Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Skulle cyklat och kört utegym med en kompis idag. Har ju haft ont i dryga veckan på utsidan av högerfoten av någon anledning så inte kunnat springa. Nu började det äntligen lägga sig men nädå, vad tror ni händer. Jo jag drar ju i ovansidan av samma fot med rejäl kraft på jobbet idag. Skulle sparka iväg en planka men den hade inte fri bana så det tog tvärstopp.. Fick knappt hem mig själv i bilen för kunde inte bromsa och tänkte åkt till sjukan men nu har det lagt sig lite med värken så avvaktar till imorgon.. Det tråkiga är ju att man inte har någon annan att skylla på än sig själv heller !

Det positiva - känner inte av värken på utsidan foten längre haha :D

Det negativa - kunde inte träna alls idag utan blev liggande !

mvh // Johannes 

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Blev en löpvända idag efter några dagars dekadent leverne med god träning av prippseps.

Tydligen har det myckna gåendet satt spår i vader och fotleder för fanken vad det var tungt i uppförsbackarna idag.

Blev till slut 10,6 km i 5:15 tempo utan att förta mig.

Skönt att jaga latmasken ur kroppen bara!

Publicerat

Nej nu är det dags och släpa sig upp till gymmet och svettas lite..

Publicerat

Cyklade 35 km i går och 1100m simning idag.. Håller latmasken borta! :)

Publicerat

Blev vilodag igår (27+ ute) men idag är vi på gång igen!

Publicerat

10+10 st 70/20 med 3 min vila mellan ongångarna. 2 min vila och avslutade med 5 st 60/30. Gym i morgon och sen blir det milen på fredag.

Publicerat

10+10 st 70/20 med 3 min vila mellan ongångarna. 2 min vila och avslutade med 5 st 60/30. Gym i morgon och sen blir det milen på fredag.

Riktigt effektiv träning på mig dessa intervaller men noga hur man kör dem. Krävs att man hittar exakt rätt tempo för att få fullt utbyte man ska inte krokna men ändå inte kunna maxa sista mer än 10talet meter längre än övriga. Jag körde alltid denna träning fram och tillbaka på samma väg eller på löpband då får man även en mycket bra värdemätare på formen :)

Själv blev det 9km skogslöpning idag lååångt från min forna form lyckades dessutom stuka foten lite lätt :(

Publicerat

För min del skippar jag intervaller vid löpning. Med mitt knä är risken för skador större än nyttan, än så länge. Måste bygga mer muskler och stabilitet först.

Publicerat

Riktigt effektiv träning på mig dessa intervaller men noga hur man kör dem. Krävs att man hittar exakt rätt tempo för att få fullt utbyte man ska inte krokna men ändå inte kunna maxa sista mer än 10talet meter längre än övriga. Jag körde alltid denna träning fram och tillbaka på samma väg eller på löpband då får man även en mycket bra värdemätare på formen :)

Själv blev det 9km skogslöpning idag lååångt från min forna form lyckades dessutom stuka foten lite lätt :(

Sprang på en fotbollsplan - fram och tillbaka, fram och tillbaka. Riktigt segt men har stenkoll på hastigheten. Jag låg lite sakta de första 10 men ökade med ca 12% på andra och blev helt perfekt - hade bra kraft hela vägen men när jag skulle trycka sista så fanns det helt enkelt inget där. Blir liknande på ett av passen nästa vecka men blir då 3x10 istället. Har tyvärr slarvat bort gps-klockan annars hade det varit riktigt fint att ha koll på hur långt man sprang för att kunna jämföra.

Blir lite längre för mig i morgon, väl kuperad skogsslinga på 10 km.

Publicerat

För min del skippar jag intervaller vid löpning. Med mitt knä är risken för skador större än nyttan, än så länge. Måste bygga mer muskler och stabilitet först.

Bra där, man ska lyssna på kroppen! Har samlat på mig alldeles för mycket skador för att jag inte alltid gjort det!

Publicerat

är förresten riktigt imponerad av gänget som regelbundet uppdaterar här inne. åtminstone ett gäng av sveriges jägare kommer studsa mellan grästuvorna i höst!

Publicerat

Idag gör jag avbön.. :) Var hos läkaren och kollade upp ett muskelfäste igen och kollade även knät och träning ger resultat! :) För att variera träningen ska jag nu köra ett antal långa intervaller, som tydligen ska vara hyggligt skonsamma för knät. Planen är 5x3min med en min aktiv vila. Ska laborera lite med pulskocka och fart tror jag. Blir att prova i em! :)

Publicerat

är förresten riktigt imponerad av gänget som regelbundet uppdaterar här inne. åtminstone ett gäng av sveriges jägare kommer studsa mellan grästuvorna i höst!

Jag håller med! Kul att läsa om framgångar och sporras att fortsätta! Och många bra tips och uppslag!

Publicerat

Gjorde ett försök med intervaller igår utifrån läkarens tankar.. (som springer en hel del själv)

Insåg att jag nog för testa mig fram lite för att hita rätt.  I går körde jag 2 min med målet på 90% puls och en minut aktiv vila.  Insåg att det var lite knepigt att hitta en lagom nivå på pulsen och hamnade allt för hög nivå i början. Men det blir en träningssak att hitta lagom nivå.

Gjorde också precis som läkaren sa, dvs nogrannare med uppvärming och nedtrappning. Samt sträcka ut och tänja före och efter.  Något jag tidigare är dålig på...

Körde iaf 9x2 min och var rejält svettig iaf, så någon effekt hade det nog. :)  Ska försöka köra ett pass i veckan med mer kvalificerad träning fram över.  Och borde nog lägga in ett teknikpass lite då och då.   Börjar bli mycket nu.... ;)

Publicerat

Blev ett långpass i värmen idag.

Kroppen kändes otroligt seg, och gpsen fuckade upp så det blev en märklig runda.

19,5 km i 5:23 tempo blev det till slut.

Publicerat

Kroppen kändes otroligt seg, och gpsen fuckade upp så det blev en märklig runda.

Gasselen ifrån Sala.
Publicerat

Vilade i går och körde en 52km runda med racern. Snittade 28.5 iaf, så det går åt rätt håll! :) gick åt en hel del vatten i värmen och vill till att fylla på igen nu.

Publicerat

Imponerande! Du ligger absolut före mig i träningen inför Lidingö ser jag :)

Publicerat

Gasselen ifrån Sala.

Skulle man se en vilsen salabo häromkring så kanske det bara är defransson som sprungit fel :P

Publicerat

Semester veckan som gått,

Tisdag, tung dag, djupa benböj upp till 100 kg, marklyft upp till 100 kg, mage,

Onsdag, Torup o bokskogen, milspåret, 58 min med två pauser om två min, efteråt bad i havet, 22 grader

Torsdag, vila, bad o sol vid scaniabadet, 19 grader i havet, gröntonat klart vatten

Fredag, bröst o axlar, intensiv pass, bombade mage/ bröst/ axlar alternerande, skönt efter en dag på stranden

Lördag, rehab knäpass, utfallsgång, finnen, leg extensions, chins, max glutes, mage i form av inrullningar på boll med armhävning, efter det Scaniabadet, 17 i vattnet o 5 meter sikt i vattnet, tom jag har börjat få lite färg.

Gillar semester. Christian

Publicerat

Löp o köp och lova berätta om det funkar? :D

Jag är ruskigt sugen att köpa och ge bort i julklapp åt nån....haha kul att hon i annonsen är jättepositiv till den...."Citat: Den är fantastisk!"

Publicerat

Jag är ruskigt sugen att köpa och ge bort i julklapp åt nån....haha kul att hon i annonsen är jättepositiv till den...."Citat: Den är fantastisk!"

Sjukt att folk går på sånt där. Jag vet bara en sak som snabbt bränt mitt valpfläsk och gett antydningar till magrutor på kort tid. Det var mitt tarmvred med efterföljande operation och 13 dagar på sjukhus. Undra om det går att kränga på blocket :) "Nya norrländska superdieten"

Publicerat

Hm... Har fått för mig att springa en mara framöver. Iaf funderar på det..