Publicerat Juni 25, 201312 yr Ujja, efter att kört några veckor ultralätt så var det dags för första dagen med meningen tung. 2-4:or å 4 set eller 3 om det känns rätt. Ibland märks det att det är ett bygym för tyngsta hanteln är 42.5 och dessutom kan det fattas nån neråt i skalan så man får mecka, började med bröst å hantelpress och nu slapp jag skruva då det var för lätt och först sista setet gav en fyra. Snedbänk följde med en femma på 70 som avslut, svårt i början att få till det maximalt och oftast fegar man lite. Tryckte fullt magasin i kabeln 4ggr i tricepspress, blir att go old school och vikta ner på nåt finurligt sätt framöver, eller ta ryggmaskin. Avsluta med dipp och en femma sista svängen. Axlarna inleddes med sittande press och fick i sista setet smaka på 50kg och en fyra och hela passet avlsutades med stående axeldrag med stång å sista svängen nådde stångens 50kg hakan 4ggr. Vila i morgon !
Publicerat Juni 26, 201312 yr Bytte ju sadel häromsistens. Visst, inkörningsperiod hade jag räknat med men fan jag fick ont av att bara cykla runt kvarteret. Men nu vinklade jag den mer framåt och då blev det skillnad direkt. Tog ett lugnt varv med hunden 1.5 mil och det känns mindre i arslet än småturerna innan. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Juni 26, 201312 yr Varvar landsvägcyklandet med att lite cyklande i skogen också. Finns en del riktigt bra stigar här omkring. Rätt stor skillnad på cykling för i skogen har man inget gratis! Trampa som gäller! Men kul är det!
Publicerat Juni 27, 201312 yr Känns att man varit borta från gymmet ett tag och kört annat... Viss träningsvärk infinner sig i armarna idag!!
Publicerat Juni 27, 201312 yr Träningsvärk är den enda sköna värken. Jag gillar den Idag blev det rekord. 32 kg i bänkpress med hantlar, lutande bänk.. Kändes bra men jävlar vad tungt det var så orkade inga tior men väl 3x6. Mvh // Johannes
Publicerat Juni 28, 201312 yr bra vecka närmar sig sitt slut. backlöpning både måndag och onsdag och några bra gympass. blir en tur på cykeln i morgon, 90 km tävling där jag siktar på att komma in på under 2h och 30min. kanske något optimistiskt då jag inte har en aning om hur slingan ser ut men kommer att gå ut relativt hårt - friskt vågat, häften vunnet?
Publicerat Juni 28, 201312 yr Pfrep- hell yeah, så skall det låta. Har haft en dålig träningsvecka med bara två pass, lite förkylning som lurar i kroppen, igår milen på 47:43, helt tom på energi i kroppen före och efter, en äkta sluggermatch att ta den löpningen men det gick. Till övriga, fn va bra tränat. /CHristian
Publicerat Juni 30, 201312 yr Vände på turordningen å körde snedbänk först, var upp på 90 å vände. Rakt sedan där hantlarna passade bättre nu lite urblåst. Sänkte mig sedan sist och presterade endast en tvåa i sista dippen. Meningen att det skall löpas till kvällen, vet bara inte vilken sträcka jag skall angripa.
Publicerat Juni 30, 201312 yr Har sambon här i 08:a land, igår löpning, 7-3:or, total 9 km i ett rejält kuperat spår på 52 minuter, härligt, tufft o ett utmanande pass, idag körde vi bodybalance vid halv elva, Nytt pass för mig men väldigt bra för rörligheten. Christian
Publicerat Juni 30, 201312 yr Vad menas med 7-3:or Christian ? Bra fråga, intervaller är det jag avser, man springer 7 minuter, med mål eller maxpuls i varje fall sista halvan av intervallen, sedan gående vila i tre minuter, upprepa tills trötthet uppstår. Christian
Publicerat Juni 30, 201312 yr Aha, dagens lärdom. Inga intervaller för egen del men vi valde 9kilometern runt Tobo idag, skägget å jag. Trots en kattincident vid 6-7km som sög lite must ur en så blev tiden 51.03, katten tappade mer än musten.
Publicerat Juni 30, 201312 yr Aha, dagens lärdom. Inga intervaller för egen del men vi valde 9kilometern runt Tobo idag, skägget å jag. Trots en kattincident vid 6-7km som sög lite must ur en så blev tiden 51.03, katten tappade mer än musten. Skickat från min LT18i
Publicerat Juni 30, 201312 yr Ett personbästa idag.. 24km (23km/h )cykel i terräng och direkt på det 9,5 (5.40/km)km löpning. Nu är jag så där lagom seg i benen.
Publicerat Juli 1, 201312 yr Ett personbästa idag.. 24km (23km/h )cykel i terräng och direkt på det 9,5 (5.40/km)km löpning. Nu är jag så där lagom seg i benen. Simning på det ?!
Publicerat Juli 1, 201312 yr Simning på det ?! Skulle börjat med det och kört olympisk triathlonrunda. Ska bara hitta ett bra ställe för simningen så får jag ta in det också.
Publicerat Juli 1, 201312 yr Olympisk ? Vad för sträckor ? Tror det är 1500m simning, 40 km cykel och 10km löpning.. Kanske man ska anmäla sig till Kalmar i år? Fysiskt funkar det nog, men tappar i tid på simningen då tekniken saknas i crawl. Får börja träna på det!
Publicerat Juli 1, 201312 yr 2x1 mil cykling (till och från jobb) och 7.2 km i motionsspåret på det. Nu är jag trött i benen och lär sova gott En fråga till er som springer mycket och långt, ni är ju några stycken som aldrig verkar tröttna haha .. Det jag upplever när jag springer är inte att jag inte orkar mer konditionsmässigt (eller vad är kondition). När jag springer så är det benen jag blir trött i och när jag har sprungit klart så stannar upp så känner jag mig knappt något flåsig. Jo, om man spurtar rejält på slutet så är det klart man blir flåsig men det lägger sig riktigt snabbt men tröttheten i benen förblir. Anser annars att jag har hyffsat starka ben. Ska det vara såhär eller gör jag något fel. Mvh // Johannes
Publicerat Juli 1, 201312 yr 2x1 mil cykling (till och från jobb) och 7.2 km i motionsspåret på det. Nu är jag trött i benen och lär sova gott En fråga till er som springer mycket och långt, ni är ju några stycken som aldrig verkar tröttna haha .. Det jag upplever när jag springer är inte att jag inte orkar mer konditionsmässigt (eller vad är kondition). När jag springer så är det benen jag blir trött i och när jag har sprungit klart så stannar upp så känner jag mig knappt något flåsig. Jo, om man spurtar rejält på slutet så är det klart man blir flåsig men det lägger sig riktigt snabbt men tröttheten i benen förblir. Anser annars att jag har hyffsat starka ben. Ska det vara såhär eller gör jag något fel. Mvh // Johannes Tja det kanske man kan säga, jag tycker nog att du skall googla lite på löpträning, framfört allt fart-pass och intervallträning, det är genom sådan som du kommer att komma längre och snabbare fram. Idag kroknar förmodligen dina ben på grund av att du har bränt den energi som fanns i dem utan att du nått nämnvärd eller rejält hög puls. /CHristian
Publicerat Juli 1, 201312 yr Tja det kanske man kan säga, jag tycker nog att du skall googla lite på löpträning, framfört allt fart-pass och intervallträning, det är genom sådan som du kommer att komma längre och snabbare fram. Idag kroknar förmodligen dina ben på grund av att du har bränt den energi som fanns i dem utan att du nått nämnvärd eller rejält hög puls. /CHristian Stämmer precis som Ch säger. När man bara maler, som jag gör så tar det tid att förbättra sig. För min del så får det tar tid, mitt knä pallar nog inte intervaller ännu, ngt som enligt mig är det bästa sättet att bli snabbare.
Publicerat Juli 1, 201312 yr Då blir det till att googla. Men inte nu, för nu är jag trött och ska sova. Förmiddagspass denna veckan Stort tack så länge ! Mvh // Johannes
Publicerat Juli 1, 201312 yr liten update - blev ingen cykeltur pga ihällande regn så jag simmade i sjön på landet istället. körde knappt 1000 meter utan våtdräkt för att vänja mig vid kylan. har lite ångest inför söndagen då jag i princip inte har simmat någonting utöver lördagens sjötur. blir en runda innan fisket för att testa våtdräkten i morgon, planen är att det blir runt 2 km i lugnt tempo. vi får se på måndag om jag tränat nog ... har lagt om gympassen senaste veckan och kör lättare, mer repetitioner och noggrannare utförda övningar. fullt fokus på rätt muskel ger bra träning men är fruktansvärt segt, av någon anledning vill man bara lasta på .. löpningen tuggar på bra och har kört backintervaller idag igen. direkt efter vansbro kommer jag försöka lägga in ett eller ett par längre pass i veckan så jag inte bara tuggar backe som jag gör nu.