Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

färsk rom till frukosten just nu!

Cuba eller Jamaica?  :tongue:

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

@isjonsson:

Lingon till stekt makrill. Ett MÅSTE.

Är det svårt att stava till mitt nick? :sad:

Skillnaden på ett i och ett litet L=l. :thumbsup:

Men satan också. :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:

En till på den linjen. :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:

Har ni hjärnsläpp grabbar??? :whistling:  :whistling:  :whistling:

Publicerat

Ryggbiff från vildsvin, helstekt i panna med lite färsk dragon på slutet "för att simulera bea", rostade rotfrukter i ugn, där Jams är en stor behållning, sotad purjolök, sallad och lite riven morot.

/Christian

Publicerat

Mina (små) duckisar har börjat att lägga ägg så prinskorv stekt potatis och stekt ankägg :yes:

Publicerat

Mina (små) duckisar har börjat att lägga ägg så prinskorv stekt potatis och stekt ankägg :yes:

När ska vi äta upp ankdjäveln med apelsinsås da :biggrin:

/Mike

Publicerat

jag åker bara dit rätten kallar  /Christian

Du är inte lite vitsig du :biggrin:

Brevet kom idag för övrigt.

/Mike

Publicerat

ASG- ja det blev roligare än jag hade avsett, inser jag nu, igår blev det rotmos med sötpotatis, kålrot, morot och potatis i, till det mager falukorv och flagor med rökt gåsbröst,

Btw WT- någon har visst skjutit gås med lite klena hagel, plockade 3 st ur köttbiten igår, typiska 5:or och som jag noterade, bly!

/Christian

Publicerat

När ska vi äta upp ankdjäveln med apelsinsås da :biggrin:

/Mike

När du kommer och tar hand om råvarorna :tongue: eller så kanske det finns någon som vill ha dom och då blir det ingen middag :ohmy:

Publicerat

När du kommer och tar hand om råvarorna :tongue: eller så kanske det finns någon som vill ha dom och då blir det ingen middag :ohmy:

Jag avstår helst från att döda mat som har ett namn :biggrin:  dessutom måste den hänga några dagar så du får vara liemannen där :tongue:

/Mike

Publicerat
Jag avstår helst från att döda mat som har ett namn....

Ähhh...joll! ;-)

Drar mig till minnes Felicia. Hon var en hushållsgris som en äldre änkeman i en liten by i Härjedalen hade för några år sedan. Varandes en gris som levde ett så bra liv som en tamgris kan leva, tillbringade hon och en medsyster dagarna med att fritt gå omkring och böka på gården tillsammans med gubben. Dessvärre kan dylikt för grisar behagligt leverne med bökande i gammal brukad gårdsjord inte sällan leda till att grisarna drar på sig den allvarliga bakteriesjukdomen 'rödsjuka'. Felicia var härvidlag inget undantag. Således blev undertecknad utringd för att förhoppningsvis bringa snar bot åt den rödfläckiga och febersjuka gyltan. Väl där konstaterar jag att Felicia och hennes syster uppvisar en inkallningslydnad som inte står den mest väluppfostrade hund efter. På gubbens nästan kärleksfulla rop...'Feliiiiicia'...kommer nämnda so med syster sättande i rask takt från andra änden gården. Felicia låter sig sedan utan problem injeceras med lämplig medikament, medans gubben kliar henne bakom örat. Under det efterföljande mer eller mindre obligatoriska fikat, som för övrigt är en av förmånerna med att jobba som landsbygdsveterinär - folks gästfrihet, låter gubben berätta att Felicia hon ska minsann bli julskinka till jul hon, under det att han kliar henne under hakan och matar henne med bullar.

Härlig krusidullfri inställning, och en gris som har ett ljuvligt liv ända tills en blixt från klar himmel i form av slaktarns bult sätter stopp B-)

Publicerat

De där medikamenterna som injicerades, det var inget som inverkade menligt på julskinkeplanerna?

Publicerat

Se det som marinad ;-)

Nädå...vanligt 'bonn-penicillin' med slaktkarens på 14 dar B)

Publicerat

Ähhh...joll! ;-) Drar mig till minnes Felicia. Hon var en hushållsgris som en äldre änkeman i en liten by i Härjedalen hade för några år sedan. Varandes en gris som levde ett så bra liv som en tamgris kan leva, tillbringade hon och en medsyster dagarna med att fritt gå omkring och böka på gården tillsammans med gubben. Dessvärre kan dylikt för grisar behagligt leverne med bökande i gammal brukad gårdsjord inte sällan leda till att grisarna drar på sig den allvarliga bakteriesjukdomen 'rödsjuka'. Felicia var härvidlag inget undantag. Således blev undertecknad utringd för att förhoppningsvis bringa snar bot åt den rödfläckiga och febersjuka gyltan. Väl där konstaterar jag att Felicia och hennes syster uppvisar en inkallningslydnad som inte står den mest väluppfostrade hund efter. På gubbens nästan kärleksfulla rop...'Feliiiiicia'...kommer nämnda so med syster sättande i rask takt från andra änden gården. Felicia låter sig sedan utan problem injeceras med lämplig medikament, medans gubben kliar henne bakom örat. Under det efterföljande mer eller mindre obligatoriska fikat, som för övrigt är en av förmånerna med att jobba som landsbygdsveterinär - folks gästfrihet, låter gubben berätta att Felicia hon ska minsann bli julskinka till jul hon, under det att han kliar henne under hakan och matar henne med bullar. Härlig krusidullfri inställning, och en gris som har ett ljuvligt liv ända tills en blixt från klar himmel i form av slaktarns bult sätter stopp B-)

Vete fan om det är joll alltid :wink:

I mitt jobb som viltvårdare så får jag ofta åka ut och leta upp samt avliva skadade och sjuka djur,för ett antal år sedan så ringde ett äldre par och ville att jag skulle komma och avliva ett rådjur som brutit ett bakben.

Vidare så behövde jag bara åka dit så skulle rådjuren komma-behövde inte leta efter dom.

Väl framkommen så möttes jag av ett trevligt äldre par som berättade att dom matat två rådjur bakom huset hela vintern och det var bara att ropa på dom så skulle dom komma,skeptiskt tog jag hagelbössan och följde med gubben ut som hade ett vitkålshuvud med sig.

Med hög röst ropade han således efter pelle....lisa... och två minuter senare kommer mycket riktigt två rådjur ända fram och börjar mumsa vitkål ur handen på honom!

Han rev av några blad vitkål åt pelle och lockade med sig lisa så jag kunde skjuta bocken,efter skottet hoppade lisa några meter åt sidan tittade lääääänge på mig med anklagande ögon och lommade därifrån med sänkt huvud..efter två veckor ringde paret upp mig igen med lite frågor om rådjur för lisa hade inte återkommit efter det hur mycket mat dom än la ut eller ropade.

Ibland känner man sig lite taskig fast man inte borde,det blir dessutom bara värre ju äldre man blir :wink:

/Mike

Publicerat

Och detta berodde då inte på att Lisa hängde upp och ned  slaktrummet på ditt jobb? 

Knepigt som fan det där.. Var in på en trebent bock för några år sen. Paret som ringt mej hade matat rådjur länge och hade en fin flock där.. Året efter skulle vi skjuta av lite rådjur i byn och då vart det problem.. Skulle man gå förbi berget bakom deras kåk vilket var en garanti för att få skjuta? Slutade med att jag trålade förbi en god bit bort från deras berg och deras rådjur  :happy:

Publicerat
  • Författare

Idag blev det raggmunk med stekt fläsk... Hyggligt gott!  :thumbsup:

Publicerat

Idag blev det stuvade makaroner och pannbiff :D

I helgen tänkte jag göra andra försöket mot min egna coleslaw. Försökte förra helgen, blev ok men inte mer så nu tänkte jag testa nya knep. Myyyyycket mindre lök och addera vinäger och gräddfil. Får se om det blir bättre. Till det tänkte jag göra pulled pork. Det för första gången. Äter ju nästan aldrig gris mer än på mackan.

Mvh / Johannes

Publicerat

Idag blev det en mycket värmande och uppskattad hemmagjord gulaschsoppa. Jagat med gäster idag och det blåste ordentligt. Då är det gott med en soppa som värmer på mer än ett sätt.

Publicerat

Nykokt hjortronsylt, gammaldags vaniljglass o grädde. :wub:

post-144-0-81129600-1390077252_thumb.jpg

Lite frossa blev det från min sida. :whistling:  :laugh:

Gotti-gott-gott-gott i vinterkylan. :thumbsup:  :yes:

Publicerat

Åt nyss pulled pork med Coleslaw. Coleslaw, mitt andra försök blev mycket bättre.. Pulled pork - vad ska man säga. Tamgris är tråkigt ! Nötkött och vilt är nog min grej.

Mvh / Johannes

Publicerat

Åt nyss pulled pork med Coleslaw. Coleslaw, mitt andra försök blev mycket bättre.. Pulled pork - vad ska man säga. Tamgris är tråkigt ! Nötkött och vilt är nog min grej.

Mvh / Johannes

Du får prova pulled beef då :)

Publicerat

här blev det hamburgare.

älgkött o lchfbröd med sallad och fusksås, jo lök o ost va med!

GOTT!

Barnen älskade det!

Publicerat
  • Författare

Laxgratäng med saffran och creme fraiche. Lyxar rejält och gör potatismoset med mandelpotatis, grädde, smör och kärlek!

post-3128-0-94211600-1390155780_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Idag blir det leverbiffar av en fin vildsvinslever, sås, potatis och vitkålslingon förståss!

Publicerat

Plättar, hjortronsylt o gammeldags vaniljglass. :yes:  :thumbsup:

Publicerat

Enklast möjliga, kinamix, handskalade räkor och hemmagjord rhode islandsås. Skit tråkigt och inte spec gott men går fort att göra.