Publicerat Juni 13, 201411 yr Det blir räkor och aioli ikväll men jag måste hitta på något mer också för jag har bara 17 st räkor. Det lilla blir jag inte mätt på.
Publicerat Juni 14, 201411 yr Mer gårdagens rätt. grillat lamm och kycklingar (till veklingarna) Under grillningen serverades: Klar plommonbrännvin, plommonbrännvin blandat med honung (lömsk rackare), kall öl och vin vid måltid serverades: Samma som ovan + potatissallad, grönsakssallad, bröd (hämtpris 800 kr, se annan tråd) gott och trevligt!!
Publicerat Juni 14, 201411 yr Fotboll å lite till tugg! Det blir grillning lite senare! Trevlig kväll!
Publicerat Juni 15, 201411 yr Hade ingen matlåda till jobbet och skulle vara lite ekonomisk så jag köpte med mig två stycken Billy's panpizza på vägen till jobbet. Det måste vara 20år sedan jag åt sådana sist och det tar nog minst 20 år till nästa gång...
Publicerat Juni 15, 201411 yr Hade ingen matlåda till jobbet och skulle vara lite ekonomisk så jag köpte med mig två stycken Billy's panpizza på vägen till jobbet. Det måste vara 20år sedan jag åt sådana sist och det tar nog minst 20 år till nästa gång...Ja fyfan så äckliga de är, hur kunde man någonsin äta dem frivilligt?telefonskrivet
Publicerat Juni 15, 201411 yr Stekte salt sill igår kväll och la i ättikslag. Så ikväll blev det knäckebröd med inlagd stekt salt sill och en kall Carlsberg. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Juni 16, 201411 yr Författare Idag blir det "roslagsfläsk" (stekt strömming för de oinvigda) å pärstampa och självklart... RÖDBETOR!
Publicerat Juni 16, 201411 yr Idag blir det "roslagsfläsk" (stekt strömming för de oinvigda) å pärstampa och självklart... RÖDBETOR! Inga kröser? [emoji33] Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.
Publicerat Juni 16, 201411 yr Författare Inga kröser? [emoji33] Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk. Absolut inte, rödbetor SKA det vara! OK, möjligen lite skirat smör meeen, det brukar inte saknas smör i det Qvarnhillska potatismoset så det reder sig ändå!
Publicerat Juni 16, 201411 yr Detta är en populär post. Rökt makrill och färskpotatis med kall sås. Makrillen har vi såklart fiskat och rökt själva!
Publicerat Juni 19, 201411 yr Grillad karre' med stekta nypäror. Ordentlig mängd löksmör på "köttabiten". Nyttig sallad bredvid.
Publicerat Juni 19, 201411 yr Författare Inget upphetsande idag, bara rester! I kylskåpet ligger dock en rejäl bit nygravad lax samt strömming som gravas nu för vidare transport ner i en smarrig sås i morr'n och jag har lovat mig själv att inte tjyvsmaka innan morgondagen!
Publicerat Juni 19, 201411 yr Inget upphetsande idag, bara rester! I kylskåpet ligger dock en rejäl bit nygravad lax samt strömming som gravas nu för vidare transport ner i en smarrig sås i morr'n och jag har lovat mig själv att inte tjyvsmaka innan morgondagen! Mums. Så här i midsommartider, så står strömmingsröror högt i kurs. Vilken liten kokt pära eller litet kokt ägg så passar de som "skirat smör på den stekta fisken" till rörorna. Det är något med midsommar och sill/strömming. "En" blir ju nästa lite religiös.
Publicerat Juni 21, 201411 yr Jag o frun har blivit bjudna på middag av svåger o svägerska ute vid Bottenvikens kustband i deras sommarstuga o en utsikt som inte går av för hackor. Grillad fläskfilé, ungsstekt potatis i klyftor, god sås till o sallad med div. grönsaker i. Vi slapp regn för en gångs skull o solen har kommit fram nu på kvällskvisten. Obs! Altanräcket o stolpar m. m. ska bytas till tryckimpregnerat virke.
Publicerat Juni 21, 201411 yr Igår Grillad Dovhjorts file med nypotatis bearnaisesås fransk tomatsallad. idag grillad rådjursfile med nypotatis persiljesmör och sallad med blåmögelost. Imorgon pytt i panna! S.
Publicerat Juni 25, 201411 yr Här uppe i höga kalla nord finns inte så mycket vilt att välja på. Älg, fyra stycken att dela på för ca 30-35 jägare, blev lite färs var. Hare, har sett kanske 5 st på 33år, bäver tja. Skogsfågel visst några stycken i fjol. Rådjur, ja de har kattjävlarna ätit upp. Räv och grävling verkar inte så smaskigt, änder och gäss, visst finns hyfsat gott om, men där de finns får vi inte jaga. Vad återstår? Jo stekt fläsk med löksås. Går ju att äta det oxå.
Publicerat Juni 26, 201411 yr På grund av vädrets makter så blev det grillat i ugnen. Inge fel i de. Tillbehör?? Jodå, det blev rotfruktslåda och en röd tomat.
Publicerat Juni 27, 201411 yr Författare Fan flög i mig idag... Köpte en syndigt stor T-bone! Välhängt kött och biffen var kungligt marmorerad! Lite skämmigt blir det ju, en tunn skiva vitt bröd, en rejäl T-bone och en pava sydamerikanskt CabSav... Dagens rätt idag 220:-