Publicerat Februari 4, 201412 yr Författare Isterband idag, Hugos isterband! Har man en gång testat Hugos isterband så kvittar det att äta andra isterband trots att det är ett elände att få tag på dem häromkring!
Publicerat Februari 5, 201412 yr Har käkat hälsofil i dagarna tre nu pga den magsjuka som graserar inom familjen. Börjar bli rätt sugen på mat som behöver tuggas.... //
Publicerat Februari 6, 201412 yr Några raggmunkar å fläsk och en tallrik gulaschsoppa köttfärs varianten med bra tryck i !! en klick creme fraiche gjorde susen
Publicerat Februari 6, 201412 yr Några raggmunkar å fläsk och en tallrik gulaschsoppa köttfärs varianten med bra tryck i !! en klick creme fraiche gjorde susen Philadelphiaost är gott till också. Spagetti, köttfärssås på ren o älg o div. grönsaker.
Publicerat Februari 7, 201412 yr Hemmagjord älgskav, trattisar, gräddsås, hemmagjort potatismos, sallad o rödvin.
Publicerat Februari 7, 201412 yr Författare Kör en hederlig gammal klassiker idag... En riktig musöppnare! Ja, "whitout the mouse-bit". Närå, handelsboden i staden frestade med färska räkor för endast 99:-/kg, det vill man ju inte missa, med lite vitt bröd och ett par glas vitt.
Publicerat Februari 7, 201412 yr Hemlagad potatisgratäng med kummin och vitlök och myycket nyttig grädde till det stekt älgbiff, röd.
Publicerat Februari 7, 201412 yr fått fart på fritösen igen så friterad älg med sweetchili sås ingen bra textur igen och lite seg och för kort tid i oljan
Publicerat Februari 8, 201412 yr Sweet chilikyckling med potatis och en grönsakssallad Klöv en hel kyckling, kryddade och kletade in den med div gojsigt gott för att få fram sweet chilismakerna och stoppad in i ugnen i 1½ timme under folie och sista ca 30 minuterna utan folie för att få en nice, krispig yta Precis ur ugnen På tallriken
Publicerat Februari 8, 201412 yr Tack, jag gillar mina tallrikar och jag kan faktiskt laga mat så väldigt saftig mör och god blev den Iofs blir det ju mycket över av en sådan kyckling även fast jag denna helg har dottern här, men det får bli nån kycklingröra/kycklinggryta av resterna nån annan gång. Tills dess får den flytta in i frysen.
Publicerat Februari 9, 201412 yr Rotmos med fläsklägg blev det idag och japp, det är mer kålrot och morot i rotmoset än det är potatis. Bara för att jag personligen tycker det blir godast så och givetvis en generös klick med senap Märks att dottern varit här i helgen för är jag ensam orkar jag i regel inte laga så tidskrävande mat som jag gjort nu. Då blir det nått snabbt och enkelt bara.
Publicerat Februari 9, 201412 yr Outinens potatisgratäng, Fläskkarré, grönsaker o lättöl. http://www.outinenspotatis.se/produkter/for-butik-och-konsument/gratang-kryddad Den är väldigt god deras gratäng o man kan även krydda den lite extra.