Publicerat April 5, 201412 yr Jonsson tycks vara på rethumör, sätt honom genast på plats damer. Jag redde av min med grädde och så lite gräslök i på slutet.
Publicerat April 5, 201412 yr Grädde och gräslök sätter piff på anrättningen. Synd om Jonsson som inte har smak för vårdelikatesser.
Publicerat April 5, 201412 yr Jonsson tycks vara på rethumör, sätt honom genast på plats damer. Jag redde av min med grädde och så lite gräslök i på slutet. Haha!
Publicerat April 5, 201412 yr Grädde och gräslök sätter piff på anrättningen. Synd om Jonsson som inte har smak för vårdelikatesser. Visst har jag det om jag bara hade bott nere i södra landsänden o inte haft 30-40 cm snö kvar.
Publicerat April 6, 201412 yr Författare Idag blir det slottsstek med alla de rätta tillbehören! Kokta pärer, vinbärsgelé och pressgurka... Mmmmmmm!
Publicerat April 6, 201412 yr Detta är en populär post. Här serveras T-benstekar. Knackade ett ungnöt som aldrig ätit annat än gräs och örter här på gården och styckade den igår efter ca 150 dygnsgrader.
Publicerat April 6, 201412 yr Jonsson tycks vara på rethumör, sätt honom genast på plats damer. Jag redde av min med grädde och så lite gräslök i på slutet. "Sätt honom på plats"? Han är gift så han vet sin plats.
Publicerat April 6, 201412 yr "Sätt honom på plats"? Han är gift så han vet sin plats. Hörru du Lena, om du inte vet om det så är det svårt att lära gamla hundar att sitta. Kommer vi inte överens så begär jag en MBL-förhandling med frun.
Publicerat April 6, 201412 yr Hörru du Lena, om du inte vet om det så är det svårt att lära gamla hundar att sitta. Kommer vi inte överens så begär jag en MBL-förhandling med frun. Det låter som sagt bra.
Publicerat April 6, 201412 yr Det låter som sagt bra. Ja visst gör det det, och någon jäkla rättvisa ska det vara i huset. Jag har gjort mitt ute idag.
Publicerat April 7, 201412 yr Författare Kryddjärpar med King Edwardmos, gräddsås och lingon denna afton.
Publicerat April 7, 201412 yr Kryddjärpar med King Edwardmos, gräddsås och lingon denna afton. knäckebröd och stort glas med iskall mjölk ska det vara till
Publicerat April 7, 201412 yr Författare knäckebröd och stort glas med iskall mjölk ska det vara till Aha... Det blev lite vaxbönor och en skarppilsner! Hursom, det blev gott i alla fall!
Publicerat April 8, 201412 yr Detta är en populär post. Grilltajm med jobbarkompis å respektive ikväll. Jag är så bra på att bedöma hur mycket kött det går åt och i min värld så f å r inte köttet ta slut. Kronrygg, dovrygg, vildsvinsrygg, älginnerlår och lite ribs på tamgris, på grillen åker det även på ostfyllda championhattar och baconlindad färsk sparris. Till det blir det hasselbackspotatis och konjaksås. Hur många vi blir? Fyra... Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat April 10, 201412 yr Omega 3 kick! Kokt lax med pasta. Och en riktig Kajsa Varg sås . Dags att handla i morgon
Publicerat April 10, 201412 yr Jonssons älg- o renköttfärsbiffar, potatismos, krösamos o gräddsås o div grönsaker.
Publicerat April 11, 201412 yr Idag blir det smörgåstårta till middag. Det är nämligen dags för årsmöte med jaktlaget...
Publicerat April 11, 201412 yr Författare Idag blir det enkelt tillagat och enkelt ätet, en tallrik "all inclusive", det måste ju funka ihop med Färjestads sjätte (och sista?) match mot Växjö. Marinerat vildsvin (rökarom, vitlök och chili bland annat) som steks tillsammans med massa grönfoder och till sist får sällskap i pannan med ris som får koka till färdigt under lock. Ingen stjärna i guiden men väl så gott och som sagt, det passar fint på en tallrik framför dumburken tillsammans med källarsval pilsner. Inte färdigt ännu men "mise en place" i alla fall!
Publicerat April 11, 201412 yr Imorgon skall hemmavarande barn trakteras med hemknådad ravioli, än så länge obestämd fyllning och sås. Jag förväntar mig klang och jubel, men fruktar det vanliga "det här har vi inte ätit förr, måste vara skadligt... Billys pizza!" Men om tio år till så! eller så har de flyttat hemifrån...
Publicerat April 12, 201412 yr Gick som förväntat, liiiite för al dente men fyllningen av spenat, ricotta och parmesan var godkänd!