Publicerat Januari 22, 201412 yr Kom hem från jobbet nyss. Småsugen på nåt ätbart. I kylen står det grillade kycklinglår och potatissallad... Jävla osis
Publicerat Januari 23, 201412 yr Författare Stort tack till Sidelock som fick mig att komma på att det låg en fläsklägg i frysen... Rotmos å fläsklägg idag alltså!
Publicerat Januari 23, 201412 yr Urskuren kotlettrad eller som det så fint heter ytterfilé av vildsvin som vacum marrinerats i några dagar i med äpple för att få det extra mört. Potatisgratäng med långlagrad ost. Snabbinlagd gurka. Grön färsk sparris Sås gjord på fond från rådjur och diverse rotfrukter och kryddor. En flaska Poliziano Vigne Nuove.
Publicerat Januari 23, 201412 yr Stort tack till Sidelock som fick mig att komma på att det låg en fläsklägg i frysen... Rotmos å fläsklägg idag alltså! Jag har 2-3st i frysen, passar på när de säljs rejält styckade dvs 2-2,5kg/st. Hoppas du har gula ärter och timjan i skåpet med.
Publicerat Januari 23, 201412 yr Författare Hoppas du har gula ärter och timjan i skåpet med. Absolut och inte minst, massor av mejram!
Publicerat Januari 23, 201412 yr Älg- o renköttfärssås, spagetti o div. grönsaker. Storkok på G i 10 l kastrullen.
Publicerat Januari 23, 201412 yr Läggen bakas med fördel i vaccpåsen ett dygn i ugn på 75 grader. Öppna påsen, bort med svålen, glejsa läggen och grilla den hastigt.<br /> <br /> Aaahhhhhh. <br /> <br /> Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /> <br />
Publicerat Januari 23, 201412 yr Jonssons storkok av ren- o älgfärs. 9,5 l så att det inte koka över.
Publicerat Januari 23, 201412 yr Detta är en populär post. Äter du nå annat än plättar och köttfärssås?
Publicerat Januari 23, 201412 yr Jo då! Vi är ju självförsörjande på potatis, fisk, o kött frånsett fläsk. Bär finns i skogen o det är jäkligt gott.
Publicerat Januari 24, 201412 yr Författare Idag blir det rådjursytterfilé, pommes, tomatsallad och vitlök/persiljesmör. Beroende på hur väderprognosen ser ut för lördag morgon blir det också X antal glas rödtjut, kallt=flera, mindre kallt=ett.
Publicerat Januari 24, 201412 yr Provade kycklinglårfilé som fick dijonsenap på insidan, rulla ihop och linda bacon runt. Gott jääävlar <br /> <br /> <br /> <br /> Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /> <br />
Publicerat Januari 24, 201412 yr Jonssons storkok av ren- o älgfärs. WP_20140123_15_00_24_Pro.jpg 9,5 l så att det inte koka över. Du behöver flytta till USA. Inte nog med att du plockar containervis med bär du kokar köttfärsås för ett år framåt Mvh / Johannes
Publicerat Januari 24, 201412 yr Du behöver flytta till USA. Inte nog med att du plockar containervis med bär du kokar köttfärsås för ett år framåt Mvh / Johannes Hahaha! Köttfärssåsen räcker till 7-8 måltider på 3 pers. inkl. lunch dan backi.
Publicerat Januari 24, 201412 yr Författare inkl. lunch dan backi. Fullt assimilerad kan man läsa... Dan backi! Det är väl om den är oslut då!?
Publicerat Januari 24, 201412 yr Fullt assimilerad kan man läsa... Dan backi! Det är väl om den är oslut då!? Dan backi=dagen efter. Typ.
Publicerat Januari 24, 201412 yr Jag har alltid undrat hur det låter när en smålänning börjar få norrländsk dialekt inbruten i den småländska Mvh / Johannes
Publicerat Januari 24, 201412 yr Författare Dan backi=dagen efter. Typ. Drar en liten historia på temat, helt OT men väl i linje med dan backi... Den gamle norrbottningen skulle koppla ihop sin nyinköpta musikanläggning och läste i anvisningen att den vita kontakten ska kopplas till IN och den röda kontakten ska kopplas till OUT, han rev sig i håret och funderade en stund och tänkte för sig själv, hur ska jag begripa det, det är ju precis samma sak, in och out.
Publicerat Januari 24, 201412 yr creme brulee, även Quattro tyckte det luktade gott och jag bad honom komma, så nej han tigger inte
Publicerat Januari 24, 201412 yr Idag blev det köpespizza, sallad med en kall pilsner från en pizzabagare här i Kalix.
Publicerat Januari 25, 201412 yr Författare Helstekt kotlettrad av vildsvin, lääääänge i ugnen på svag värme, råstekt potatis, ädelostsås och gröna bönor.