Publicerat November 29, 201312 yr Detta är en populär post. Mina fjällrödingar på 3 pers. Dom är visserligen nätfiskade av någon same i G-vare men dom är goda.
Publicerat November 29, 201312 yr Författare Idag, Qvarnhills patenterade baconlindade färspuckar med gräddig sås och råstekt potatis. Dagen till ära har jag letat på ett paket hjortfärs i frysen. UPPDATERAR med en bild!
Publicerat November 29, 201312 yr Författare Mina fjällrödingar på 3 pers. 2013-11-29-414.jpg Dom är visserligen nätfiskade av någon same i G-vare men dom är goda. Inget fel med "rutiga drag"...
Publicerat November 29, 201312 yr Inget fel med "rutiga drag"... Nej då, bara dom är äkta vara o inte odlade.
Publicerat December 5, 201312 yr Idag blev det mycket välhängd rostbiff från dovkalv (ca 85-90 dygnsgrader). salt och peppar och några minuter i stekpannan. till detta klyftade rotsaker i ugnen. Drycken blev ett utsökt vin från sydamerika med det passande namnet urban. Är det vardag så är det
Publicerat December 6, 201312 yr Lunch: Julbord med jobbetMiddag: Rådjurssadel, rödvinssås och potatisgratäng, samt en chevre/valnötssallad som förrätt. Till det avnjutes en flaska Poliziano Vino Nobile di.
Publicerat December 6, 201312 yr Författare Detta är en populär post. Sibyllastuk idag... Färska vildsvinsburgare med pommes och MAX-dressing, sannolikt också ett par burkar pilsner från senaste turen på Ålands hav.
Publicerat December 7, 201312 yr Fredagsmys Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat December 8, 201312 yr Håller på med en köttgryta. Nötbitar från bakdelen, kokade i flera timmar i kokosmjölk, lite mango chutney, senap, färsk bladspenat, färsk ingefära, bacon och lök/vitlök. Har nu hällt i skogschampinjoner och morötter och kommer i slutet slänga i lite naturella nötter.. Mvh / Johannes
Publicerat December 8, 201312 yr Idag blev det mycket välhängd rostbiff från dovkalv (ca 85-90 dygnsgrader). salt och peppar och några minuter i stekpannan. till detta klyftade rotsaker i ugnen. Drycken blev ett utsökt vin från sydamerika med det passande namnet urban. Är det vardag så är det 85-90 dygnsgrader ? vad händer egentligen med köttet om man går över den generella regeln 40 ? Mvh / Johannes
Publicerat December 8, 201312 yr Författare Här blir det revbensspjäll av tamgris, kokpärer, gräddsås och äppelmos!
Publicerat December 8, 201312 yr Håller på med en köttgryta. Nötbitar från bakdelen, kokade i flera timmar i kokosmjölk, lite mango chutney, senap, färsk bladspenat, färsk ingefära, bacon och lök/vitlök. Har nu hällt i skogschampinjoner och morötter och kommer i slutet slänga i lite naturella nötter.. Mvh / Johannes Hur blir bladspenaten av det? Rent spontant hade jag serverat den rå.
Publicerat December 8, 201312 yr Dagens lunch: handmade Merguez (?) by orjant, chimmichurri och surkål Jääävlar så gött! Efter jakten blev det lite gott hemma. Rökt älghjärta, granbarksost och lite andra goda ostar. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat December 8, 201312 yr Ja men lägg gärna bilderna i rätt ordning jävla Tapatalkhelvete! Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat December 8, 201312 yr Hur blir bladspenaten av det? Rent spontant hade jag serverat den rå. Jag hackade den och fräste den med löken och oljan innan jag kokade det tillsammans med köttet, och tyckte det gav en god mild smak till hela grytan. Mvh / Johannes
Publicerat December 9, 201312 yr 85-90 dygnsgrader ? vad händer egentligen med köttet om man går över den generella regeln 40 ? Mvh / Johannes händer och händer, inte vet jag Det fortsätter att mogna och blir något mörare (är kanske inte nödvändigt på dovkalv) Jag kör efter mottot att luktar köttet normalt och är rött (inte grått) är det ätbart. Rostbiffen i fråga kom från ett djur som grannen hade hängt i mitt kylrum och typ glömt av. Kunde inte låta bli och flå det när han sa att jag skulle slänga det till räven. Stekarna och rygg helt ok, innerfilé och framkropp blev rävmat
Publicerat December 10, 201312 yr Författare "Nu äre jul igen, nu äre jul...." Julbord igen alltså! Idag tror jag det blir bättre än bra, bjudbord på ett ganska "posh" ställe och varje kuvert kostar 700:- då SKA det vara bra!
Publicerat December 11, 201312 yr Författare Färsk vildsvinsfilé med en syndig potatisgratäng, packad med vitlök... Ett par glas rödtjut också!
Publicerat December 12, 201312 yr Ugnslagad älghögrev (8h) med syltlök, mandelpotatispuré, picklad rödlök och karamelliserad gräslök med hasselnötshack.
Publicerat December 15, 201312 yr Kokade hjortronsylt o sedan var det frossa med Gammeldags Vaniljglass toppat med en klick grädde.
Publicerat December 15, 201312 yr Författare Puhhh, liiite scwettig nu för dagens Chili Con Carne var ganska het.
Publicerat December 15, 201312 yr Klyftpotatis, ryggbiff, svamp och pepparsås (dock inte egengjord för jag är värdelös på såser) Mvh / Johannes
Publicerat December 17, 201312 yr Hittade lite grillbilder i mobilen så jag blev tvungen att gå ner och ta fram ett par rostbiffar på vildsvin. Ena skivad och ligger i marinad och andra i gryta i ugnen för att bakas hel och sen brännas av på grillen ihop med lite sirap. Webertime