Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Är köttet fryst så passa på att skiva det när det är lite halvtinat, då går det lättare.

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Chips och dipp :)

/Mike

Publicerat

Här vart det köttgryta på överbliven fläskytterfilé sedan nyår med spaghetti ;)  Det var inte helt fel.

Publicerat

Idag vart det lågtemperaturstekt rådjursbog. Tänk lite pulled pork aktigt fast rådjur.

Bogarna puttrade i 120 grader tillsammans med en blandning av ljus soja, tequila, lök, chili och morot. Såsen mixades ihop med lite grädde på slutet. Köttet stod i ugnen i 6-7 timmar.

Behöver jag säga att det vart mört?

Publicerat

Dagens Rätt skribenter i allmänhet och Qvarnhill i synnerhet, vilket öl är creme de la creme i sjömansbiff? :)

Anledningen till att jag frågar är att min nykteristmor idag bjöd på en sjömansbiff på lättöl från Willys. Den smakade köttbuljong = kanongott men inte riktigt sjömansbiff. ;)

Publicerat
  • Författare

Jag vill absolut ha en maltig, brödig PILSNER i det jag tror att ursprungligen var det just den gamla hederliga klass IIA Pilsner som användes... Tll sjömansbiff och till min morfar!  :tongue:

Därav använder jag nästan uteslutande Urquell då det är det bästa i den vägen "min närbelägna snusbod" saluför. Hade jag varit i mitt älskade Skottland så hade jag sannolikt skenat till puben och inhandlat minst ett par pints "bitter" för att göra sjömansbiff vilket f.ö är en alldeles för sällan serverad maträtt.

Publicerat
  • Författare

Bortbjuden på middag (och kortspel) denna afton, inkokt röding (hemfiskad med rutiga drag), hemslagen Hollandaise och pressad potatis är utlovat!  :yes:

Publicerat

Älgbiff och rödtjut blir det ikväll för att tanten lite gladare när jag ska jaga hela helgen ;)

Publicerat

Jag har bara gjort sjömansbiff en gång men tyckte det blev gott och det tyckte gästerna med. Använde då Oppigårds Amarillo..

Mvh / Johannes

Publicerat

Sill, kokt potatis o en kall pilsner. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

Nu ligger rulladerna i grytan :D

Mvh / Johannes

Publicerat
  • Författare

Idag äts det kålpudding, kokpärer å krösamos på Qvarnhill!

Publicerat

Plankstek på entrecote å bea och vitlöksbröd å cola som dryck  :thumbsup:  Fan va gott det ska bli till jvm finalen :smile:

Publicerat

Tacos ;-)

Sent from my C6903 using Tapatalk

Publicerat

Renfilé, potatismos, gräddsås med trattisar o ett glas rött. :biggrin:  :thumbsup:

Publicerat

Chipotlegryta på älgfärs, bacon, championer, passerade tomater samt lite annat rökigt jag hittade hemma (texmexkrydda, soja och hickory grillmarinad)

Publicerat

Palt! Vad jag längtat efter palt. Ligger nu ett gäng i frysen och jag är riktigt mätt!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Potatisgratäng och en rostbiff på älg, tyvärr fick den gå några grader för långt men helt ok. Gick så jäkla fort på slutet!

Publicerat

Souvas ala budget.

Dvs Skavat älgkött, rödlök, fräst i muurika, vispgradde,spiskummin,salt och vitpeppar, sallad,vitlök, och i pitabröd..

Sambal, vitsås,rödsås... tomat, gruka, och tomat.

Check... bra ute lunch för folket!

Publicerat

Ungsstekt sik (fångad i Kalix älven), potatis, tunnbröd, smör o mjölk. :smile:

Publicerat

Vitkålsgryta med färs var gårdagens meny, ikväll blir det stuvad potatis och kallrökt röding med en liten klick hovmästarsås. /Christian

Publicerat

hipster'iseringen är fenomenal. Underbar tråd! Nu är jag sylten så mina knän är blöta av dreggel! Hur kan jag ha missat denna tråden?

Publicerat

Kom till byn en dag så skall jag bjuda dig på I hagen, kvintessen av Hipsterkultur. /Christian

Publicerat
  • Författare

Lyxig pytt idag av oxfilé, rökt vildsvinsskinka m.m, m.m... Ja självklart ett par skarppilsner och minst två små, små OP!   :thumbsup: