Publicerat April 18, 201412 yr Författare Lättstekt kycklinglever i gräddsås, kokt potatis och rårörda lingon!
Publicerat April 20, 201412 yr Författare Känner mig nästan mätt fortfarande efter gårdagens delikatesslag men lite går det nog ner... Stuvad potatis, gravad lax och hovmästarsås! Ja, det får bli ett par glas vitt också!
Publicerat April 21, 201412 yr Författare På temat "rester av påsken" blir det idag en pudding av kokt potatis, rester av rökt sik, öring och röding och äggstanning. Ja, lite skirat smör till serveringen förstås.
Publicerat April 22, 201412 yr Författare Näe, nu har man ätit olika fiskar hela påsken, börjar nästa få fjäll så nu måste jag ha kött... Pulled wild boar ribs måste vara en vinnare! Just nu luktar det sagolikt i hela huset i alla fall...
Publicerat April 22, 201412 yr Igår, oxrullader med äpple tillsammans med ris och en ingefärsdoftande curry sås, sallad på gurka, rödlök och lime. /CHristian
Publicerat April 26, 201412 yr Kotletter av "hemgris" fläsk som blir brunt av stekning, ca 1 cm fettrand som gett smak, inga gråbleka pappersmassekotletter inte.
Publicerat April 28, 201412 yr Detta är en populär post. Lite entrecote är aldrig fel Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat April 28, 201412 yr uploadfromtaptalk1398706120323.jpg Lite entrecote är aldrig fel Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. En klar favorit på webern
Publicerat April 29, 201412 yr Författare Ja, inte dagens rätt men väl morgondagens Valborgsmiddag... Inte så sommrig men det ska visst inte vädret bli heller! * FÖRRÄTT *Krustader med varmrökt gåsbröst och pepparrotsvisp* VARMRÄTT *Tournedos på älgkalvfilé, råstekt potatis, hemslagen bearnaissås och haricot verts* DESSERT *Karamelliserad färsk ananas med riven cocos och glass
Publicerat April 29, 201412 yr Ja, inte dagens rätt men väl morgondagens Valborgsmiddag... Inte så sommrig men det ska visst inte vädret bli heller! * FÖRRÄTT *[/size] Krustader med varmrökt gåsbröst och pepparrotsvisp[/size] * VARMRÄTT *[/size] Tournedos på älgkalvfilé, råstekt potatis, hemslagen bearnaissås och haricot verts[/size] Vilken tid ska vi vara där? * DESSERT *[/size] Karamelliserad färsk ananas med riven cocos och glass[/size] [/size] [/size] [/size] [/size]
Publicerat April 30, 201412 yr Hittade en oidentifierad vildsvinsbit i frysen, skivade upp marinerades och grillades serverades med hemgjord pommes i lög och rovor Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat Maj 6, 201412 yr Författare Isterband, Hugos isterband förstås med stuvade pärer och rödbetor!