Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Nu får det vara slut på att lata sig i soffan.

Efter o ha sett Hur alla här i tråden ligger i o hur min mage inte minskar i omfång så är det nu dax.

Under 100 vid nyår och minst 300km löpning till samma tid.

En hel del gym hoppas jag åxå hinna med.

//

//

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Efter o ha sett Hur alla här i tråden ligger i o hur min mage inte minskar i omfång så är det nu dax.

//

//

Det är rätt! Kör på bara! Ska peppa dig! :)

Publicerat

Kör bara, det klarar du lätt :) 

Idag - 5 km cykel, 2.5 km i spåret. Dips, chins, höga hopp, axelpress, 6 olika magövningar, 5 km cykel igen. Riktigt gött men jädrar vad flugor det var !

Mvh // Johannes 

Publicerat

Gasselen ifrån Sala.

Skulle man se en vilsen salabo häromkring så kanske det bara är defransson som sprungit fel :P

:biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

Publicerat

//

//

Det är riktigt, Lasse ut och kör!

Men ta det varligt i början och gör inte det där klassiskt manliga (som jag också naturligtvis gjort) när man är så taggad i början att man kör för hårt och sen kommer en skada eller nåt direkt.

Lugnt och fint, det är långt till nyår  :wink:

Hm... Har fått för mig att springa en mara framöver. Iaf funderar på det..

Härligt!

Går i samma tankar själv om nu Lidingö går bra. Har sprungit Stockholm en gång och det var vidrigt, men det var å andra sidan ett av de varmaste någonsin så en del av förklaringen ligger nog där.

Är man bara i hyfsad form så är det nog rätt ok....

Publicerat

Härligt!

Går i samma tankar själv om nu Lidingö går bra. Har sprungit Stockholm en gång och det var vidrigt, men det var å andra sidan ett av de varmaste någonsin så en del av förklaringen ligger nog där.

Är man bara i hyfsad form så är det nog rätt ok....

Nu har jag beslutat att köra en mara! Och varför göra som alla andra? Blir Österlensmaran i Novemeber, som går i mörker med pannlampa. :)

Målet är att klara den på 4 timmar. Känns ändå hyggligt möjligt. Har printat träningsschema och hoppas nu jag klarar mig från skador och sjukdomar ska det nog gå! :)

Publicerat

Härligt beslut! Skönt att ha något att träna mot också.

Publicerat

Så kul o coolt Max, gillar verkligen din plan. Christian

Publicerat

Ja du Uffe, nu har du bevisat att cykelhjälm är är överflödigt på dig. :o

Sätt dig nu ner och låt vansinnet gå över. :) Är ju knappt tre veckor kvar sen ska vi nog göra folk av dig igen. ;)

Publicerat

Ja du Uffe, nu har du bevisat att cykelhjälm är är överflödigt på dig. :o

Sätt dig nu ner och låt vansinnet gå över. :) Är ju knappt tre veckor kvar sen ska vi nog göra folk av dig igen. ;)

Lovar du? ;)

Publicerat

Lovar du? ;)

Är kanske för mycket att lova med det grundmaterialet... men vi får väl göra så gott det går. :)

Publicerat

Nu har jag beslutat att köra en mara! Och varför göra som alla andra? Blir Österlensmaran i Novemeber, som går i mörker med pannlampa. :)

Målet är att klara den på 4 timmar. Känns ändå hyggligt möjligt. Har printat träningsschema och hoppas nu jag klarar mig från skador och sjukdomar ska det nog gå! :)

Sweet bästa sättet att motivera sig att träna bättre är att anmäla till tävling, känner inte till din träningsbakgrund men satsa det mesta på distans och ett rejält långpass varje vecka så går det som en dans :) 

Publicerat

Sweet bästa sättet att motivera sig att träna bättre är att anmäla till tävling, känner inte till din träningsbakgrund men satsa det mesta på distans och ett rejält långpass varje vecka så går det som en dans :)

Det är ungefär min tanke. Har lagt in några intervall pass och teknikpass också. Och kombinerat med cykel, simning och enklare styrkepass.

Är inte mycket för tävlingar, men får väl prova.. ;)

Publicerat

Härligt:-) ser ut att gå fort, tur du är stadig på benen! Tänk på tassarna då asfalt kan ge blåsor. Har själv råkat ut för det på min förra draghund.... men bra träning:-)

Publicerat

Var ute och tränade tyskterriern inför säsongen igår. Min träning i det hela blev minimal :wink: 

Såg lite spännande ut med avsaknaden av asfalt, men du var van och hoppa såg det ut som.. :ohmy:

Publicerat

Härligt:-) ser ut att gå fort, tur du är stadig på benen! Tänk på tassarna då asfalt kan ge blåsor. Har själv råkat ut för det på min förra draghund.... men bra träning:-)

Japp bra träning. Kör inte detta ofta då det sliter på såväl trampdynor som leder och alltid brevid grässtråk så han har möjlighet att springa på. Men det är ett av de få sätten jag kan trötta ut honom på fysiskt.

Publicerat

Såg lite spännande ut med avsaknaden av asfalt, men du var van och hoppa såg det ut som.. :ohmy:

Man får va beredd. Är lite som Super Mario Bros på anabola :woot:

Publicerat

Blev en halvmara (21,1 km) idag på knappt 1:55.

Lite stum i benen, men det ska nog gå bra att klara 30 km på tisdag när vi springer ett träningslopp.

Kommer att vara lite bättre förberedd då.

Publicerat

Slarvat några dagar med det fysiska men idag blev det en timme med rygg, biceps å mage, drog sedan direkt 9km i spåret i ett tempo som ibland jaktsidans celebra löpare anses som drönartempo.

Publicerat

Är på Finnhamn med sambon, vi har solat o simmat på eftermiddag, precis avslutade vi 48 min 4/2:or intervaller med ett dopp, 17 grader i vattnet.

Igår körde vi Soma move, ett " intressant "pass som verkligen arbetar genom kroppen, promis till o från, kaanan badet, även om det blåste var det uppfriskande att doppa sig. Ikväll har jag hyrt bastun efter middagen på hamnkrogen.

Till övriga vill jag säga att jag tycker ni är skitduktiga som ligger i.

Christian

Publicerat

Nu är programmet klart för maran. Började med simning 1200m idag på morgonen. Sen distanslöpning i 5.50 tempo om 9,75 km ungefär, men var varmt som fn! Kändes rätt bra, men gillar inte värmen! I morgon vila!

Publicerat

Måste instämma med Christian, det är många som håller igång riktigt bra så här i semestertider!

Lustigt nog är detta Jaktsidans hetaste tråd just :)

Publicerat

Jag köpte mej en cross (Yamaha.250) för några veckor sedan.

Jag har inte kört cross förut, bara lite Enduro 1984-1985.

Körde tredje gången idag, detta är sjukt kul och beroendeframkallande!

Längtar redan till nästa träning.:-D

Skickat från min LT18i