanför fjällstugan,men det hjälper fan så lite när ingen jävel hjälper till å plocka,å andra sidan,det ska fan bo så långt norrut hela året för hjortronens skull
Publicerat December 19, 201213 yr Ja.men myrarna har jag utanför fjällstugan,men det hjälper fan så lite när ingen jävel hjälper till å plocka,å andra sidan,det ska fan bo så långt norrut hela året för hjortronens skull Det finns så mycket annat fint att se och göra här uppe utöver hjortronmyrarna.
Publicerat December 19, 201213 yr Jag säger det igen,Jävla göttegris!!! Man lever bara en gång och då gäller det ju att passa på och njuta av livet och vad naturen har att bjuda på.
Publicerat December 19, 201213 yr Kokt potatis, fläskfile kryddad med salt och PiriPiripeppar Vitlöksmör.
Publicerat December 19, 201213 yr Så du har vaknat till,gumman,lite piri,piri,eller e det lite pirri pirri på gång??
Publicerat December 20, 201213 yr I dag blev det,nylandat torsk,filead,smör stekt,med kokta pärer! lite rose till det en liten kaffe å lagrad calvados!!!
Publicerat December 31, 201213 yr Full fart i köket kokar en fond på hummer det blir hummer soppa till förrätt ikväll ! Har även en potatisgratäng i ugnen till det blir det älgfile wellington och wiskysmörsås. efterätt blir en tiramisu. det är bra med 2 ugnar Jag smuttar även lite på en wiskey
Publicerat December 31, 201213 yr Här inleder vi nyårsmenyn med en fransk löksoppa. Vi fortsätter med älg- och fläskfilé med smörfrästa, färsk/färska, skogschampinjoner, purjolök och sparris, stekta tillsammans med lite bacon. Serverad på en planka, och efter gratinering tillsammans med äkta pärstampa(hemgjord potatismos...) och bearnaisesås(dock köpt färdig, orkar inte vispa ihop det själv. Lite för stor risk att den skär sig...) Vickningen kommer att bestå av räkor, rom(Det blev av stenbit, blev för snål när löjromen granskades), på rostad franska, kanske med lite majonäs, samt diverse mögliga ostar och kex. Till soppan serveras det ett Riesling, Julöl till plankan och Jeanmaire Cuvée Brut till vickningen.
Publicerat December 31, 201213 yr Breasola-toast till förrätt här följt av en fisksoppa med skaldjur. Därefter kex, ost, frukt och godis. Whisky, rom, dessertvin och öl finns i huset för alla eventualiteter.
Publicerat December 31, 201213 yr Breasola-toast till förrätt här följt av en fisksoppa med skaldjur. Därefter kex, ost, frukt och godis. Whisky, rom, dessertvin och öl finns i huset för alla eventualiteter. För tusan! Det går nog ingen nöd på dig heller....
Publicerat December 31, 201213 yr Grillade ett par skapliga bitar entrecôte Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Januari 1, 201313 yr Lite underbara tapas till förrätt, vinkokta musslor, serranoskinka och salami med rostade pinjenöter, marinerade vitlök, oliver och lite annat krafs.. Till detta ett torrt chardonay vin Marinerad rostbiff och potatiskaka och mes-sås till huvudrätt och amarone vin till!! Och lite vaniljpannacotta med bär till dessert Och jag är onyckter och inte kan stava Natti
Publicerat Januari 5, 201313 yr Älgkalvfilé, poatisgratäng (Outinens färdiggjorda. Ej gräddad) http://www.outinensp...gratang-kryddad gräddsås med trattkantareller från Qvarnhill o rödvin.
Publicerat Januari 6, 201313 yr Fortfarande nykter(än så länge)entrecote(från nån ko förmodligen)stekt potatis,lite smörad lök å en flaska bordeau!och sällskap!
Publicerat Januari 6, 201313 yr entrecote(från nån ko förmodligen) Så bra att det är en ko, det bästa köttet fås från en ko på 2-3 år som fått kalva en gång... Det mest som säljs dock är tjurar på något år...
Publicerat Januari 6, 201313 yr Idag blir det enkelt men gott. Ris, Eriksons kassler och svampsås. Mvh // Johannes
Publicerat Januari 6, 201313 yr Älgkött gryta, med kokt potatis/morötter och en sallad med lite feta och balsamico på.. En kall öl till detta och nu mår man fint. Snart TV med tanten och kanske en balja popcorn till det, man måste ju ladda för arbetet imorgon...
Publicerat Januari 9, 201313 yr Idag har vi kötbollar med potatis, brun sås och lingon. Tid för ta bilder i naturen för en fotokalender det man kan fixa i ifolor.se