Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Det blir räkor och aioli ikväll men jag måste hitta på något mer också för jag har bara 17 st räkor. Det lilla blir jag inte mätt på.

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Mer gårdagens rätt.

grillat lamm och kycklingar (till veklingarna)

Under grillningen serverades: Klar plommonbrännvin, plommonbrännvin blandat med honung (lömsk rackare), kall öl och vin

vid måltid serverades: Samma som ovan + potatissallad, grönsakssallad, bröd (hämtpris 800 kr, se annan tråd)

gott och trevligt!!

post-10445-0-40107100-1402729182_thumb.j

Publicerat

KÖTT!!!!! 

Publicerat

Mmmmm.....

post-15159-0-81789800-1402756199_thumb.j

Publicerat

Fotboll å lite till tugg! Det blir grillning lite senare! Trevlig kväll!

post-5858-0-80129300-1402759892_thumb.jp

Publicerat

Grillad Dovhjortsfile med kokt nypotatis sallad och vitlökssås

S

Publicerat

Grillad gös i folie, nypärer och kall sås:rolleyes:

mvh/Urban

Publicerat

Hade ingen matlåda till jobbet och skulle vara lite ekonomisk så jag köpte med mig två stycken Billy's panpizza på vägen till jobbet. Det måste vara 20år sedan jag åt sådana sist och det tar nog minst 20 år till nästa gång...

Publicerat

Hade ingen matlåda till jobbet och skulle vara lite ekonomisk så jag köpte med mig två stycken Billy's panpizza på vägen till jobbet. Det måste vara 20år sedan jag åt sådana sist och det tar nog minst 20 år till nästa gång...

Ja fyfan så äckliga de är, hur kunde man någonsin äta dem frivilligt?

telefonskrivet

Publicerat

Stekte salt sill igår kväll och la i ättikslag. Så ikväll blev det knäckebröd med inlagd stekt salt sill och en kall Carlsberg.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Publicerat

Lunch, Skinksås med spagetti! 

Publicerat
  • Författare

Idag blir det "roslagsfläsk" (stekt strömming för de oinvigda) å pärstampa och självklart... RÖDBETOR!

Publicerat

Idag blir det "roslagsfläsk" (stekt strömming för de oinvigda) å pärstampa och självklart... RÖDBETOR!

Inga kröser? [emoji33]

Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.

Publicerat
  • Författare

Inga kröser? [emoji33]

Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.

Absolut inte, rödbetor SKA det vara! OK, möjligen lite skirat smör meeen, det brukar inte saknas smör i det Qvarnhillska potatismoset så det reder sig ändå!

Publicerat

Grillad karre' med stekta nypäror. Ordentlig mängd löksmör på "köttabiten". Nyttig sallad bredvid. :smile:

Publicerat
  • Författare

Inget upphetsande idag, bara rester! I kylskåpet ligger dock en rejäl bit nygravad lax samt strömming som gravas nu för vidare transport ner i en smarrig sås i morr'n och jag har lovat mig själv att inte tjyvsmaka innan morgondagen!

Publicerat

Inget upphetsande idag, bara rester! I kylskåpet ligger dock en rejäl bit nygravad lax samt strömming som gravas nu för vidare transport ner i en smarrig sås i morr'n och jag har lovat mig själv att inte tjyvsmaka innan morgondagen!

Mums. Så här i midsommartider, så står strömmingsröror högt i kurs. Vilken liten kokt pära eller litet kokt ägg så passar de som "skirat smör på den stekta fisken" till rörorna.    :yes:  :thumbsup: Det är något med midsommar och sill/strömming. :yes:  :woot: "En" blir ju nästa lite religiös. :biggrin:  

Publicerat

Jag o frun har blivit bjudna på middag av svåger o svägerska ute vid Bottenvikens kustband i deras sommarstuga o en utsikt som inte går av för hackor. :biggrin:

post-144-0-78556100-1403378196_thumb.jpg

Grillad fläskfilé, ungsstekt potatis i klyftor, god sås till o sallad med div. grönsaker i. :smile:

Vi slapp regn för en gångs skull o solen har kommit fram nu på kvällskvisten. :cool:

Obs! Altanräcket o stolpar m. m. ska bytas till tryckimpregnerat virke. :smile:

Publicerat

Igår Grillad Dovhjorts file med nypotatis bearnaisesås fransk tomatsallad.

idag grillad rådjursfile med nypotatis persiljesmör och sallad med blåmögelost.

Imorgon pytt i panna!

S.

Publicerat

Här uppe i höga kalla nord finns inte så mycket vilt att välja på. Älg, fyra stycken att dela på för ca 30-35 jägare, blev lite färs var. Hare, har sett kanske 5 st på 33år, bäver tja. Skogsfågel visst några stycken i fjol. Rådjur, ja de har kattjävlarna ätit upp. Räv och grävling verkar inte så smaskigt, änder och gäss, visst finns hyfsat gott om, men där de finns får vi inte jaga. Vad återstår? Jo stekt fläsk med löksås. Går ju att äta det oxå.

Publicerat

På grund av vädrets makter så blev det grillat i ugnen. Inge fel i de. Tillbehör?? Jodå, det blev rotfruktslåda och en röd tomat.

Publicerat

2 goda fjällrödingar, potatis, tunnbröd, smör o mjölk. :smile:

post-144-0-84225800-1403889054_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Fan flög i mig idag... Köpte en syndigt stor T-bone! Välhängt kött och biffen var kungligt marmorerad! Lite skämmigt blir det ju, en tunn skiva vitt bröd, en rejäl T-bone och en pava sydamerikanskt CabSav... Dagens rätt idag 220:-  :blush:  :blush:  :blush:

Publicerat

Ibland måste man få synda Qvarnhill! :thumbsup:  :biggrin: