Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

25 km på cykeln idag. Stor omväg för att handla och sen hem igen. Snittade runt 28 tror jag. Roligaste idag var jag kom i fatt och drog i från två killar på en moped. Det sved nog för dem! :)

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Haha den var bra Max :D Jag cyklade förbi en traktor en gång men jag tror det sved mer för moppekillarna haha :D

Idag var jag på gymmet, regnade så kraftigt så hade ingen lust att springa. Blev lite nya övningar att testa då en kompis var med och guidade. Bland annat en som var riktigt skön. Knäböj med skivstången ovanför huvudet på raka armar, om ni förstår hur den går till. Lite knepig, fick koncentrera sig mycket men otroligt skön var den. Fick sätta stöd under hälarna för att komma ned ordentligt då det drog lite överallt och balansen var viktig. Kändes som den tränade hela kroppen nästan. I alla fall ben, mage, lite rygg och axlar. Rekommenderas.. 

Mvh // Johannes

Publicerat

Lavskrikan- det är sista momentet när man gör ett helt ryck, dvs efter frivändningen, en väldigt, väldigt bra övning, styrka, balans, smidighet. Ett tips är att ta av dig skorna nästa gång och kör barfota, det ändrar en del saker.

Hade planerat mitt pass igår, upvärmning, sedan bänk-dips-chins, mage insprängt mellan allt. Bänk gick bra, inga bekymmer med axeln, värmde och vandrade från 50 till 90 via 70, maxade på 2x3 på 90 och gick ner igen, 6 set med uppvärmning, dips, 4x8 långsamma och eftertänksamma, chins 4x8 med "plankan i 45 sek mellan varje set, avslutade med ett 5:e där jag bara orkade 6 rep.

Rundade av det hela med en bonus- bicepscurl med lång stång la som mest på 15 kg totalt dvs 35 kg då, mycket pump i armarna, alternerande ryggresningar och magmaskin 3x12 på båda där fick avsluta passet.

Skönt trött i kroppen idag med en väsentlig förhöjd ämnesomsättning ie är varm i hela kroppen. /Christian

Publicerat

Utebliven löpning igår så det togs igen idag, pigg som en mört första 2 å det kändes som dax för årsbästa på rundan. Stumna sedan och fötterna gjorde sig påminda, nya skor måste det budgeteras för, orkade en kort spurt på slutet.

ÅB 26:50.

Publicerat

F-n jag vet inte riktigt vad jag skall ha för inriktning på min träning nu.

Senaste månaderna har jag ju tränat inför ett cykellopp i Söndags. Då var det lätt både att lägga upp träningen och att hitta motivationen.

Nu vet i tusan. Det är ju kul att träna så det är ju inte så att jag tänker lägga mig på sofflocket. Men igår körde jag en timma Zumba och skulle avsluta med lite styrka.

Blev stående mitt i lokalen ett bra tag innan jag kom fram till vad jag ville göra. Slutade med att jag körde igenom de största muskelgrupperna med syfte att om de ökar så ökar fettförbränningen när man är på tomgång och då kan jag ta lite extra grädde i såsen...

F-n man kanske borde anmäla sig till fler cykellopp...

Publicerat

F-n jag vet inte riktigt vad jag skall ha för inriktning på min träning nu.

Senaste månaderna har jag ju tränat inför ett cykellopp i Söndags. Då var det lätt både att lägga upp träningen och att hitta motivationen.

Nu vet i tusan. Det är ju kul att träna så det är ju inte så att jag tänker lägga mig på sofflocket. Men igår körde jag en timma Zumba och skulle avsluta med lite styrka.

Blev stående mitt i lokalen ett bra tag innan jag kom fram till vad jag ville göra. Slutade med att jag körde igenom de största muskelgrupperna med syfte att om de ökar så ökar fettförbränningen när man är på tomgång och då kan jag ta lite extra grädde i såsen...

F-n man kanske borde anmäla sig till fler cykellopp...

Jag säger bara; Vasaloppet, då har du någonting att bita i :)

Publicerat

Jag säger bara; Vasaloppet, då har du någonting att bita i :)

På Cykel eller det riktiga? Hänger du på/ drar mig?

Publicerat

Hehe, nästan så jag också får skriva här.

Gjorde slag i saken och köpte en beggad cykel häromveckan. Blev en 21-växlad damhoj, modell mesigare mountainbike. In med möget på service och montering av barnsadel.

Så i måndags kom jag och en jobbarkompis på att vi skulle cykla till jobbet på tisdagen. Ångesten kom i måndags kväll, så jag tog hundarna (därav damcykel, lättare att hoppa av om det krisar till sig med hundarna) på en liten tur, 3 km. Apan va knappt berörd så jag tog henne på en repa till, 7 km.

Så det var INTE angenämt att sätta sig på sadeln tisdag morgon för att bege sig till jobbet... Aj aj aj va ont i arslet jag hade (har). Men det domnade snart så då gick det skapligt.

1.6 mil enkel resa, snittade på 3.05 min/km sett över 3.2 mil. Det får jag anse som dugligt med ett BMI på nånstans omkring nivån "Stendöd".

På plan mark höll jag 2.35 min/km ungefär så med lite bättre bett uppför ska nog fan snittet ner på 2.50 iaf.

Tog en 7 km runda med apan ikväll, sittfläsket borde ju bättras på för varje runda så det förhoppningsvis gör mindre och mindre ont.

Så 4.9 mil sen i måndags är kanske ingen mjukstart direkt, har ju knappt cyklat sen man fick åka moppe...

Min plan är att hålla omkring 3 mil i veckan med apan, och helst lika många i högre tempo utan apa för mitt eget flås.

Droppar jag nåt kilo i detta så får det väl ses som en bonus.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Publicerat

På Cykel eller det riktiga? Hänger du på/ drar mig?

Jag ska åka staffetvasan och ev 9 milan också :)

Publicerat

Hehe, nästan så jag också får skriva här.

Gjorde slag i saken och köpte en beggad cykel häromveckan. Blev en 21-växlad damhoj, modell mesigare mountainbike. In med möget på service och montering av barnsadel.

Så i måndags kom jag och en jobbarkompis på att vi skulle cykla till jobbet på tisdagen. Ångesten kom i måndags kväll, så jag tog hundarna (därav damcykel, lättare att hoppa av om det krisar till sig med hundarna) på en liten tur, 3 km. Apan va knappt berörd så jag tog henne på en repa till, 7 km.

Så det var INTE angenämt att sätta sig på sadeln tisdag morgon för att bege sig till jobbet... Aj aj aj va ont i arslet jag hade (har). Men det domnade snart så då gick det skapligt.

1.6 mil enkel resa, snittade på 3.05 min/km sett över 3.2 mil. Det får jag anse som dugligt med ett BMI på nånstans omkring nivån "Stendöd".

På plan mark höll jag 2.35 min/km ungefär så med lite bättre bett uppför ska nog fan snittet ner på 2.50 iaf.

Tog en 7 km runda med apan ikväll, sittfläsket borde ju bättras på för varje runda så det förhoppningsvis gör mindre och mindre ont.

Så 4.9 mil sen i måndags är kanske ingen mjukstart direkt, har ju knappt cyklat sen man fick åka moppe...

Min plan är att hålla omkring 3 mil i veckan med apan, och helst lika många i högre tempo utan apa för mitt eget flås.

Droppar jag nåt kilo i detta så får det väl ses som en bonus.

Fan Bohman, jag fixar en plats till Cykelvasan åt dig.

Publicerat

Fan Bohman, jag fixar en plats till Cykelvasan åt dig.

Haha, nej det är nog lite väl saftigt.

Du får hållas med såna där stolleprov :)

Publicerat

Hubler

Flyttar hem till Sverige I Januari. Kanske skall fundera på det... Nja. Får nog bli 2015 i så fall. Januari i år skall jag bara jaga och byta blöjor om allt går som planerat.

Publicerat

Veckan som gåt blev det 1h funktionell träning med mycket ben och rygg, sneda marklyft är tungt... 1h prova på boxfit då ordinarie Spinn/Core tränare fått sommar jobb och så idag 45min morgon spinning.. Känns rätt ok upplägg för en som inte tränat så mycket de senaste 10åren, ökat från 1-2-3 pass i veckan succesivt under våren. Snart är passaen slut inför sommaren så då får man väl ta fram MB och besöka gymmet istället...

Publicerat

Köpt ny sadel modell fakir och en cykeldator. Bara batteribyte i pulsklockan kvar.

Publicerat

Hubler

Flyttar hem till Sverige I Januari. Kanske skall fundera på det... Nja. Får nog bli 2015 i så fall. Januari i år skall jag bara jaga och byta blöjor om allt går som planerat.

Lät som en utmaning det också :)

Publicerat

Köpt ny sadel modell fakir och en cykeldator. Bara batteribyte i pulsklockan kvar.

Snart är du fast och inser att cykel är fn så mycket mer materialsport än jakten! :)

Publicerat

Körde milen i kväll, sista km med pannlampa. :) Håller fast vid min tes "speed kills" och håller ert rimlig tempo. Hamnade runt 58 tror jag. Kändes bra och inte ont i knät! Nu blir det för hoppningsvis cykel på söndag.

Publicerat

Körde fysisk stafett idag, en timme hundpromenad - en timme bakom gräsklipparn - en timme med röjsågen och avlutning med en timmes joggning. 

Löpningen var seg och gick på vilja, kommer hädanefter löpa var tredje dag istället för varannan, inte skallen som behöver tränas.

Publicerat

Körde långpass idag. Runt en sjö, 18,3 en ganska flack bana. Detta är första delen av ett träningslopp jag ska köra ihop med Johan som jag ska springa Lidingöloppet med. Andra delen är min mer vanliga löprunda på 13, 4km. Tillsammans blir de ganska exakt 30 km då en liten bit är gemensam.

Dagens tid blev 1:40 vilket gav 5:27 på kilometern. Riktigt nöjd och förvånansvärt pigg i kroppen efteråt!

Publicerat

30 mil cykel avklarat. Förvånansvärt pigg men morgonens diarre ställde till det lite

Publicerat

30 mil cykel avklarat. Förvånansvärt pigg men morgonens diarre ställde till det lite

Du verkar så rutinerad, så jag är inte förvånad., :) Bra jobbat!

Publicerat

Du verkar så rutinerad, så jag är inte förvånad., :) Bra jobbat!

Tack! Så här långt hade jag fick aldrig cyklat innan så det var en upplevelse och jäkligt kul. Nästa gång blir det att göra en rejäl satsning på bra tid

Publicerat

Tack! Så här långt hade jag fick aldrig cyklat innan så det var en upplevelse och jäkligt kul. Nästa gång blir det att göra en rejäl satsning på bra tid

Har en tanke om VR nästa år. Om kroppen och cykeln håller. :) Beror lite på hur mycket jag hinner cykla i sommar. Det tar ju sån tid! Just nu trappar jag upp lite sakta.. Tanken är att kunna köra någon. 150km runda innan säsongen är slut. :)

Publicerat

Pfrep

Vad snackar vi om för tid att satsa på då? Jag har en diskussion med några polare om vad som är rimligt / möjligt. De ligger nog idag på ungefär samma nivå som mig själv. Dvs 30 km/h funkar i 3-4 timmar men inte mer.

Publicerat

Pfrep

Vad snackar vi om för tid att satsa på då? Jag har en diskussion med några polare om vad som är rimligt / möjligt. De ligger nog idag på ungefär samma nivå som mig själv. Dvs 30 km/h funkar i 3-4 timmar men inte mer.

Jag åkte på strax över 11 men drog med brorsan som är rätt mycket svagare cyklist än jag. Från hjo drev jag upp tempot något och med sex mil kvar tryckte jag på och då släppte min bror. Sista 13 höll jag strax under 34 i snitt så det vart bra. Realistiskt är att jag utan att behöva hålla igen och utan diarre hade hamnat strax över 10h istället så nästa gång ska jag försöka gå under de 10.