Publicerat Februari 26, 201412 yr Hur kan man äta tonfiskmacka ihop med ketchup??? Han har nog fått slut på soppa i båten och driver omkring på östersjön och har nog gjort så ett tag nu! Mat förrådet börjar och tryta !! Men det här är bara en gissning!
Publicerat Februari 26, 201412 yr Han har nog fått slut på soppa i båten och driver omkring på östersjön och har nog gjort så ett tag nu! Mat förrådet börjar och tryta !! Men det här är bara en gissning! Ja, så kan det säkert vara. Han driver runt o väntar på hjälp.
Publicerat Februari 26, 201412 yr Testa det isjonsson överaskade gott :-) bröd,rå lök, tonfisk och ketchup Fasen nu blev jag sugen på en till :-P Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat Februari 26, 201412 yr Jonsson är för gammal för att någonsin prova något som inte hans farfar åt varje vecka. Jag varierar gärna tonfiskmackan, favoriten är dock med rödlök, majonnäs, creme fraiche och lite hackad inlagd gurka.
Publicerat Februari 26, 201412 yr Jonsson är för gammal för att någonsin prova något som inte hans farfar åt varje vecka. Jag varierar gärna tonfiskmackan, favoriten är dock med rödlök, majonnäs, creme fraiche och lite hackad inlagd gurka. Det låter som en "Dagobertare " av toppklass. :-) Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat Februari 27, 201412 yr Testa det isjonsson överaskade gott :-) bröd,rå lök, tonfisk och ketchup Fasen nu blev jag sugen på en till :-P Skickat från min D5503 via Tapatalk Hahaha! Tror du att jag vill bli intagen på huset??? Utan ketchup kan jag äta den.
Publicerat Februari 27, 201412 yr Jonsson är för gammal för att någonsin prova något som inte hans farfar åt varje vecka. Jag varierar gärna tonfiskmackan, favoriten är dock med rödlök, majonnäs, creme fraiche och lite hackad inlagd gurka. Hm! Jonsson som är i sina bästa år.
Publicerat Februari 27, 201412 yr Tonfiskmacka med rå lök och ketchup :-) Skickat från min D5503 via Tapatalk Har just fått en ny favvomacka Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Februari 27, 201412 yr Ugnsstekta revben, stekta päror med sås (jag känner hur kärlen geggar ihop ) . Färgklicken blev majs.
Publicerat Februari 28, 201412 yr Grekisk delikatesspanna Tillagning (4 portioner)2 fläskfile´r(ca 1kg)1,8 kg potatis1 röd paprika i strimlor1 gul paprika i strimlor1 gul lök i strimlor3 skivade tomater1 brk fetaost i kuberMarinad till fläskfile´n:3-4 pressade vitlöksklyftor1-1,5 dl olivolja1,5 tsk sambal oelek2 msk sojaKall sås:4 dl Turkisk yoghurt4 msk majonäs2 pressade vitlöksklyftor2 tsk salladskryddalite pressad limeStrimla fläskfileérna.Blanda ihop marinaden o lägg ner köttet.Ställ i kyl o låt marineras över nattenSmörj en långpanna o lägg i potatisklyftorna(ska täcka botten)Salta och ställ in i ugnen220 grader i 10-15 minTa sedan ut pannan o strö över fläskfile´n o marinaden,1röd & gul paprikai strimlor.Överst lägger du skivade tomater o fetaosten.Sätt in i ugnen igen,ca 35-40 min.Blanda ihop den kalla såsen o bjud den tillsammans med en härlig sallad.
Publicerat Februari 28, 201412 yr Grekisk delikatesspanna Tillagning (4 portioner)2 fläskfile´r(ca 1kg) 1,8 kg potatis 1 röd paprika i strimlor 1 gul paprika i strimlor 1 gul lök i strimlor 3 skivade tomater 1 brk fetaost i kuber Marinad till fläskfile´n: 3-4 pressade vitlöksklyftor 1-1,5 dl olivolja 1,5 tsk sambal oelek 2 msk soja Kall sås: 4 dl Turkisk yoghurt 4 msk majonäs 2 pressade vitlöksklyftor 2 tsk salladskrydda lite pressad lime Strimla fläskfileérna.Blanda ihop marinaden o lägg ner köttet.Ställ i kyl o låt marineras över natten Smörj en långpanna o lägg i potatisklyftorna(ska täcka botten) Salta och ställ in i ugnen220 grader i 10-15 min Ta sedan ut pannan o strö över fläskfile´n o marinaden,1röd & gul paprikai strimlor.Överst lägger du skivade tomater o fetaosten.Sätt in i ugnen igen,ca 35-40 min.Blanda ihop den kalla såsen o bjud den tillsammans med en härlig sallad. Greksk delkatesspanna.JPG Mums, det lät gott. Jag är lite svag för "röror" i panna. Tja, alla röror över huvud taget, när jag tänker efter
Publicerat Februari 28, 201412 yr Mums, det lät gott. Jag är lite svag för "röror" i panna. Tja, alla röror över huvud taget, när jag tänker efter Det är gott Lena! Givetvis är fläskfilén svensk råvara o lokalproducerat.
Publicerat Mars 1, 201412 yr Kycklingprovencale med pressad potatis och kaninfoder till det dricker vi......lemonad :-) Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat Mars 1, 201412 yr Författare Älgköttbullar i gräddsås, King Edwardsmos och hemkokta lingon!
Publicerat Mars 2, 201412 yr Slängde in lite spareibs i ugnen ( lite bättre än de färdiggrillade från affären ) . Couscous med stekta champinjoner. Nyttigheten tog jag på förmiddagen- två pressade apelsiner.
Publicerat Mars 2, 201412 yr Älgköttbullar i gräddsås, King Edwardsmos och hemkokta lingon! bullarochmos.jpg Hur många % smör i moset?
Publicerat Mars 3, 201412 yr Startade upp en "pulled moose " innan jag stack till jobbet idag. Bbq-såsen gjorde jag igårkväll. Blir gott att maten är i det närmaste klar när jag kommer hem idag :-D Skickat från min C6903 via Tapatalk
Publicerat Mars 3, 201412 yr Författare Hur många % smör i moset? Precis som vanligt så har jag ALLTID lagom med procent smör i moset! Ja, inte fullt lika många procent som Jan Stenbeck påstås ha haft i sin "lilla vickningsrätt" kaviarmoset kanske men nog för att ge den goooda smaken! BTW, gräddsåsen köttbullarna fått puttra i har f.ö rätt antal procent vispgrädde också!
Publicerat Mars 3, 201412 yr Ikväll ska jag laga en smörgåstårta som ska avnjutas imorgon, detta är helt klart den bästa om man byter ut crabsticks mot kräftstjärtar. http://www.tasteline.com/Recept/Lyxig_och_saftig_smorgastarta