Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

16,6 km terräng på 1:31. 

Var bara ute efter att få lite distans i kroppen och försöka hitta den där sköna "lunkhastigheten" när man kan springa i princip hur långt som helst.

Kändes kalasbra idag, hade lätt kunnat hålla på ett tag till, men har lovat dottern biobesök  så det är väl lämpligt att inte ta ut sig helt.

5:30 tempo verkar vara alldeles lagom fart just nu när man vill komma långt.

Detta var sista träningspasset denna vecka då det bär av till London på torsdag så då lär det bli andra muskler som får sin träning  :biggrin:

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

PB i distanslöpning idag, ca 15,5km..... Imorgon blir det rullskidor :)

Publicerat

Efter löpning i lördags o BB i söndags, har jag varit otroligt seg denna vecka, iofs tre pass, styrka bröst, core i måndags, löpning igår, 8 :2:or över 11 km, 52 min, 150 bpm i snitt, 181 topp, rejäla backar, samt styrka idag, benböj, marklyft, chins men det är utan den där extra gnistan,

Skall hem över helgen, skall leta inspiration då. Christian

Publicerat

Körde ett backpass i förrgår med MTB:n. 900 meter uppför i varierande lutning och full fart ner x3.

De som har 26" har inte en chans nerför mot oss med "two-niner" :tongue:  50 knyck maxhastighet, såg jag på track-loggen.

Kul är det i alla fall med MTB-cykling :happy:

/Må

Publicerat

En timme på gymmet blev det idag, ska försöka klämma in ett rejält pass på mountainbiken på fredag kväll...

Publicerat

ska försöka klämma in ett rejält pass på mountainbiken på fredag kväll...

Vad har du för nått mellan benen? Alltså, vilken hoj.... :wink:

/Må

Publicerat

Jag kör på som vanligt.. I går blev det 1000m simning på morgonen och en 5km löprunda på kvällen. Nu i kväll blev det 32km på cykel i skogen. Körde lite improviserad fartlek för att liva upp det hela. Att köra skogsstigar på cykel i pannlampans sken är rätt spännande.. :)

Publicerat

Btw, har blivit så jäkla stum i benen första 20 min eller så! Seg som bara den! Funderar på att ta några dagars vila från cykel o löpning.

Publicerat

Vad har du för nått mellan benen? Alltså, vilken hoj.... :wink:

/Må

Inget super duper här, men en Raleigh 26" som inlöptes runt 95 (MT-200 eller något liknande). Jäkligt lätt ram och trevlig och cykla på. Dock har den stått stil mycket de senaste 10-åren, tänkte se om det inte går ändra på det...

EDTI: Rätt model på cykel..

Publicerat

Idag var jag tvungen att fråga en herre om varför han inte körde hela vägen under bänkpasset, "då orkar jag inte 90kg.." Vi män och våra egon..

Fick ungefär ett lika luddigt svar av en youngster i fråga om samma i snedbänk/hantel, fastän där saknades förmodigen insikten om detta då han gick i försvar. Tänk vad några speglar skulle göra susen på ett spegelfritt gym.

Själv lyckades jag cheata igenom 4set bicepscurl a la 50.000gr

Publicerat

ASG- smet up på lunchen idag och körde ett micro pass, uppvärming sedan 7 set i bänk med två maxpass för mig, hamnar då på 80 kg, vågar inte mer på grund av axel o armbåge, men det kändes skönt,

avslutade med två stärkande axelövningar till, mage, ja den körde jag insprängt så klart. /CHristian

Publicerat

Testade intervall på bandet x antal år sedan sist. Klarade 10st 70/20 på 17,5km/h med ett nödrop!!post-857-0-19918300-1372954393_thumb.jpg

Publicerat

Efter ett långt uppehåll så har jag börjat lite lätt börja med bröst o damma av 50kg hantlarna direkt gött  :biggrin:

Mvh.

Publicerat

Kände mig lätt på foten idag så jag passade på att väga in, nålen visade 94,6kg och under 95 för första gången på 20år.

Publicerat

Vansbro avklarat så nu allt fokus på löpning inför Lidingö. Börjar ikväll med en jäkligt fin runda på 950 meter med rejäla höjdskillnader. Planen är att dela varver i två och köra 30 sek plankan som vila. Hur många varv? Det får vi se.

Som litet tillägg - ett skämt att räkna vansbro till klassikern.

Publicerat

Lidingö =30km ?

Publicerat

Lidingö =30km ?

det är alldeles rätt. 

Publicerat

Vansbro avklarat så nu allt fokus på löpning inför Lidingö. Börjar ikväll med en jäkligt fin runda på 950 meter med rejäla höjdskillnader. Planen är att dela varver i två och köra 30 sek plankan som vila. Hur många varv? Det får vi se.

Som litet tillägg - ett skämt att räkna vansbro till klassikern.

Inte så farligt med simningen, antar jag? :) Könns väl som det minst jobbiga momentet..

Har tagit fem dagars träningsuppehåll. Känns rätt ok i benen igen. Blir en längre tur idag..

Publicerat

Någon som vet nån hemsida med lite gymövningar? Börjat köra lite lättare hemma med komplett hantelsett och skivstång.

Publicerat

Ska väl tillägga att målet inte är att bygga muskler för då kan man lika gärna gå till ett riktigt gym utan som ett komplement till den dagliga träningen.

Publicerat

Det blev väl 13 km iaf. Målet var under 5.20 och landade på 5.18 tror jag.. Jäkligt skönt kväll att springa när det svalnat av! Kl 06.00 är dröjer simning igen. :)

Publicerat

5 km varje morgon 4kg ner går fort det här kommer o va i grym form snart  :biggrin:

Mvh.

Publicerat

12, 5 km på 60:32 i söndags, tillsammans med sambo o syster, härligt jobbigt spår kring en sjö, bad ingick efter loppet. I övrigt en del alternativ träning, stens huvud igår, x2 till toppen samt en runda på 5 km runt i parken. Badet i havet efteråt med en temp i vattnet på 14 grader kylde fint. Christian