Publicerat Maj 15, 201412 yr Snodde ihop färs med creme fraiche,rårivna morötter och ett ordentligt antal vitlöksklyftor, till biffar. Är det fullmåne så är det. Körde in lite morötter i ugnen som sidekick.
Publicerat Maj 15, 201412 yr Älgköttfärssås, spagetti, Norrbottniska tomater från Nikkala o riven ost.
Publicerat Maj 15, 201412 yr Författare Buffé idag... Restbuffé från eget kylskåp! Tycker väldigt illa om många saker, det erkännes villigt men bland det värsta är att slänga mat så rester är ett återkommande tema i det Qvarnhillska hushållet!
Publicerat Maj 15, 201412 yr Dillkött blev det här. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Maj 15, 201412 yr Gyrospizza special med stark och vitlökssås Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk
Publicerat Maj 15, 201412 yr Författare Gyrospizza special med stark och vitlökssås Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk Öhhh... Gyrospizza? Ursäkta en riktig lantis, gyros (tror jag) vet jag vad det är och pizza vet jag vad det är (har faktiskt en egenkomponerad pizza på lokala pizzerians meny )
Publicerat Maj 15, 201412 yr Laxfilé, gröna linser kokta med vitlök, vitello tonnato-sås och halloumi. Mixed cuisine eller nåt. Men jag blev i alla fall mätt
Publicerat Maj 17, 201412 yr Grillad entrecote (svartslaktad såklart), klyftpotatis och nån god sås. Jag kan vara den bäste jag känner när det kommer till att grilla entrecote... Fan så perfekt. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Maj 17, 201412 yr Grillad flintastek på nordupplänsk vårbock med frugans hemlagade potatissallad. Givetvis nyttjar jag caj, Ps grillolja:D mvh/Urban
Publicerat Maj 18, 201412 yr Gårdagens middag var rulle av dovhjort. Rulle är en rätt svår styckningsdetalj tycker jag om man vill göra något annat än gryta. Denna gång testade jag att laga den som pulled pork och servera i hamburgerbröd med gorgonzola, ruccola, tapenade mm. Jisses vad gott det blev!
Publicerat Maj 18, 201412 yr Har ätit pulled pork en gång, hu, förstört och sönderkokt kött är inte min grej.
Publicerat Maj 20, 201412 yr Kokt torskfile, dillsås, kokt potatis och en klick majonnäs. Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat Maj 20, 201412 yr Kokt torskfile, dillsås, kokt potatis och en klick majonnäs. Skickat från min D5503 via Tapatalk Det blir väl fisk hos dig 7 dagar i veckan 52 v om året. Älg- o renfärsbiffar, potatis, gräddsås, lingonsylt o div grönsaker.
Publicerat Maj 20, 201412 yr Älggulasch, efter det jordgubbs- och/eller blåbärspaj :-D Skickat från min C6903 via Tapatalk