Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Startade upp en "pulled moose " innan jag stack till jobbet idag.

Bbq-såsen gjorde jag igårkväll.

Blir gott att maten är i det närmaste klar när jag kommer hem idag :-D

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Smakade underbart!

post-5427-13938654217_thumb.jpg

• 2 weeks later...
  • Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Fasiken är det ingen som har ätit något på 10 dagar nu??? :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:

Här blir det potatismos, frukostkorv o div. grönsaker. :smile:

Publicerat

OK, här blir det spagetti och köttfärssås idag, inte det mest utsökta, men det går fort.

Publicerat

Fullt upp med bromsar på både crossar och bilen idag så det blev kebabrulle från pizzerian idag. Smakade inte fel...

Publicerat

Sushi mums!

Publicerat

Hjortkalvfilé med Ugnsbakade rotsaker. Mumma :thumbsup:  :thumbsup:

Publicerat

Shepherd's pie.

Publicerat

Knackat en angus/hereford-kviga idag med den ska få hänga tills den ser för jävlig ut så idag blir det fläsklägg och rotmos som stått och gottat sig under slakten. :)

Publicerat

Fjällröding, potatis, tunnbröd o mjölk. :smile:

Publicerat

Tacos på vildsvins färs, när barnen får välja :-)

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Publicerat

Det blir en gryta med "pulled" oxkind+oxsvans. :)

Publicerat

Färsbiffar med en stooor mängd vitlöks-creme fraiche i. En hope blandade kokta grönsaker intill. :yes:

Publicerat

Kycklingklubbar, ris, gräddcurrysås o grönsaker. :thumbsup:

Publicerat

Älgfärsbiffar fyllda med fetaost och hemgjord saltgurka, puttrade i grädde, kokt potatis till.

Publicerat

Älgfärsbiffar fyllda med fetaost och hemgjord saltgurka, puttrade i grädde, kokt potatis till.

Kul med lite nya recept Mirva. 

Kan ju vara något att prova. :thumbsup:

Hur lägger du fetaosten inne i biffarna? 

Kan du inte bidra med något foto? :tongue:  :biggrin:

Publicerat

Nu är det för sent med foto, biffarna är uppätna. Jag gjorde så här:Blandade färsen med lite ströbröd, salt peppar och lök, sen rullade jag lagom stora bollar av färs, plattade ut dem och la på en bit fetaost och en skiva saltgurka, vek ihop färsen över fyllningen så det blev tätt och brynte på biffarna, sen ner i en gryta med grädde där de fick puttra medan pärerna kokade. Gillar kryddor så det åkte ner lita röd chili i såsen oxå. Det här blev riktigt bra, gubben tyckte det var jättegott och det är bra betyg med tanke på att han inte äter fetaost och inte äter sås med grädde i.

Publicerat

Gubbe säger du...låter som en riktig kärring tycker jag.  :biggrin:

Publicerat

Nu är det för sent med foto, biffarna är uppätna. Jag gjorde så här:Blandade färsen med lite ströbröd, salt peppar och lök, sen rullade jag lagom stora bollar av färs, plattade ut dem och la på en bit fetaost och en skiva saltgurka, vek ihop färsen över fyllningen så det blev tätt och brynte på biffarna, sen ner i en gryta med grädde där de fick puttra medan pärerna kokade. Gillar kryddor så det åkte ner lita röd chili i såsen oxå. Det här blev riktigt bra, gubben tyckte det var jättegott och det är bra betyg med tanke på att han inte äter fetaost och inte äter sås med grädde i.

Tack för svaret! Jag ska ta o prova det en dag så får vi se vad betyget blir här i huset. :thumbsup:

Publicerat

Det blev en bit torkat renkött till lunch idag o svart kaffe. :wub:  :wub:  :wub:  :wub:  :wub:

post-144-0-39860700-1395397305_thumb.jpg

Mmmmmmmmmmmmmm! :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

Publicerat

Färsbiffar över från i går. Fast i dag blev det grillade rotfrukter "breve". Nyttigheter? Jag hoppas det fanns i rotfrukterna. :yes:  

Publicerat

Varma mackor, med Mariannelunsskinka, annanas, champinjoner  ost samt sallad o en kall pilsner. :smile:

Publicerat

Vildsvinskarre med potatisgratäng och rödvinsås. Pilsner i glaset förstås!! Crème brule till efterrätt.. Sämre kan man ju ha det!!

Publicerat

Morris: Den lunchen var god o exklusiv. :thumbsup:  :wub:

Publicerat

Har säkert lagt upp något liknande tidigare. Men det är en favorit!!  :thumbsup:  :thumbsup: (Även om styckdetaljerna kan variera och även djur...)

post-4173-0-85157000-1395431473_thumb.jp

Älginnanlår och bog av dovhjort, pärer, div grönt och skogschampinjoner och enpartre flaskor rött till det mmmm så gott.....

Publicerat

Det där ser gott ut. :smile: Du får gärna lägga ut hela receptet. :thumbsup: