Publicerat Augusti 13, 201312 yr Slog till med ett bodypump pass innan arbetsdagen tog slut. Innan? Extraknäcker som instruktör?
Publicerat Augusti 13, 201312 yr Ingen cykel idag tyvärr. Hann helt enkelt inte då det vart lite röjning på schemat på finmarken. Missar inte ett tillfälle att träna så lämnade motorsåg och röjsåg och tog fogsvans och yxa. Väl hemma drog jag till gymmet och körde ett hederligt discopass
Publicerat Augusti 13, 201312 yr Måste va fel på mig, får fan ont jämt. Knäns känns hur friska som helst nu men nu spökar ljumsken Tänker fan inte ge mig. Jobbigt som skit varje gång jag hinner ut o det är kanske inte så konstigt eftersom det bara verkar bli en till två pass i veckan vilket absolut inte räcker. Skärpning Lasse //
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Innan? Extraknäcker som instruktör? Vi har träning på jobbet under arbetstid förbrukade 2,5tim av veckans 3 tim igår, så får väl försöka använda flextiden att spara en timme till nästa pass vilket jag gjorde imorse 5,8km pw på 45min så slapp jag åka buss, träffade en lapphundsvalp som jag bara var tvungen att stanna hos en stund. Måste va fel på mig, får fan ont jämt. Knäns känns hur friska som helst nu men nu spökar ljumsken Tänker fan inte ge mig. Jobbigt som skit varje gång jag hinner ut o det är kanske inte så konstigt eftersom det bara verkar bli en till två pass i veckan vilket absolut inte räcker. Skärpning Lasse Värmer du upp något, stretchar, varierar träningen,(cykel, styrketräning) jag brukar köra lite knäböj, djupa knäböj och marklyft med lätt vikt i början.
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Ehh kanske är lite dålig med just det. Försöker stretcha lite innan o efter. Du kan nog vara något på spåren... // Stavar som en kråka även utan Iphonen..
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Stretcha inte kall, värm upp, belasta med några knäböj tänj lite innan du börjar springa, sen stretchar du efter löprundan, inte bara för syns skull utan ordentligt, har för mig att du kan det där sen tidigare 2ggr i veckan är bra om man vill bibehålla konditionen, vill du förbättra den så måste du upp i över tre, går ju lägga in ett par powerwalk som varar över 45min, men då får du ha lite tempo, det är åtminstone bättre än inget alls, då tiden är värsta boven så tar jag det till jobbet på morgonen om jag känner för det
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Körde ett styrkepass kombinerat med löpning i går. Enkelt, men väldans behövligt att stärka upp kroppen för löpningen etc.
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Stretcha inte kall, värm upp, belasta med några knäböj tänj lite innan du börjar springa, sen stretchar du efter löprundan, inte bara för syns skull utan ordentligt, har för mig att du kan det där sen tidigare 2ggr i veckan är bra om man vill bibehålla konditionen, vill du förbättra den så måste du upp i över tre, går ju lägga in ett par powerwalk som varar över 45min, men då får du ha lite tempo, det är åtminstone bättre än inget alls, då tiden är värsta boven så tar jag det till jobbet på morgonen om jag känner för det Måste va fel på mig, får fan ont jämt. Knäns känns hur friska som helst nu men nu spökar ljumsken Tänker fan inte ge mig. Jobbigt som skit varje gång jag hinner ut o det är kanske inte så konstigt eftersom det bara verkar bli en till två pass i veckan vilket absolut inte räcker. Skärpning Lasse // Tror som Per att variation är viktigt och minskar skaderisken. Själv kunde jag knappt köra15km i veckan tidigare, nu är jag upp i runt 40km i veckan med löpning, utan större skador. Ett tips till dig Lasse är simhallen. Tror de har öppet från 06.00 vissa dagar även i dina trakter. Simning stärker benen en hel del och är hyggligt snällt mot kroppen. Nästa grej är cykel. Skaffa en hyggligt enkel cykel som funkar på grusvägar och lite stigar, det räcker långt! Med variationen så blir de ganska enkelt att få till både tre och fyra pass i veckan.
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Köpte nyss en cykel, funkar nog sämre på stig men grus o asfalt fixar den galant. Med den sadeln krävs nog blöjbralla om man ska paddla mer än 25 min. // Stavar som en kråka även utan Iphonen..
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Köpte nyss en cykel, funkar nog sämre på stig men grus o asfalt fixar den galant. Med den sadeln krävs nog blöjbralla om man ska paddla mer än 25 min. // Stavar som en kråka även utan Iphonen.. Bara ut och shoppa då! Och bara så du vet.. hjälm ser så jäkal töntigt ut, men efter att ha vurpa lite lagom så inser man att det är rätt bra att ha..
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Detta är en populär post. Intervallpass på lunchen idag. 3x4 minuter Tabata gav 10,6 km på 58 minuter. En rolig bieffekt av löpandet är att jag verkar bli stadigt yngre. Hade idag en maxpuls på 186 vilket ger mig en ålder på 34 år enligt den gamla formeln 220-ålder=maxpuls. Snart går jag nog i barndom
Publicerat Augusti 15, 201312 yr Har kört en hel del cykling i sommar, ska eventuellt köra cykelvasan på lördag. Bestämmer imorgon om jag åker upp eller ej, det beror på väderprognosen. Regnar det så blir det outhärdigt (enligt mig)...
Publicerat Augusti 15, 201312 yr Har kört en hel del cykling i sommar, ska eventuellt köra cykelvasan på lördag. Bestämmer imorgon om jag åker upp eller ej, det beror på väderprognosen. Regnar det så blir det outhärdigt (enligt mig)... Startgrupp? /Må
Publicerat Augusti 15, 201312 yr 23, startar kl 10:45 så det blir sovmorgon! Ok! Jag är newbie, så jag ligger i grupp 41... Har du biljett och boende klart? /Må
Publicerat Augusti 15, 201312 yr 4 dagar kvar till K3. Målet var att då jag kliver in på K3 fixa 60 min distanslöpning 30 min intervalllöpning 10 km marsh i obruten terräng med 20 kg packning Styrkepass bestående av 3xmax Enarmslyft, Dips, handstående twist, backups, Chins, armhävningar, diagonallyft och rotationsdrag. Styrkepass bestående av 2Xmax enbensböj, utfallsssteg, bäckenlyft, tåhäv, situps, benlyft, planka och korset. Distanslöpningen klarar jag inte, jag fixar 40 min. Intervall är jobbigt med jag fixar den. Marschen är inga som helst problem, jag fixar den med 29 kg packning och känner att jag endå inte är på max. (hundförardagarna i Bergslagsskogar kanske ger mer än man tror) Styrkepassen klarar jag utan större problem, vissa moment klarar jag bättre än målen.
Publicerat Augusti 15, 201312 yr 4 dagar kvar till K3. Målet var att då jag kliver in på K3 fixa 60 min distanslöpning 30 min intervalllöpning 10 km marsh i obruten terräng med 20 kg packning Styrkepass bestående av 3xmax Enarmslyft, Dips, handstående twist, backups, Chins, armhävningar, diagonallyft och rotationsdrag. Styrkepass bestående av 2Xmax enbensböj, utfallsssteg, bäckenlyft, tåhäv, situps, benlyft, planka och korset. Distanslöpningen klarar jag inte, jag fixar 40 min. Intervall är jobbigt med jag fixar den. Marschen är inga som helst problem, jag fixar den med 29 kg packning och känner att jag endå inte är på max. (hundförardagarna i Bergslagsskogar kanske ger mer än man tror) Styrkepassen klarar jag utan större problem, vissa moment klarar jag bättre än målen. Vad ska du göra? Söka tjänstgöring på K3? /Må
Publicerat Augusti 15, 201312 yr Ok! Jag är newbie, så jag ligger i grupp 41... Har du biljett och boende klart? /Må Tips är att lösa bussbiljett, ifall att du bor i Sälen...
Publicerat Augusti 15, 201312 yr Teffek nu är du nära men pröva 2km med kängor och packning tid 10min, lägg lite krut på marklyft och knäböj. Hundförare i bergslagen är en bra grund ;-)
Publicerat Augusti 15, 201312 yr Skulle köra en litet lagom distanspass i stilla tempo, men PANG efter 4-5 km krampar höger vad ihop. Jävlar va det gjorde ont! Har haft kramp tidigare men kändes rätt jävligt denna gången. Försökte stretcha ut, men fanns inga planer att springa mer.. Bara linka hem hela vägen.. Blir vila till söndag och stretcha och hoppas det knyt är ngt värre..
Publicerat Augusti 15, 201312 yr Vad ska du göra? Söka tjänstgöring på K3? /Må Grundutbildning. GMU. Teffek nu är du nära men pröva 2km med kängor och packning tid 10min, lägg lite krut på marklyft och knäböj. Hundförare i bergslagen är en bra grund ;-) Borde inte vara några större problem, men test sker imorgon, inatt är det grävlingsjakt som gäller. Marklyft och knäböj tillhör mina starka sidor, det är bålstabiliteten som är dålig.
Publicerat Augusti 16, 201312 yr Okej, 2 km på 15 min med kängor och 25 kg packning, men borde kunna få ner tiden till 10 min, var för optimistisk i början så höll lite lågt tempo men hittade ett bra tempo på slutet som jag borde klara att hålla under 2 km.
Publicerat Augusti 16, 201312 yr Beslutade mig för att inte köra cykelvasan imorgon eftersom det har regnat ganska mycket. Tävlingen går i ganska mycket terräng, på stigar, utmed myrar, sandåsar osv, vilket är för svårt när det blött för mig. Jag körde detta lopp för två år sedan så jag vet vad det innebär och jag vill inte riskera någon skada .
Publicerat Augusti 17, 201312 yr Ett klok beslut Örjan. Sambon springer midnattsloppet i kväll återkommer om resultatet. Christian