Publicerat Augusti 28, 201312 yr Varenda muskel värker, jag saknar känsel i tre tår, jag har klarat mer än dubbelt så mycket som jag själv trodde jag någonsin skulle klara, jag har fixat 1,2 mil i jägarbuss och mycket mer. Men svimmade idag, läkaren imorgon och se om jag kan fortsätta, var andningen som lade av. Svimma låter inget bra alls. Hälsan först!!!!
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Svimma och svimma, jag kommer ihåg allt men kroppen gjorde inte som jag ville. Läkaren tyckte inte det var lämpligt att jag fortsätter...
Publicerat Augusti 29, 201312 yr Första långrundan idag. 18 km på 1:50 så det gick fint. Aldrig varit uppe på såna distanser innan så var lite förvånad när 13-14 km gick som en dans men sen tog det emot lite. Var fruktansvärt törstig på slutet så nästa gång måste jag se till att ha väska med mig.
Publicerat Augusti 29, 201312 yr Första långrundan idag. 18 km på 1:50 så det gick fint. Aldrig varit uppe på såna distanser innan så var lite förvånad när 13-14 km gick som en dans men sen tog det emot lite. Var fruktansvärt törstig på slutet så nästa gång måste jag se till att ha väska med mig. Härligt! Det är där någonstans vätskebehovet på allvar börjar märkas för att reserverna är tömda. Någonstans mellan 0,5-1,0 liter/timmes löpning som man dricker någorlunda kontinuerligt sägs vara ungefär rätt.
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Varenda muskel värker, jag saknar känsel i tre tår, jag har klarat mer än dubbelt så mycket som jag själv trodde jag någonsin skulle klara, jag har fixat 1,2 mil i jägarbuss och mycket mer. Men svimmade idag, läkaren imorgon och se om jag kan fortsätta, var andningen som lade av.Låter inte bra, luft är rätt bra att få. Krya på dig!
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Svimma och svimma, jag kommer ihåg allt men kroppen gjorde inte som jag ville. Läkaren tyckte inte det var lämpligt att jag fortsätter... Vad beror det på, hittade han felet?
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Härligt! Det är där någonstans vätskebehovet på allvar börjar märkas för att reserverna är tömda. Någonstans mellan 0,5-1,0 liter/timmes löpning som man dricker någorlunda kontinuerligt sägs vara ungefär rätt. på tävling/lopp är det ju inget problem iom vätskestationer men hur gör man när man tränar? ställer ut en flaska i förtid? det finns inte att jag springer med en liter vätska på mig i 20 km. mina 97,4 kg är tunga nog att dra runt utan ytterligare viktbälten
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Varvbana med flaska utställd är väl enklast. Jag kör med bälte också, men det rymmer bara 0,8 l så det räcker inte när jag springer långt (>20 km). Finns någon ryggsäckshistoria som rymmer 1,5 l med slang fram på axeln, men det är inte aktuellt för mig. På lördag, när vi ska köra 30 km blir det varvbana, oklart om det blir 5 km/varv eller 2km/varv. Hoppas på det tidigare.
Publicerat September 1, 201312 yr Vid vilka avstånd börjar ni dricka? Jag har fortfarande svårt att sluta fokusera på hur jobbigt jag tycker det är. Fast jag nu känner mig vettigt pigg i kroppen efter 6-7 km så bråkar psyket redan vid 2.. Träningsprogrammet säger 8km i dag men jag undrar om jag ska utsätta min ljumske för det. Stretchade ordentligt i går efter löpningen o jag upplever den som bättre i dag.. //
Publicerat September 1, 201312 yr 30 km på 2:48. Terräng men snällare än Lidingö. Ser tufft ut med under tre timmar där... Jäkligt nöjd med dagens löpning dock. Magen funkade hyfsat så det kändes ok hela tiden. Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4
Publicerat September 1, 201312 yr Vid vilka avstånd börjar ni dricka? Jag har fortfarande svårt att sluta fokusera på hur jobbigt jag tycker det är. Fast jag nu känner mig vettigt pigg i kroppen efter 6-7 km så bråkar psyket redan vid 2.. Träningsprogrammet säger 8km i dag men jag undrar om jag ska utsätta min ljumske för det. Stretchade ordentligt i går efter löpningen o jag upplever den som bättre i dag.. // Har med vatten vid över en timme. Är det varmt vid kortare rundor kör vätskebälte alternativt ryggsäck. Brukar ha ryggsäcken både vid cykel och löpning. Stör inte mig nämnvärt.Men nu är det fortfarande bara vila.. Fan så frustrerande!!!!
Publicerat September 1, 201312 yr Sprang 8km med smittfarlig på 5,42. Gick sjukt lätt, iofs ganska mycket nedför men ändå. Det är bra för självförtroendet I morgon vila o arbete.. //
Publicerat September 1, 201312 yr Sprang 8km med smittfarlig på 5,42. Gick sjukt lätt, iofs ganska mycket nedför men ändå. Det är bra för självförtroendet I morgon vila o arbete.. // Nästan lite kul....sprang 8,05 km, snitt 5,40, med basseten idag... Alla stavfel beror på för stora tummar till för liten lur
Publicerat September 8, 201312 yr Första veckan i Malmö, träningen har gått bra, två löppass, varav ett med lätt ryggsäck, tre gympass, o idag blir det yoga, härligt. Resten av månaden är lite roddigare med mycket resor. Christian
Publicerat September 8, 201312 yr Upptaktsvecka på träningsdosen... Måndag funktionell träning i 60 min Onsdag gymmet 60 min Fredag Morgon spinning 45 min Känns skönt om än lite ömmande muskler här och var, varit alldeles för dåligt med fysiskaktivitet under sommaren. Dock hade man tappat drygt ett kilo till min glädje, med andra ord stabilt under 100
Publicerat September 8, 201312 yr Em veckans vila kvar och jag är lite lack på detta.. Kör program av sjukgymnasten för att räta kroppen och få lite ordningen på vaden.. Bara två månader till maran.. Fn vet hur det ska gå..
Publicerat September 8, 201312 yr Löpningen går ju riktigt bra om man inte håller 800m tempo :wallbash:provade att springa med 25kg ryggsäck, 6km det tog bra, ingen rekord tid precis men ramlade in på 35min, bodypump 2ggr vecka, var och grisade lite själv på gymmet i fredags knäböj och marklyft på schemat började på 40kg och ökade 20kg för varje set slutade på 140kg och det var axlarna som inte var van längre med trycket, marklyft 100kg 4Xmax, avslutade med att spela lite bänkpress sen blev det en kall öl Em veckans vila kvar och jag är lite lack på detta.. Kör program av sjukgymnasten för att räta kroppen och få lite ordningen på vaden.. Bara två månader till maran.. Fn vet hur det ska gå.. Vad säger sjukgymnasten? blir ju lite svårt att konditionsträna löpning, går det konditionsträna med simning?
Publicerat September 8, 201312 yr Vad säger sjukgymnasten? blir ju lite svårt att konditionsträna löpning, går det konditionsträna med simning? Absolut ingen löpning, är vad hon säger oftast.... Kommet inte bli heller de närmaste två veckorna.. Denna vecka ska jag köra lite intervaller med cykeln tänkte jag. Försöker nog få ett par pass med simning denna vecka. Båda saker är helt ok enl sjukgymnasten. Sen är det en hoper övningar som ska göras dagligen. Stretcha, böja, tänja.. Ska ev på massage och knåda ut delar av vaden nu i veckan. Nästa vecka blir det älgjakt, så då blir det att gå en massa iaf..
Publicerat September 13, 201312 yr Körde ett litet pass igår....men annars rullar det på....mycket spring i skogen annars ingen större träningsvetenskap.
Publicerat September 13, 201312 yr körde 15 km löp i onsdags i väldigt kuperad terräng. med 2 km kvar trampar jag snett i en nerförslöpa och stukar till foten. tycker inte att det känns så farligt så joggar sista 2 km och är nöjd med min tur. kommer hem ett par timmar senare och foten ser ut som en fotboll. torsdag morgon klassiska stukningsblånader över hela fotleden. med 16 dagar till lidingö kunde uppladdningen varit bättre ...
Publicerat September 13, 201312 yr Körde ett litet pass igår....men annars rullar det på....mycket spring i skogen annars ingen större träningsvetenskap. Lite tungt kanske men bra terrängträning eller vad säger du, Christian?
Publicerat September 13, 201312 yr Detta är en populär post. Körde ett litet pass igår....men annars rullar det på....mycket spring i skogen annars ingen större träningsvetenskap. ett litet tips från coachen är att det är bra mycket lättare att dra den i framvagnen så inte pälsen ligger emot och bromsar ...
Publicerat September 14, 201312 yr Rivstart efter en ganska slö semester, följde med en tjej som är PT och skulle köra lite "lätta" gymövningar men du herregud, har så jävla ont i bröstmusklerna att jag knappt kan lyfta armarna och gymturen var i torsdags..... Löpningen går däremot bättre och bättre.