Publicerat Juli 29, 201312 yr Fran - en cf wod: 21 rep / 15 / 9 varannan thrusters m 40 kg varannan pull-ups. Körde ett par andra WODs sen men det var thrusters som satt i benen idag. Man ska inte underskatta öppet hav C, det är förvånansvärt tufft. Börjar förresten vuxensim/nybörjarcrawl på filbornabadet den 22/8. Känns lite som att börja skolan igen Edit: kan rekommendera ambit2s. Tar med den nästa gång vi ses så kan du klämma lite Japp, blir crawlkurs här med.. Ironman i Kalmar 2014?
Publicerat Juli 29, 201312 yr Japp, blir crawlkurs här med.. Ironman i Kalmar 2014? Finns nån fundering på köpenhamn -15. Tror inte jag hinner i form till 14
Publicerat Juli 30, 201312 yr Hällregn idag så det blev ingen skön långlöpning. (Ja jag vet att jag är vek ) Däremot plockade jag fram löpbandet och körde lite olika intervaller, både fart och lutning i en timme. Horribelt varmt så det fick avslutas med ett dopp i plaskpoolen i regnet,
Publicerat Juli 30, 201312 yr Cf-pass innan jobb. Ikväll 65 km räcer i glumslövsbackarna. Det var tungt.
Publicerat Juli 30, 201312 yr Idag kunde jag ha svurit att någon sprang bakom och höll i mig med rep för idag gick det rejält tungt.
Publicerat Juli 30, 201312 yr Idag kunde jag ha svurit att någon sprang bakom och höll i mig med rep för idag gick det rejält tungt. Fick du testat nya klockan?
Publicerat Juli 30, 201312 yr Fick du testat nya klockan? Nix den har tyvärr inte kommit, förhoppningsvis kommer den imorgon
Publicerat Juli 30, 201312 yr Körde ett 14 pass i söndags.. Och det blev sent då jag nog inte kom iväg förrän 22.15 typ.. Var pannlampa på som gällde. Sen hade jag glömt byta batteri så de dog efter 45min.. Så sen var det ut på asfalt och försöka leta sig hemåt. Hamnade ändå runt 5,50 som var målet.. Har snickrat altan i ett par dagar i värmen så nu när tempen gick ner lite körde jag ett intervall pass. Kör min egen metod med 2min hög tempo och 1min aktiv vila.. Man blir väldans trött och svett iaf. Körde 9 omgångar innan en lång nedjogg med lite halvkrampiga ben. Att skruv trallgolv är dumt för ovan kropp insåg jag idag. Imorgon blir det nog simma en runda.
Publicerat Augusti 1, 201312 yr Körde ett kul pass idag. Johan har en träningsbana på 4,7 km som han ville försöka sätta pb på och ville ha draghjälp. Slutade med årsbästa för honom och själv blev det 21:12 i mål vilket gav 4:30 i kilometertid enligt Cardio trainer. Trött i mål men snabbt återhämtad.
Publicerat Augusti 1, 201312 yr Drog av triat precis men började med en chock. 3 mil cykel, 1,5 mil rullskidor, 1 mil löp. 10 startade där santliga gjort klassikern och några har riktigt respektabla tider. Ryckte på cykeln, snittade 37 km/h utan klunga men gjorde en miss när jag valde inlines istället för skidor. Tappade ledningen och gick ut i par med en kille som bla gjort vättern under 9h, vasan under 6h och lidingö under 3h. Jag hängde på i löpet men tappade spurten. Slagen med 5 sek efter att ha hållit på i 2:07 Är ändå otroligt nöjd. Snittade 167 i puls och toppade 188 så tog ut mig bra. Vila i morgon och 14km lördag.
Publicerat Augusti 1, 201312 yr Fortfarande seg i kroppen av ovant arbete... Simmade 1500 igår och skulle köra lite distans idag men bara asfalt att springa på.. La ner efter 5-6 km då benhinnorna skrek.. Ska fn lära dem ett och annat...
Publicerat Augusti 3, 201312 yr Upp tidigt för att springa. Gick uselt. Fick vika ner mig tidigt och det blev bara drygt 13 km i riktigt uselt tempo.
Publicerat Augusti 4, 201312 yr Missat löpningen,( ja all träning utom sängkamrar vals o den räknas väl inte) ett par dagar nu. Fick nästan ryggskott igår, om man nu kan få det.. Gav mig ut vid 7.30 tiden o det var i senaste laget pga värmen men värmen var det mista problemet. Gick ut för hårt så efter 4 km var jag döende... Hade då åxå jävligt ont i ljumsken så jag valde att gå en bit. Gjorde ännu ondare att gå så efter ca 100 meter var det bara o dra igång igen. Gick bättre o jogga än o hå som tur var. Oavsett att jag fick gå så kändes det väldigt skönt att orken infannsig igen efter så kort tid. Ryggen kändes inte alls o det var ju skönt,, //
Publicerat Augusti 4, 201312 yr Komplett helg hemma i Skåne, Fredag, smet från jobbet, kom ut o sprang 4:2:or i värmen vid 3 tiden, vi körde totalt 42 min, snitt puls 142 och toppar på 172, badet T bryggan efteråt var helt fantastiskt. Fredag kväll pub. Lördag, gymmet efter en dag på stranden, frivändningar, djupa benböj, chins o benspark, bad före och efter oaktat att scania badet stängts på grund av dåligt vatten. Söndag, frukost för champions, löprunda, tor och pildammarna runt tre varv, totalt 11, 7 km på 61 min, därefter Lomma beach och bad med sol. Lite för varmt i vattnet för min smak, väl över 21 grader. Christian
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Varit i väg lite och sådant rubbar min träningsrytm.. :/ Skulle köra ett enklare distanspass och då straffade benhinnorna mig. Var så jävligt så det krampade i hela underbenet. Bara bryta och vila några dagar, så i kväll blir det ett test igen, efter massor av tähävningar och strechnigar.
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Komplett helg hemma i Skåne, Fredag, smet från jobbet, kom ut o sprang 4:2:or i värmen vid 3 tiden, vi körde totalt 42 min, snitt puls 142 och toppar på 172, badet T bryggan efteråt var helt fantastiskt. Fredag kväll pub. Lördag, gymmet efter en dag på stranden, frivändningar, djupa benböj, chins o benspark, bad före och efter oaktat att scania badet stängts på grund av dåligt vatten. Söndag, frukost för champions, löprunda, tor och pildammarna runt tre varv, totalt 11, 7 km på 61 min, därefter Lomma beach och bad med sol. Lite för varmt i vattnet för min smak, väl över 21 grader. Christian Det finns garanterat ingen som kan kombinera så djävulsk tråkiga men nyttiga gympass som du christian. hur känns det att springa runt i parken utan kvadden eller du har investerat i ett leksaksvapen du sätter på ryggen för rätt känsla?
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Varit i väg lite och sådant rubbar min träningsrytm.. :/ Skulle köra ett enklare distanspass och då straffade benhinnorna mig. Var så jävligt så det krampade i hela underbenet. Bara bryta och vila några dagar, så i kväll blir det ett test igen, efter massor av tähävningar och strechnigar. skippa backlöpet och se över skorna/inlägg så ska du nog få bot på benhinneproblemet. jag har haft en del problem med det men bra inlägg i löparskorna och restriktivare med backlöpning har gjort susen
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Det finns garanterat ingen som kan kombinera så djävulsk tråkiga men nyttiga gympass som du christian. hur känns det att springa runt i parken utan kvadden eller du har investerat i ett leksaksvapen du sätter på ryggen för rätt känsla? Det är en helt knäpp känsla av att fara runt där och inte få göra något vettigt åt fugglar o rabbisar, för att trösta mig själv lite och roa mig samtidigt som jag springer så tänker jag ut "skotten". Nyttiga men tråkiga gympass är en del av processen när man är sambo med en knärehabare, men det är helt sant, de gör god nytta. /Christian
Publicerat Augusti 5, 201312 yr 13,3 km på 1:15. Maxpuls 181, medel 156. Jo, jag trillade dit i pulsmätningsträsket jag också Provade ett djävulens påfund idag: Tabataintervaller. Hustrun (som förhåller sig till träning som jag till jakt ungefär, alltså läser för mycket och praktiserar för lite) tipsade om att detta tydligen skulle vara "the shit". Jobbigt som fan var det i alla fall... Spring 20 sek i maxtempo. Gå 10 sek väldigt sakta. Upprepa 8 ggr. (Försök låta bli att kräkas) La in två såna intervaller i löprundan, men lät pulsen komma ner till 140 efter varje innan jag fortsatte vilket drog ner sluttiden något.
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Testade ett gpsprogram på telefonen i dag. Konstaterade att det var ganska stressande. Låg på 4,56 de första km. Sen började jag tappa och ökade lite, slog i en uppåtstickande rot och störtdök. Bägge armarna och ett knä uppskrapat. Vem säger att löpning är tråkigt.... Skulle vilja hävda att det är en action sport..... Avslutade iallafall 11km med ett snitt på 5,09. Nya tag i morgon. Btw är det nån som bor runt västra delarna i Stockholm som vill ha lite träningssällskap? Är så förbenat tråkigt att springa ensam.
Publicerat Augusti 6, 201312 yr Drog en liten löptur igår efter jobbet. 9 km i 30 graders värme var tungt men då terrängen är rejält kuperad är jag nöjd med 5 min/km. Idag 75 km på räcern i rasande tempo. Vi var 9 man som körde och låg runt 36-37 när vi "vilade" mellan intervallerna där vi petade på 50-gränsen flera gånger. Mina ben är inte pigga nu ... I morgon blir det intervaller - 5x1km med en minut vila mellan varje. 4:30 tempo som gäller till att börja med
Publicerat Augusti 8, 201312 yr Köpte nya skor och hoppas bli mer sams med vader och benhinnor. De verkar iaf inte gå illa åt benen iaf. Däremot så brände det som fn under hälen, efter 6-7 km. Stannade och lossade skorna lite, då släppte det, men kom tillbaka efter4-5 km... Släppte då jag var färdig.. Tror på ovana med skornas dämpning. Blir lite samma sak då man börjar med barfotalöpningen.. Hoppas det går över med vanan... Nu är det bara mest tiden som sätter lite hinder för träningen. Hustrun är i väg i helgen och jäkligt mycket jobb nästa vecka. Får hoppas på lite träning på Mallis veckan därpå...
Publicerat Augusti 8, 201312 yr Köpte nya skor och hoppas bli mer sams med vader och benhinnor. De verkar iaf inte gå illa åt benen iaf. Däremot så brände det som fn under hälen, efter 6-7 km. Stannade och lossade skorna lite, då släppte det, men kom tillbaka efter4-5 km... Släppte då jag var färdig.. Tror på ovana med skornas dämpning. Blir lite samma sak då man börjar med barfotalöpningen.. Hoppas det går över med vanan... Nu är det bara mest tiden som sätter lite hinder för träningen. Hustrun är i väg i helgen och jäkligt mycket jobb nästa vecka. Får hoppas på lite träning på Mallis veckan därpå... Mallis - cykelön! Finns skitfina möjligheter att hyra cykel och ta något varv i bergen.
Publicerat Augusti 8, 201312 yr Drog av intervallerna enligt plan igår men hade svårt att hålla tempot. De fyra första blev runt 4:20 och sista 4:32. Kände att det var i tuffaste då jag behövde dra ut på vilan de sista två för att komma ner i puls. jag har helt enkelt inte farten i mig men då gör det extra nytta. nästa veckas intervallpass ska jag testa 4x4 - har aldrig gjort det så ska bli spännande. 4 minuters löp så jag kommer upp i maxpuls sen 4 min vila osv.
Publicerat Augusti 8, 201312 yr Har haft en intensiv vecka i sthlm, måndag gym, cirkelträning, första vändan, bänkpress, mage, bicepscurl x 5, andra vändan, stående axelpress, mage i form av bålrotationer med medicinboll, axlar i form flyes, rygg i form av roddrag med viktplatta x 5, avslutade med ryggresningar, chrunches o teknik benböj x 3= trött Tisdag grimstapåret, 11 km egentligen 10, 97 på 58 min varav tre var vila i mitten av loppet. Onsdag gymmet, uppvärmning 4 km, deadlifts upp till 100, 6:or på sista två x 6, mage mellan, benböj upp till 100 4 o 6:a på sista två x6, bålrotationer mellan, marklyft upp till 100, 6:or på sista två x6, avslutade med 3 km i stakningsmaskin ie skidåkning= trött Ikväll är det löpning, intervaller. Christian