Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Måste instämma med Christian, det är många som håller igång riktigt bra så här i semestertider!

Lustigt nog är detta Jaktsidans hetaste tråd just :)

Håller med er! Många som kämpar på. Det inspirerar och motiverat mig iaf! :)

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Jag köpte mej en cross (Yamaha.250) för några veckor sedan.

Jag har inte kört cross förut, bara lite Enduro 1984-1985.

Körde tredje gången idag, detta är sjukt kul och beroendeframkallande!

Längtar redan till nästa träning.:-D

Skickat från min LT18i

Minns när jag gick i skolan och åkte cross/enduro. En bandynisse skrattade åt oss och sa att det är ju inte ens jobbigt. Man sitter ju bara ned på en sits och gasar.

Mvh // Johannes

Publicerat

Det är inte för inte Enduro betyder uthållighet. Jag har spelat bandy på elitnivå och kört motocross i SM men den uthållighet som krävs för Enduro/Cros går inte att jämföra.

Sen är det rolig "träning" med :)

Publicerat

Sista tunga passet för denna gången och med tanke på att jaktsäsongen så saktliga drar igång snart så kan det dröja länge till nästa.

Har halkat upp ett pinnhål å avslutade snedbänken med en något för lätt 6:a på 80 i fjärde set, fyra svängar på flat bänk med 42:orna.

Press bakom nacke orkades alla seten med 60kg, däremot stiltje när det kommer till drag till hakan.

Provade en gammal paradgren, dipp mellan två bänkar, passade på när en välvuxen yngling kunde hjälpa mig med att lassa på 80kg på benen. Gick bra, nu fattas bara resten upp till 150.

Publicerat

Tvåsjöars avklarat.

30km på 3:04 var en liten besvikelse.

Tog helt slut efter 20, magen strulade så det var svårt att få i tillräckligt med vätska. Nu är jag trött...

Publicerat

Tvåsjöars avklarat.

30km på 3:04 var en liten besvikelse.

Tog helt slut efter 20, magen strulade så det var svårt att få i tillräckligt med vätska. Nu är jag trött...

Härligt, bra jobbat, hade inte klarat av tre mil idag, det vet jag, så hatten av. /Christian

Publicerat

Vart tog motivationen vägen ? Tungsprunget några ggr nu. Benen kändes kortare, nån hade lagt blydankar i skorna och kroppen kändes klumpigare än vanligt.

Lyckades ändå lubba förbi 5km sticket i alla fall och tog 9rundan, det är nya kortrundan. Gott så men 4min långsammare idag än PB :sleep: Har aldrig varit så nära att bryta å gå hem.  

Som tur känns gymbiten lättare och senaste passet känns gött i rygg å biceps.

Skall på grillbuffe i Östhammar och äta upp mig lite ikväll :thumbsup:

Publicerat

Mäktigt lopp defransson! Är nog lite skillnad med den extra milen kan jag tänka mig.

Körde ett korttriathlon i lördags och det gav blodad tand så kör ett nytt om tre veckor. Löper en hel del nu och hann även med ett par längre simpasd igår och idag

Publicerat

Mäktigt lopp defransson! Är nog lite skillnad med den extra milen kan jag tänka mig.

Körde ett korttriathlon i lördags och det gav blodad tand så kör ett nytt om tre veckor. Löper en hel del nu och hann även med ett par längre simpasd igår och idag

Var enorm skillnad mellan två och tre mil. Framförallt att kunna fylla på med tillräckligt med energi och vätska är mitt stora problem och det kommer att kräva lite träning.

Kommer nog att behöva vätskebälte på Lidingö för att kunna dricka mindre mängd oftare.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta

Publicerat

Tror inte du behöver det. Är ett gäng depåer på vägen att fylla på. En kompis som gjort ett gäng klassiker och även ironman rekommenderar mig att stanna till ett par gånger för att kunna dricka ordentligt.

Publicerat

Problemet är att när jag dricker för mycket på en gång får jag problem med magen. Det var det som stökade mest igår och även när jag sprang maran för några år sedan.

Därför tänker jag bälte och lite i taget men ofta.

Publicerat

Okej, låter lämpligt. All cykling har gjort mig immun mot för stora vattenpåfyllningar däremot knäcker carboload min mage totalt.

Blir länge pass på fredag fö. Ska upp på 15 km och känna och sen blir det sjön runt 18 km måndag

Publicerat

Kör en sakteliga ökning av distansen nu.. Men nu snorar jag och nyser bara. Tvingas till lite träningspaus ett par dagar. Kört på med 5-6pass o veckan med minst tre löppass. Men lider i värmen!

Publicerat

Sprint? 400m/50km/5km?

Publicerat

Sprint? 400m/50km/5km?

Inte ens det, 200m/18km/3km. Det i augusti är 400m/18km/5km

Publicerat

Maxade runt 5km slingan idag, länge sedan jag var så trött...

Publicerat

Inte ens det, 200m/18km/3km. Det i augusti är 400m/18km/5km

Nog så jäkligt! Bra jobbat! Själv måste jag jobba på crawlen.. Så jäkla dålig teknik!!

Publicerat

<-- bröstsimmaren

Nytt tria idag. 400m sim 20 km cykel 5,5 km löp. Träningstria med fyra "iron men" och jag skämde inte ut mig. Låg som väntat sist efter simningen och ännu ett långsamt byte gjorde hjälpte föga. Passerade den första efter en knapp kilometer och i mål bytte jag som delad tvåa. 34,6 km/h snitt i hällregn är jag mycket nöjd med. Skobyte och går ut i par i delad andraplats. Tappar som väntat andraplatsen snabbt och springer fel (som sist). 322 m senare inser jag mitt misstag och vänder tillbaka. Kommer ut på rätt slinga samtidigt som sistaplacerade killen kommer på spåret. Vi går ikapp trean och springer i mål tillsammans.

I morgon blir det vila sen dubbelpass måndag. Cf på morgon och 13 km löp kväll.

Publicerat

Drog mile med Bamse göt som faan sen blev det sushi  :biggrin:

post-906-0-49256800-1374941997_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat

Nog så jäkligt! Bra jobbat! Själv måste jag jobba på crawlen.. Så jäkla dålig teknik!!

Hade en bedrövlig teknik i crawl, påminde mer om nödställd ;)

Tog en crawl kurs i badhuset 2ggr i veckan i 5veckor, sen var tekniken betydligt bättre och med samma energi kom man 2km, ångrar vä egentligen att jag inte gick fortsättningen, de flesta var mellan 30-50år och alla simmade hyfsat snyggt sista veckorna, klart värt!

Publicerat

<-- bröstsimmaren

Nytt tria idag. 400m sim 20 km cykel 5,5 km löp. Träningstria med fyra "iron men" och jag skämde inte ut mig. Låg som väntat sist efter simningen och ännu ett långsamt byte gjorde hjälpte föga. Passerade den första efter en knapp kilometer och i mål bytte jag som delad tvåa. 34,6 km/h snitt i hällregn är jag mycket nöjd med. Skobyte och går ut i par i delad andraplats. Tappar som väntat andraplatsen snabbt och springer fel (som sist). 322 m senare inser jag mitt misstag och vänder tillbaka. Kommer ut på rätt slinga samtidigt som sistaplacerade killen kommer på spåret. Vi går ikapp trean och springer i mål tillsammans.

I morgon blir det vila sen dubbelpass måndag. Cf på morgon och 13 km löp kväll.

Låter som ett kul upplägg! Och bra jobbat!

Publicerat

Varit lite halvförkyld så jag tog några dagars träningspaus. Körde ett löppass i fredags, enklare tempolopp om 5km. Gick sådär.. Jag pallar inte värmen! Orken tar slut rätt fort!

Hoppas på att få till ett långpass på runt 15km idag.. Men får bli efter 22 och med pannlampa! :)

Publicerat

Var och hämtade nya träningsklockan idag, en suunto ambit2s och invigde med ett 12 km pass. Ruskigt smidig och fin klocka för att innehålla allt. Gick dock riktigt tungt efter gårdagens FRAN på gymmet

Publicerat

FRAN? En Ambit är jag också sugen på,

träningen fortskrider så stilla, i helgen blev det intervaller i lördags 3/7:or där jag låg på 160+, vi sprang vid tre tiden och det var faktiskt helt enkelt sjukt varmt. Efter 5 intervaller ville inte sambon mer och jag var rejält trött, badet nere på T-bryggan på Ribban var helt fantastiskt.

Söndagen, dvs igår, tja om det är träning vet jag inte men den började med en dag på bryggan vid Scaniabadet, vi simmade bojarna tor totalt sett 5 gr så det bör bli totalt 600 meter i öppet hav om än delat på ett antal gånger, i gymmet var det ben/knä rehab som gällde, djupa knäböj upp till 80 kg, jag körde två tior på 80, finnen körde vid därefter, tå häv och en utfallsövning för bak och baksida,

avslutningsvis körde vi lite bänk och mage. Det var energilågt igår och det är något som känns även idag, jag upplever mer träningsvärk om jag inte äter ordentligt. P bra jobbat att riva av en 12 km så där rakt av. /CHristian 

Publicerat

Fran - en cf wod: 21 rep / 15 / 9 varannan thrusters m 40 kg varannan pull-ups. Körde ett par andra WODs sen men det var thrusters som satt i benen idag.

Man ska inte underskatta öppet hav C, det är förvånansvärt tufft.

Börjar förresten vuxensim/nybörjarcrawl på filbornabadet den 22/8. Känns lite som att börja skolan igen :)

Edit: kan rekommendera ambit2s. Tar med den nästa gång vi ses så kan du klämma lite