Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

16,4 km idag på 1:28.

Skön löpning hela tiden, men några av backarna runt 12-13km var riktigt tunga.

Måste nog skaffa en pulsmätare (jäkla forum detta, ständigt nya prylar som är bra att ha  :tongue: ).

Försökte hålla koll på pulsen "manuellt" idag, men inbillar mig att det är väsentligt lättare med en moj kopplad till luren...

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

16,4 km idag på 1:28.

Skön löpning hela tiden, men några av backarna runt 12-13km var riktigt tunga.

Måste nog skaffa en pulsmätare (jäkla forum detta, ständigt nya prylar som är bra att ha :tongue: ).

Försökte hålla koll på pulsen "manuellt" idag, men inbillar mig att det är väsentligt lättare med en moj kopplad till luren...

Bra jobb. Såg att du också ska till Lidingö och plåga sig själv men din löpträning verkar gå bättre än min :) det finns billiga pulsklockor som är kanonfina och med tanke på att det handlar högst om någon tusenlapp så är det en bra investering.

Publicerat

Pulsmätaren blir ofta o ledigt dyr om du vill ha den kopplad till ajfån under löpningen. Att tanka ner efteråt brukar vara billigare. Dvs då går du via klockan

Publicerat

Såg att det fanns någon som hette Polar som körde via Blåtand till Cardio Trainer.

Inte ohemult dyr heller, typ 700:-.

Har ingen uppfattning om hur bra den funkar dock.

Publicerat

Cykel idag. Skulle kört en runda med räjsern idag på morgonen var optimistisk och skippade rep.kit då väskan låg på tork sedan sist. Givet kör jag punka efter en halvmil.. Bara knalla hem. :( Körde 32km i skogen med MTB i stället. Ett jäkla trampande! :)

Publicerat

Midsommarhelg my butt, tåget till Norkan i torsdags, "bara" jogga lite blev 7, 8 km o 45 min i en underbart ljummen kväll, fredag iofs ingen träning men fixa med maten åt 54 personer till lunch och 23 till middag tarvar lite kraft trots allt,

Igår lördag körde vi fys på baksidan hemmavid, sjukt så jobbigt man kan göra det för sig själv, idag körde vi milen i Vrinnevi skogen, med 3 min gående paus vid 20 o 40 min slutade vi på 50:21 efter två mindre fellöp i spåret, totalt enligt GPS 10, 6 km.

Sitter på ett föregående tåg, trött i kroppen men glad i sinnet.

Christian

Publicerat

Såg att det fanns någon som hette Polar som körde via Blåtand till Cardio Trainer.

Inte ohemult dyr heller, typ 700:-.

Har ingen uppfattning om hur bra den funkar dock.

Jag har inte testat köra någon via telefonen utan laddar upp till datorn när jag är intresserad av mer info än den man får via klockan (vilket i princip aldrig händer). Jag har en suunto med gps och en polar utan gps. visst är gps fint men ofta blir klockan större och det är mest en extra kul funktion mer än något nödvändigt. således kör jag i princip alltid med polaren som dessutom är enklare i menyerna och ger mer nyttig info. 

gissningsvis duger modellen rs300x som säljs för runt en sjuhundring gott och väl.

Publicerat

Det finns ju speciella springskor med en liten tillköpsgrej så är skorna kopplade till iPhonen... 

Mvh // Johannes 

Publicerat

Kör som PFREP.

Har inte saknat iPhone kopplingen. Men vet de som kör automatisk träningsdagbok som laddar den vägen. Vet inte vad det är för system mer än att det var dyrare än jag var villig att prövas.

Publicerat

Jag trackar ju redan all löpning via Cardiotrainer i min Androidlur så det känns lite onödigt med en klocka bara för att få pulsdelen.

Därav intresset för polaren som ju bara är en mätare man fäster runt bröstet och sen länkas all information i realtid till luren.

Publicerat

Om man alltid tänker ha med en lur och är van vid det så förstår jag Fransson. För mig är pulsen det viktiga. Och jag skulle aldrig ha en lur med mig på box, Zumba eller liknande. Men det kanske handlar om vana också?

Publicerat

Där har du en poäng! Nu är det enbart löpning för mig och eftersom jag "måste" ha bra musik när jag springer så är luren alltid med.

Hade knappast varit aktuellt på innebandyn om man säger så  :smile:

Publicerat

-18kg sedan den 5 januari, ligger nu på 90 gränsen.. Dags att bygga snygga beachmuskler. Bild kommer.

Publicerat

GMU?

Japp (och ja jag vet att jag tog lite lång tid på mig att svara)

Det rullar på, tar svårare och svårare terräng, ska ge mig på sprickdalarna i ormdalen den här veckan vilket jag sedan tidigare vet är ett jobbigt område med lätt packning.

Publicerat

Ingen träning idag, men väl en investering.

post-2682-1372102999283_thumb.jpg

Mycket välbehövligt då mina tidigare var rejält till åren komna.

Publicerat

Heeeeeeeeeeeeeelveeeeteeeeet vilka snabba skor :) 

Publicerat

Undrar om man får bättre kondis av coola skor, eller måste man springa också.

Köpte ett hemma gym före jul och det har inte gett något resultat.

Sedan berättade frugan att man måste använda det för att bli smal...... Shit vad jag blev lurad

Publicerat

Undrar om man får bättre kondis av coola skor, eller måste man springa också.

Köpte ett hemma gym före jul och det har inte gett något resultat.

Sedan berättade frugan att man måste använda det för att bli smal...... Shit vad jag blev lurad

Hade samma upplevelse med det här med gymkort för några år sen.

Blev medlem på ett gym, men inte blev jag varken starkare eller snyggare för det  :biggrin:

Gick visserligen knappt dit, men måste man verkligen det???

Publicerat

En mil igår, ut i lunkartempo 6.10, efter vändning fanns kraft till 5.50 sista halvmilen.

Känns gött att trots värme å asfalt så är milen rätt lättsprungen vissa dagar.

Publicerat

Kört med pulsklocka ett tag, men la av med det. Min nuvarande teori är att hålla koll på min/km och hålla ett jämt tempo. Funkar för mig!

Lämnade bekvämlighets tempot runt 5.50, i går och satte målet på5.30 nu. Hade en kanonskön runda igår mellan 22-23 och landade på 5.29 på ca 12km. Lite seg i benen idag, men känns oförskämt bra! :)

Publicerat

Testade en ny övning idag. Axelpress med hantlar, sittande. Vet inte om det är någon skillnad mot axelpress med stång som jag brukar köra men det är ju roligare om man kan variera sig lite. Blev ju lite svårare eftersom man var tvungen att balansera mer i alla fall... 

Mvh // Johannes

Publicerat

MaxW

Tror du vet själv vad som passar dig bäst. "Din" lösning funkar nog för många som springer samma sträcka gång efter gång. Men blir lite sämre för t.ex. cykel där hastigheten är så beroende av vind och eventuell draghjälp. Personligen så har det här med pulsbaserad träning (började med det långt innan det fanns pulsklockor att tillgå) verkligen utvecklat min förmåga att pressa mig själv. Ser ofta människor som tränar ofta och mycket utan att göra framsteg. Då hjälper det ofta att öka kvaliteten och minska kvantiteten.

Sedan kan man väl i och för sig ifrågasätta lämpligheten med att verkligen pressa sig till max när man kommit upp lite i ålder. Men än så länge tror jag fördelarna uppväger riskerna...

Publicerat

Invigde nya skorna med 10,4 km terräng på lite drygt 52 min.

Precis över min måltid på 5 min/km, men marginellt så jag är nöjd.

Jäklar vilken skillnad det var att springa i ordentliga skor. Som att springa i ett par tofflor fast med rejäl spänst i stegen.

Kommer nog dock att vara rätt öm på några ställen i morgon för de belastar fötter och knän lite annorlunda än de gamla skorna.

Publicerat

MaxW

Tror du vet själv vad som passar dig bäst. "Din" lösning funkar nog för många som springer samma sträcka gång efter gång. Men blir lite sämre för t.ex. cykel där hastigheten är så beroende av vind och eventuell draghjälp. Personligen så har det här med pulsbaserad träning (började med det långt innan det fanns pulsklockor att tillgå) verkligen utvecklat min förmåga att pressa mig själv. Ser ofta människor som tränar ofta och mycket utan att göra framsteg. Då hjälper det ofta att öka kvaliteten och minska kvantiteten.

Sedan kan man väl i och för sig ifrågasätta lämpligheten med att verkligen pressa sig till max när man kommit upp lite i ålder. Men än så länge tror jag fördelarna uppväger riskerna...

Mjae, är nog mer att man känner själv ganska tydligt i vilket område pulsen ligger. Sen så är det givet att stämma av ibland. Mäta puls el inte, så är vikten av att lyssna och känna hur kroppen reagerar ganska viktigt.

Edit

Men du har en bra poäng med cyklingen! Det har jag bara inte tänkt på. Blir att prova lite..

Publicerat

Invigde nya skorna med 10,4 km terräng på lite drygt 52 min.

Precis över min måltid på 5 min/km, men marginellt så jag är nöjd.

Jäklar vilken skillnad det var att springa i ordentliga skor. Som att springa i ett par tofflor fast med rejäl spänst i stegen.

Kommer nog dock att vara rätt öm på några ställen i morgon för de belastar fötter och knän lite annorlunda än de gamla skorna.

Prova då att springa barfota! :)

Skor kan göra stor skillnad. Ska snart investera i ett par nya skor inkl sulor. Får se om det sparar knäna lite mer..