Publicerat November 12, 201312 yr Icabutiken här sålde fläsklägg för 29,90/kg. På spisen puttrar nu 3 st av dessa för att sedan benas ur och frysas för senare behov, en blev middag, 2 skall kokas i morgon
Publicerat November 12, 201312 yr Samma erbjudande som nyttjades här i helgen. Därav att det blir ärtsoppa denna torsdag med.
Publicerat November 12, 201312 yr Författare Samma erbjudande som nyttjades här i helgen. Därav att det blir ärtsoppa denna torsdag med. Har två läggar i frysen, får nog fan ta fram en av dom... Provade att rimma vildsvinslägg en gång, inte alls samma sak!
Publicerat November 13, 201312 yr Vilt i all ära, men är man uppvuxen på lantbruk vill man trots allt ha tamkreatur emellanåt med.
Publicerat November 14, 201312 yr Nån jädra färdigköpt Thaigryta i plastförpackning. Fy tusan vad äckligt.
Publicerat November 19, 201312 yr Författare Bruna bönor, rejält söt/sura med hårt stekt och rejält salt fläsk.
Publicerat November 19, 201312 yr Kronhjortsfilé från den kalv jag sköt förra helgen. Till det pommes och hemmagjord cognacsås. Funka en tisdag också Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. now Free
Publicerat November 19, 201312 yr Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. now Free
Publicerat November 23, 201312 yr Beef jerky-marinerad högrev, potatisgratäng och vitlöksslungad brysselkål.
Publicerat November 23, 201312 yr Stekt fläsk med bruna bönor, löksås, kokt King Edward och rivna morötter.
Publicerat November 23, 201312 yr Författare Stekt fläsk med bruna bönor, löksås, kokt King Edward och rivna morötter. Hmmm, vänta lite nu... BÅDE löksås med pärer OCH bruna bönor!? Förklaring, tack! Ja, tar gärna en förklaring på morötterna också!
Publicerat November 23, 201312 yr Hmmm, vänta lite nu... BÅDE löksås med pärer OCH bruna bönor!? Förklaring, tack! Ja, tar gärna en förklaring på morötterna också! Förklaringen är att jag aldrig tidigare lyckats med konststycket att få ner bruna bönor. Därför har båda tillbehören serverats i familjen sen jag var liten. Tyckte faktiskt bönorna var rätt OK nu som vuxen! Rivna morötter är gott till, ger lite sruktur när man mosat potatisen i såsen. Prova!
Publicerat November 28, 201312 yr Detta är en populär post. Hemmagjorda burgare som de ska va. Gör så det räcker till tanten och ungarna i kväll. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. now Free
Publicerat November 29, 201312 yr Lunch: Chili Ikväll blir det att lyxa till det för mig och sambon. Har lyckats nu några ggr att få köpa okokad kungskrabba från Norge som blir fantastiskt god om man kokar den själv hemma med bara salt. Så ikväll blir det kungskrabba, hemmagjord aioli och nybakat bröd och en flaska rött (avskyr vitt). Färdig dukat till 19:00 när sambon kommer hem. Efter det ligger man på plussidan över helgen så man får jaga utan gnäll