Publicerat Augusti 17, 201312 yr Sitter och följer några kompisar som kör Ironman idag. Rätt impad av dem, måste jag säga.
Publicerat Augusti 17, 201312 yr Okej, 2 km på 15 min med kängor och 25 kg packning, men borde kunna få ner tiden till 10 min, var för optimistisk i början så höll lite lågt tempo men hittade ett bra tempo på slutet som jag borde klara att hålla under 2 km. Första gången jag gjorde det där så var det just steglängden som krympte och drog ner tiden bara för att man inte var van, ingen test som sker första månaden men kan ju vara bra att veta vad som kommer, test sker med hjälm, bössa, skyddsväst och stridsväst, 4mag, min väst väger 22kg utan vatten, då är det lite extra ammo en glock och nån surprice 7:10 var rekordet på för något år sen, då måste man nästan tro att man har en scud bakom sig. Kör hårt och kolla med de som gjort sin GMU om det är något du bör träna på, kompisens grabb är där nere och precis klar, lycka till!
Publicerat Augusti 17, 201312 yr Första gången jag gjorde det där så var det just steglängden som krympte och drog ner tiden bara för att man inte var van, ingen test som sker första månaden men kan ju vara bra att veta vad som kommer, test sker med hjälm, bössa, skyddsväst och stridsväst, 4mag, min väst väger 22kg utan vatten, då är det lite extra ammo en glock och nån surprice 7:10 var rekordet på för något år sen, då måste man nästan tro att man har en scud bakom sig. Kör hårt och kolla med de som gjort sin GMU om det är något du bör träna på, kompisens grabb är där nere och precis klar, lycka till! Jag ökade tempot lite till något mellan jogging och promenad så fixade det sig. Dom jag pratat med, både folk som klarat, folk som hoppat av och en kille som jobbade på K4 säger samma sak, på med ryggsäck och ut och gå i skogen. Tydligen är det vanligt att folk knallar sönder fötterna om dom inte är vana vilket jag förstår nu då jag kommit upp på 20-30 kg packning, det känns lite mera i fötterna än dom 10-15 som jag bär i normala fall. 7:10 så måste man ha trampat på rätt bra, ryggsäcken är ju inte direkt samarbetsvillig då man försöker springa. Jag har vänner som varit i sämre kondition än mig då dom åkt som klarat sig så är inte särkilt oroad egentligen, lite nervös helt klart men på måndag är det bara köra.
Publicerat Augusti 17, 201312 yr Första jobbveckan denna veckan. Det märktes på så sätt att jag har kommit igång med träningen igen regelbundet sen semestern. Innan semestern hade jag 4-5 träningsdagar i veckan och under fyra veckor semester tror jag att jag tränade 5 gånger, plus att jag nog intog alkohol varje dag. Det fick en att bli något förslappad och nu har jag träningsvärk precis överallt haha Värst i benen, körde benpass i onsdags men värken hänger i än ! Tycker dock att det är ganska gött med träningsvärk så mig gör det inte jättemycket. Men man går ju som om man vore 140 år gammal Mvh // Johannes
Publicerat Augusti 17, 201312 yr Drog en sväng i Grimsta spåret i regn, två varv, ca 11 km på 54:37, trött men nöjd. Det är ett elakt kuperat spår. Christian
Publicerat Augusti 17, 201312 yr Jag ökade tempot lite till något mellan jogging och promenad så fixade det sig. Dom jag pratat med, både folk som klarat, folk som hoppat av och en kille som jobbade på K4 säger samma sak, på med ryggsäck och ut och gå i skogen. Tydligen är det vanligt att folk knallar sönder fötterna om dom inte är vana vilket jag förstår nu då jag kommit upp på 20-30 kg packning, det känns lite mera i fötterna än dom 10-15 som jag bär i normala fall. 7:10 så måste man ha trampat på rätt bra, ryggsäcken är ju inte direkt samarbetsvillig då man försöker springa. Jag har vänner som varit i sämre kondition än mig då dom åkt som klarat sig så är inte särkilt oroad egentligen, lite nervös helt klart men på måndag är det bara köra. Jepp det är i skogen kroppen får jobba, det är en tillvänjning av kroppen men räkan med en packning på runt 60kg när du är operativ, eller som en kollega sa, ni har ju inte ryggsäck ni har ju bärrem på klädskåpet! operativt så är det annat som väger utöver mat och kläder.
Publicerat Augusti 17, 201312 yr Ett klok beslut Örjan. Sambon springer midnattsloppet i kväll återkommer om resultatet. Christian 49:09 kul att se träningen omsättas. Christian
Publicerat Augusti 18, 201312 yr 25,7 km på 2:35. Som vanligt för lite vatten trots att jag släpade med mig en extra petflaska. Får ta två nästa gång... Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4
Publicerat Augusti 18, 201312 yr Förberett mig på långpass idag, men vaden spökar fortfarande. Blir nog cykel istället. Sen blir det träning i solen en vecka framöver!
Publicerat Augusti 18, 201312 yr Jepp det är i skogen kroppen får jobba, det är en tillvänjning av kroppen men räkan med en packning på runt 60kg när du är operativ, eller som en kollega sa, ni har ju inte ryggsäck ni har ju bärrem på klädskåpet! operativt så är det annat som väger utöver mat och kläder. Vad räknas in i packning? Det man har i ryggsäcken eller allt som sitter på en som vapen, väst etc?
Publicerat Augusti 18, 201312 yr Tror inte 60 kg räcker....vill minnas att en stridsutrustad soldat hade ca 20 kg utrustning + stridspackning. Med fördelning av gemensam utr brukade packningen hamna på 45-50 kg Alla stavfel beror på för stora tummar till för liten lur
Publicerat Augusti 18, 201312 yr Ett klok beslut Örjan. Sambon springer midnattsloppet i kväll återkommer om resultatet. Christian Ett dåligt beslut Örjan... Vädret var kanon och banan oxå. Något tungtrampad på de mjuka delarna, men i övrigt inget att klaga på. /Må
Publicerat Augusti 18, 201312 yr Blev en runda i spåret idag 3,3 km avslutandes med rusningar upp och ned för en kulle 7-8 gånger med armhävningar och utfall inblandat. Sen kom ösregnet och man behövde knappt duscha när man kom hem så blöt var man Mvh // Johannes
Publicerat Augusti 20, 201312 yr Trodde jag hade fått någon bristning el överansträngning i vaden, men verkar vara lite mer avancerat än så. Troligen ngn nerv i ryggen som kläms ihop, så benet domnar och värker. Har nu krupit upp i baksidan på låret också. Hoppas värmen ska hjälpa lite och en en del aktiv vila med cykel och simning. Sen blir det massage och sjukgymnast då jag kommer hem.. Har ju knappt tre veckor till Midnattsloppet, så det måste släppa.
Publicerat Augusti 20, 201312 yr jag hade fått tips om en jäkligt fin runda på vägen hem från jobbet igår men terräng väldigt likt lidingöloppet. bytte om innan jag stack från jobbet och väl på plats såg allt bra ut. där börjar spåret och där slutar det tänkte jag. igång med klockan och iväg. väl inne ser jag röda markeringar på träden som jag hänger på. spåren skulle enligt hörsägen vara 7,5 km, 10 km och 15 km. vilket jag hamnade på spelade mindre roll så därför följde jag det med klara röda markeringar. går fint till en början men jag tycker att det viker tillbaka för tidigt. snart är jag vid starten och sneglar åt klockan - 1,8 km. det här var konstigt tänker jag. skippar de röda och går på vad jag tycker mig tolka som ytterspår. snart är jag åter vid starten och klockan visar nu 4,2 km. jag bestämmer mig för att ge mig ut på en asfaltsväg i riktning mot skogen och kommer snart ut på en gammal landsväg för att vika av och passera genom ett villakvarter. vidare ut på landet och jag springer igenom en vingård(?!). jag sneglar åt klockan och ser att jag närmar mig 9 km och bestämmer mig för att ta nästa höger oavsett. en grusväg kommer och där drar jag in och passerar bökade vallar och hallonsnår. efter någon kilometer tar vägen slut vid en jordhög och jag fortsätter på någon typ av viltstig i riktningen jag tänker är rätt. snart övergår viltstigen till en slagen vall som jag korsar rakt över då jag skymtar något som ser ut som belysningen till en idrottsplats längre bort. efter att ha hoppat över ytterligare tre stengären och korsat ytterligare en vall är jag tillbaka på spåret. visst var det trevligt men nästa gång ska jag ta med mig en guide ...
Publicerat Augusti 20, 201312 yr Trodde jag hade fått någon bristning el överansträngning i vaden, men verkar vara lite mer avancerat än så. Troligen ngn nerv i ryggen som kläms ihop, så benet domnar och värker. Har nu krupit upp i baksidan på låret också. Hoppas värmen ska hjälpa lite och en en del aktiv vila med cykel och simning. Sen blir det massage och sjukgymnast då jag kommer hem.. Har ju knappt tre veckor till Midnattsloppet, så det måste släppa. Aj då, sicket snärj för o citera en god vän Skulle göra en kort löprunda i går med tanke på ljumsken men sprang fel i okända spår o hamnade på 10km rundan... Bröt mig ur den när jag hamnade på ett känt ställe. Blev 6,5 km i 6m/km takt då jag medvetet tog det lugnt o det var en del kuperat. Kändes oavkortat väldigt bra, men idag på morgonen var ljumsken lite kärv.... Hittade ett träningsprogram i Runkeepern som jag tänkte köra. sub 55 min på 10km Klarar troligen det idag redan men det är bra för mig o få ett program att följa. //
Publicerat Augusti 26, 201312 yr Årets hälsoundersökning avklarad, kändes väl så där att gå dit idag efter helgens kräftskiva och sviterna av kräftspadet gjorde att det gick en del cola igår. Blodtrycket var ju lite lågt sist det var mer normalt nu 120/70, vilopuls 46, socker 6,1 syn H1,5, V1,5 B 2,0, hörseln var ju lite svår att få till på vissa frekvenser, vänster öra var sämre, sen så ska man inte fuska med järntabletter efter blodgivning var ju lite lågt 131, brukar ligga runt 150.
Publicerat Augusti 26, 201312 yr Har flyttat i helgen, det var lite över 1400 kg som skulle ner för tre alt två trappor och upp för fem alt 3 trappor, så det var lite jobbigt sen sprang vi en runda kring mitt gamla barndomshem, Ekenäs, förvånandsvärt vilttomt mot vad jag har fått rapporter om, kanske man har jagat lite för hårt? /Christian
Publicerat Augusti 26, 201312 yr 10,,7 km 58 min. 3x4 min Tabataintervaller. På lördag blir det ett test inför Lidingö. Vi är ett gäng som ska springa 30 km terräng ihop. Blir intressant att få en värdemätare.
Publicerat Augusti 26, 201312 yr Testat pressa lite mer tempo sista veckan för att få lite omväxling i löpet och det har gått fint. Börjar tveka på om min pulsmätare stämmer dock. Ligger mellan 175-180 i snitt på allt från 4-10 km vilket känns oroväckande högt? Ska testa annan klocka nästa gång för att se om den visar samma
Publicerat Augusti 26, 201312 yr Det är inte kul att bli gammal.....testade att köra lite tempo idag. Öppnade optimistiskt på 3,39 för att efter tre km blivit 4,06 sen fick jag håll och fick gå..... Alla stavfel beror på för stora tummar till för liten lur
Publicerat Augusti 27, 201312 yr Tillbaka från solen. Blev en kort runda för att känna efter. Bara ge upp.. Blir ringa VC i morgonen och jaga sjukgymnast. Ger mig fn på en snedbelastning i kroppen som klämmer ngn nerv.. Får se vad domen blir. Troligen blir det inget midnattslopp för mig..
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Varenda muskel värker, jag saknar känsel i tre tår, jag har klarat mer än dubbelt så mycket som jag själv trodde jag någonsin skulle klara, jag har fixat 1,2 mil i jägarbuss och mycket mer. Men svimmade idag, läkaren imorgon och se om jag kan fortsätta, var andningen som lade av.