Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Nä du Jonsson, jag äter ALDRIG curry, mycket sällan maggot (ris) heller, och industrikyckling som plockas halvdöda vill jag helst inte ha heller. (Vad hade du förväntat dig av en fågeljägare?)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

För fan!isjonsson,ananas ihop me curry,det går bara inte,möjligtvis för mat tina,men det är ju mest skit hon rör ihop,och ananas,va fan har man det till,en gång för länge sen när jag var ung å dum(det e man väl fortfarande men det hör inte ihop med historien)då blanda vi smirnoff med ananasjuice å så fanns det nåt som hette lift,förstå mig rätt,ananas å apelsinjuice,det ger kräkassociationer,å sen ha det i maten,nä fy fan!

Publicerat

Wienerschnitzel med potatismos och confiterad purjolök.

Till dessert Crèpes Suzette med vaniljglass.

Publicerat

Nä du Jonsson, jag äter ALDRIG curry, mycket sällan maggot (ris) heller, och industrikyckling som plockas halvdöda vill jag helst inte ha heller. (Vad hade du förväntat dig av en fågeljägare?)

För fan!isjonsson,ananas ihop me curry,det går bara inte,möjligtvis för mat tina,men det är ju mest skit hon rör ihop,och ananas,va fan har man det till,en gång för länge sen när jag var ung å dum(det e man väl fortfarande men det hör inte ihop med historien)då blanda vi smirnoff med ananasjuice å så fanns det nåt som hette lift,förstå mig rätt,ananas å apelsinjuice,det ger kräkassociationer,å sen ha det i maten,nä fy fan!

Ni är ju obildade bägge två! :whistling:

Tyvärr är det väl så mycket att göra åt det. :thumbsup:

Publicerat

Obildade?ja det har jag varit hela mitt liv och hade jag fått räkna mig till de bildade om jag bara kunde få ner all modern skitmat som nutidens kockar håller på att koka ihop,ja då förblir jag nog obildad. :yucky:

Publicerat
  • Författare

Obildade?ja det har jag varit hela mitt liv och hade jag fått räkna mig till de bildade om jag bara kunde få ner all modern skitmat som nutidens kockar håller på att koka ihop,ja då förblir jag nog obildad. :yucky:

Jonssons kokihop från igår är långt ifrån modern, mer 70-talsretro. Rökt kött, curry, något sött typ ananas och grädde som smakbärare är en god klassiker.

Publicerat

Jonssons kokihop från igår är långt ifrån modern, mer 70-talsretro. Rökt kött, curry, något sött typ ananas och grädde som smakbärare är en god klassiker.

Tack kompis! :thumbsup::smile:

Publicerat

Jepp! Det var jag trodde och det var ju bra att du erkände det själv. :yes::whistling:

Det finns flera goda maträtter med kassler och annanas. :wub:

Publicerat
  • Författare

Tack kompis! :thumbsup::smile:

Självklart, brukar själv dessa ingredienter frekvent! Det enda jag inte förstod var mjukost och något mer??

Publicerat

Självklart, brukar själv dessa ingredienter frekvent! Det enda jag inte förstod var mjukost och något mer??

Mjukost=bredbar som man blandar med grädden. Jag ska skriva ner receptet åt dig.

Publicerat

Det med osten,det håller jag med dig om,ädelost i matlagningen,särskilt grytor å såser,det är gastronomiska höjdare,men dina jävla ananasrecept,skriv gärna ned dom,men stoppa dom i byrålådan så vi slipper konfronteras med dom ! :yucky:

Publicerat

Det med osten,det håller jag med dig om,ädelost i matlagningen,särskilt grytor å såser,det är gastronomiska höjdare,men dina jävla ananasrecept,skriv gärna ned dom,men stoppa dom i byrålådan så vi slipper konfronteras med dom ! :yucky:

Hahaha! Din ociviliserade människa. :yes:

Du kan ju inte ha många smaklökar kvar i din mun som känner skillnaden på god och sämre mat. :tongue::wink:

Publicerat

Jo du Isjonsson,det är just mina smaklökar som gör mig till gormé och inte gormand(bättre att äta det som är gott än att äta allt å mycket)DEN DU! :tongue:

Publicerat

Jo du Isjonsson,det är just mina smaklökar som gör mig till gormé och inte gormand(bättre att äta det som är gott än att äta allt å mycket)DEN DU! :tongue:

Åh fy f*n vad mycket gott du måste ha gott miste om när du inte har några smaklökar kvar. :thumbsup::yes:

Publicerat

Nu tycker jag att vi har sparkat på Jonssons curry så det räcker, men jag kan ändå inte förstå varför man ska äta nåt som smakar som gamla sura raggsockar lukjtar :sick:

Publicerat

Nu tycker jag att vi har sparkat på Jonssons curry så det räcker, men jag kan ändå inte förstå varför man ska äta nåt som smakar som gamla sura raggsockar lukjtar :sick:

Hm! Nu är du orättvis Mirva. :sad:

Publicerat
  • Författare

Men hallå, ostarna som luktar likt fötterna som nyss varit i raggisarna är ju kanongoda så det funkar fint med curryn också! :)

Publicerat

Men hallå, ostarna som luktar likt fötterna som nyss varit i raggisarna är ju kanongoda så det funkar fint med curryn också! :)

Kasslergratäng 4-6 pers.

3 dl ris långkornigt.

6 dl vatten

1 grönsaksbuljongtärning

1 grön paprika el. ta hälften av två olika paprikor

2 gula lökar

2 msk smör

5-6 annanasringar

4 tomater

500 g kassler fettfri

250 g mjukost hushållsost el. liknande

post-144-0-98661200-1355688328_thumb.jpg

2-3 dl grädde

1-2 tsk curry

salt

1. koka ris med buljong

Skär paprikan i tärningar och rör ned i riset

Slå riset i en smord ungsform

2. Skär löken i klyftor och låt det puttra mjukt i en stekpanna.

3. Skär annanasringarna i bitar, tomaterna i klyftor och kasslern i strimlor dela strimlorna i mindre bitar efter det att ni har avlägsnat nätet runt och det bruna skinnet utanpå.

Skala försiktigt så går det bra och blanda ihop detta med löken.

Lägg det ovanpå riset.

Rör ut mjukost med grädde och smaksätt med curry och salt.

Häll såsen över gratängen och grädda i 200-225 grader i 20-25 min.

Smaklig måltid! :thumbsup:

Publicerat

Haha du har rätt, men curry....... nä :sick:

Publicerat

Haha du har rätt, men curry....... nä :sick:

Obildade kvinna. :tongue: :tongue: :tongue:

Publicerat

Jonsson det där ska jag prova, dock utan curry :sad:

Publicerat

Jonsson det där ska jag prova, dock utan curry :sad:

Gör så men glöm inte curryn. :tongue:

Låter det gott ut??? :thumbsup:

Publicerat

Sorry, jag klarar inte av curry, när ungarna äter curry kan jag inte ens sitta vid samma bord :ohmy: det är något där som inte går ihop i mitt huvud :sad:

Publicerat

Sorry, jag klarar inte av curry, när ungarna äter curry kan jag inte ens sitta vid samma bord :ohmy: det är något där som inte går ihop i mitt huvud :sad:

Oj oj oj, tänk vad mycket gott du går miste om MIrva. :thumbsup::yes:

Publicerat

Nygjord kokkorv,saltad högrev,kokta poteter och till det stark pepparrotssås ! (utan curry då såklart)