Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Har haft en intensiv vecka i sthlm, måndag gym, cirkelträning, första vändan, bänkpress, mage, bicepscurl x 5, andra vändan, stående axelpress, mage i form av bålrotationer med medicinboll, axlar i form flyes, rygg i form av roddrag med viktplatta x 5, avslutade med ryggresningar, chrunches o teknik benböj x 3= trött

Tisdag grimstapåret, 11 km egentligen 10, 97 på 58 min varav tre var vila i mitten av loppet.

Onsdag gymmet, uppvärmning 4 km, deadlifts upp till 100, 6:or på sista två x 6, mage mellan, benböj upp till 100 4 o 6:a på sista två x6, bålrotationer mellan, marklyft upp till 100, 6:or på sista två x6, avslutade med 3 km i stakningsmaskin ie skidåkning= trött

Ikväll är det löpning, intervaller. Christian

Du springer ju i samma område som mig. Säg till om du vill ha sällskap. Så jäkla tråkigt att springa själv.

Mvh/Urban

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Hm... Råkade visst anmäla mig till midnattsloppet... Kan väl vara bra träning inför maran.. :)

Publicerat

Urban, om vi talar Råcksta/Grimsta/stockholm så är det samma område, 

jag skulle väldigt gärna ha sällskap när jag springer, det enda bekymret med det är att jag springer rätt udda tider, tom efter att belysningen har slocknat och det är nog som så att få vill ge sig ut då, men jag lovar att höra av mig om det blir till att jag skall springa i någon vettig tid endera dagen. /Christian

Publicerat

Urban, om vi talar Råcksta/Grimsta/stockholm så är det samma område,

jag skulle väldigt gärna ha sällskap när jag springer, det enda bekymret med det är att jag springer rätt udda tider, tom efter att belysningen har slocknat och det är nog som så att få vill ge sig ut då, men jag lovar att höra av mig om det blir till att jag skall springa i någon vettig tid endera dagen. /Christian

Känner igen det där.. Själv springer jag sällan före 21.. Oftare efter 23. Möter oftare vildsvin och grävlingar än andra löpare. :)

Publicerat

Nåja i Sthlm är man aldrig ensam, skrämde skiten ur en stackars tjej som stått och sett sig nattblind på sin mobil, jag var iklädd svarta shorts och svart löpartröja,  iofs mindre än fem min senare upplever jag samma sak när jag i den mörkaste delen av spåret möter en svartklädd man som har sin vita katt på armen, att  "se" katten sväva fram innan jag såg mannen var ett synintryck som var svårtolkat. 

Rå/råv och en och annan grävling är goda bekanta ute vid spåret. /Christian

Publicerat

Brukar försöka komma ut vid. Åtta tiden..... Har mestadels sprungit ett kort spår runt nån pöl sydväst om spångavägen, alternativt spångavägen- bergslagsvägen-bällstavägen.

Har flertalet gånger tänkt mig upp till grimsta.

Publicerat

Nåja i Sthlm är man aldrig ensam, skrämde skiten ur en stackars tjej som stått och sett sig nattblind på sin mobil, jag var iklädd svarta shorts och svart löpartröja, iofs mindre än fem min senare upplever jag samma sak när jag i den mörkaste delen av spåret möter en svartklädd man som har sin vita katt på armen, att "se" katten sväva fram innan jag såg mannen var ett synintryck som var svårtolkat.

Rå/råv och en och annan grävling är goda bekanta ute vid spåret. /Christian

Jag glömde lampan häromdagen och då man nästan trampar på en fräsande grävling ökar pulsen en aning. :)

Publicerat

Köpte nya skor och hoppas bli mer sams med vader och benhinnor. De verkar iaf inte gå illa åt benen iaf. Däremot så brände det som fn under hälen, efter 6-7 km. Stannade och lossade skorna lite, då släppte det, men kom tillbaka efter4-5 km... Släppte då jag var färdig.. Tror på ovana med skornas dämpning. Blir lite samma sak då man börjar med barfotalöpningen.. Hoppas det går över med vanan...

Nu är det bara mest tiden som sätter lite hinder för träningen. Hustrun är i väg i helgen och jäkligt mycket jobb nästa vecka. Får hoppas på lite träning på Mallis veckan därpå... :)

Så de e därför du inte kan bygga torn.. Du ska ut på nöjestrip ....:P
Publicerat

Så de e därför du inte kan bygga torn.. Du ska ut på nöjestrip ....:P

Nöje? Med fru och tre barn? Fråga far din om det är ett nöje.. ;)

Publicerat

Nöje? Med fru och tre barn? Fråga far din om det är ett nöje.. ;)

Men då e de ju bättre att bygga torn :D
Publicerat

Benhinnorna har sagt ifrån sista veckorna, lite lätt envis och tänkt driva latmasken ur kroppen så kör man på, idag kom jag en km så kom det igen.

In på gymmet och kör igenom basövn funderar på om mina Nike pegasus, gjort sitt, tar upp och kollar, hmmm det är ju för tusan mina billiga allround skor jag sprungit i, som jag köpte för att inte sabba löparskorna :$

Publicerat

Intervallpass i slalombacken.... jag känner inte mina lår....

Publicerat

Kör milen varje morgon + GYM formen börjar o till ta  :biggrin: 

Mvh. 

Publicerat

22,6 km på 2:11. Runt runt på elljusspåret för att få lite backträning. Kändes kanon fram till 17,sen blev det tungt.

Kan finnas spår av gårdagens kräftskiva i kroppen som bromsar en smula :-)

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

Publicerat

Sprinttriathlon idag. Mycket nöjd med simningen och löpningen men lite besviken över min cykelprestation. Åtminstone två minuter för sakta gav en sluttid strax under 1:10.

Publicerat

22,6 km på 2:11. Runt runt på elljusspåret för att få lite backträning. Kändes kanon fram till 17,sen blev det tungt.

Kan finnas spår av gårdagens kräftskiva i kroppen som bromsar en smula :-)

Du börjar komma upp på respektabla distanser - vad är målet för Lidingö?

Publicerat

Fy fn va alla kör,

jag nixade i torsdags, var sliten ikroppen men på det igen i fredags, tänkte köra en variant av Pfreps löpning ovan men inleda med 5 km jogg, nåväl, det blev 5 km på 22:19 istället, ganska väldigt jobbigt,

så sen avslutade jag med intervaller om 1 km på "maxfart" fram till att jag gjorde milen på runt 54 min, totalt slut i benen.

Då var jag förresten på 4 pass för veckan och 7 sedan förra fredagen, 

fredagkväll blev det en fin sittning på Griffin Steakhouse och två goda öl, en Dubbel IPA från Gotlands bryggerier och en St Peter Cream stout, samt en hel massa kött.

Lördag gymet, rehab för L så det blev djupa benböj, jag körde upp till och de två sista på 90 med två strikta och fina 10:or, min lilla älskling körde på 90 själv för första gången på 1,5 år, hon var idel leende,

ryckdelen i en frivändning körde vi för baksida lår/rygg, sjukt jobbigt även man kör på modesta vikter, vi avslutade med två varianter på chins, en glut övning som är skitjobbigt samt en hel vända magövningar. Tur att vi hade lunchat o fikat med Mike innan så att det var lite energi i kroppen.

I dag körde vi Grimsta retake dvs två varv i Grimsta spåret om 11 km, rätt så modest tempo under resans gång 5:20 tempo men vilken genomkörare, det var fint.

Så nu tack vare att FUCK 2.0 blev inställt har jag kört 9 pass på 10 dagar vilket faktiskt inte känns fullt så illa som det kanske borde i kroppen. 

Just det mina båda systrar sprang Malmö halvmara igår, 1:50:19 och 1:50:12 blev deras resultat, fn det känns att få stryk av sina yngre syskon, tror inte att jag skulle klara 21 km på bättre tid än så. /Christian

Publicerat

Du börjar komma upp på respektabla distanser - vad är målet för Lidingö?

Grundmålet är att överleva :-) Vi siktar på tre timmar.

Du då?

Publicerat

Grundmålet är att överleva :-) Vi siktar på tre timmar.

Du då?

Tre timmar är en fin tid. Det är väl något av ett mål för mig också men knappast realistiskt så jag har satt 3:30 tills vidare. Jag är ju så satans tung i kroppen. 20 års hockeyspelande ger ju inte direkt en optimal löparkropp. Har bokat in en 2,2a den 26e så då ser vi lite bättre var jag står.

Publicerat

Fy fn va alla kör,

jag nixade i torsdags, var sliten ikroppen men på det igen i fredags, tänkte köra en variant av Pfreps löpning ovan men inleda med 5 km jogg, nåväl, det blev 5 km på 22:19 istället, ganska väldigt jobbigt,

så sen avslutade jag med intervaller om 1 km på "maxfart" fram till att jag gjorde milen på runt 54 min, totalt slut i benen.

Då var jag förresten på 4 pass för veckan och 7 sedan förra fredagen,

fredagkväll blev det en fin sittning på Griffin Steakhouse och två goda öl, en Dubbel IPA från Gotlands bryggerier och en St Peter Cream stout, samt en hel massa kött.

Lördag gymet, rehab för L så det blev djupa benböj, jag körde upp till och de två sista på 90 med två strikta och fina 10:or, min lilla älskling körde på 90 själv för första gången på 1,5 år, hon var idel leende,

ryckdelen i en frivändning körde vi för baksida lår/rygg, sjukt jobbigt även man kör på modesta vikter, vi avslutade med två varianter på chins, en glut övning som är skitjobbigt samt en hel vända magövningar. Tur att vi hade lunchat o fikat med Mike innan så att det var lite energi i kroppen.

I dag körde vi Grimsta retake dvs två varv i Grimsta spåret om 11 km, rätt så modest tempo under resans gång 5:20 tempo men vilken genomkörare, det var fint.

Så nu tack vare att FUCK 2.0 blev inställt har jag kört 9 pass på 10 dagar vilket faktiskt inte känns fullt så illa som det kanske borde i kroppen.

Just det mina båda systrar sprang Malmö halvmara igår, 1:50:19 och 1:50:12 blev deras resultat, fn det känns att få stryk av sina yngre syskon, tror inte att jag skulle klara 21 km på bättre tid än så. /Christian

Kött ä gött. Muttra inte, du är ju den som ligger i värst. Lägg därtill dina magiskt tråkiga gympass och jag hade varit knäckt på ett par veckor :)

Publicerat

ASG-nja jag gnetar på, det är kanske inte riktigt samma sak, men visst, en viss form börjar att skönjas. /Christian

Publicerat

Livet börjat komma i fatt nu.. Svårt att få till träningen. Men insåg nu att jag iaf hunnit med tre pass denna vecka med samtliga över. 12 km. Dagens pass på 15km och stannade på 5.20 i snitt, vilket jag är jäkligt nöjd med för mig! :)

Publicerat

60 km på MTB:n. Målet var att sitta ca 3 timmar och gnugga på sadeln, ingen speciell fart.

post-698-0-15762300-1376248674_thumb.jpg

Kändes förvånansvärt bra faktiskt. Camelbaken är kanon!

/Må

Publicerat

Började morgonen med en promenad på en timme i hyfsat tempo, tog en fika och sen drog vi fram tungvästen, petade i plattorna och väntar med att tanka den full på prylar, blev en tur på en par tre km gick rätt hyfsat, kändes bra i benen men nu var det ju bara ca15kg extra, ska ju upp på det dubbla minst, men lungorna kändes som de skulle lämna kroppen, jösses vad andningen fick kämpa, det var precis som att jag fick in hur mycket luft som helst men den åkte bara ut igen, får väl öva lite så kanske det känns bättre.

Publicerat

Slog till med ett bodypump pass innan arbetsdagen tog slut.