Publicerat September 15, 201312 yr Första passet två veckor. Jävla förkylning att vara envis! Nu blev det milen i stilla tempo, fruktansvärt rostig. Hade fått lite idéer från en kompis som varit på teknikträning med någon "riktig" löpare och enligt honom var det viktigt att aldrig sätta i hälen och dessutom försöka hänga i luften varje steg. Detta provades idag. Nu är jag horribelt trött i vaderna. Dock får man ett rätt schysst tryck i stegen så det ska provas lite seriösare efter Lidingö. Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4
Publicerat September 15, 201312 yr Blev 17 km löpning på 1h37 min i lugnt tempo. Nöjd med en snittpuls under 150. Kanske kan Lidingö gå ok om ett par veckor
Publicerat September 15, 201312 yr Första passet två veckor. Jävla förkylning att vara envis! Nu blev det milen i stilla tempo, fruktansvärt rostig. Hade fått lite idéer från en kompis som varit på teknikträning med någon "riktig" löpare och enligt honom var det viktigt att aldrig sätta i hälen och dessutom försöka hänga i luften varje steg. Detta provades idag. Nu är jag horribelt trött i vaderna. Dock får man ett rätt schysst tryck i stegen så det ska provas lite seriösare efter Lidingö. Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Har du provat att springa i gorillaskorna, de heter säkert något annat men ser ut som gorillafötter, med tår och gjort i nått läbbigt material, ska göra att man springer mer så där, lillbrorsan provade spåret barfota, det gick hyfsat men blickarna på stackarn utan skor gjorde att han gav upp
Publicerat September 15, 201312 yr Har du provat att springa i gorillaskorna, de heter säkert något annat men ser ut som gorillafötter, med tår och gjort i nått läbbigt material, ska göra att man springer mer så där, lillbrorsan provade spåret barfota, det gick hyfsat men blickarna på stackarn utan skor gjorde att han gav upp Nope, men varit lite sugen på slika. Fula som stryk, men känner ett par som använder dem. Bl.a en kille som gjorde maran på 3:15 i dem. Efter att ha simma och cyklat på Ironman så de verkar gå att springa i
Publicerat September 16, 201312 yr Har du provat att springa i gorillaskorna, de heter säkert något annat men ser ut som gorillafötter, med tår och gjort i nått läbbigt material, ska göra att man springer mer så där, lillbrorsan provade spåret barfota, det gick hyfsat men blickarna på stackarn utan skor gjorde att han gav upp Nope, men varit lite sugen på slika. Fula som stryk, men känner ett par som använder dem. Bl.a en kille som gjorde maran på 3:15 i dem. Efter att ha simma och cyklat på Ironman så de verkar gå att springa i Vibram five fingers skulle jag tro ni pratar om, en på jobbet har såna och han säger att när man väl börjat använda dem kan man knappt gå i vanliga skor längre. Känns konstigt!! http://www.vibramfivefingers.it/default.aspx
Publicerat September 16, 201312 yr Jag har såna. Har prövat de när jag springer och det känns lite konstigt men fan så skönt
Publicerat September 16, 201312 yr Går rätt bra nu! Bytt innebandyklubb nu för en dryg vecka sen och började direkt med att vinna en ganska stor turnering med 3 olika nationer med uppe i göteborg förra helgen. Låg inte under i någon av de 7 matcherna och vann finalen tämligen enkelt med 7-2. I lördags var det en dagscup i Laholm med blandade div 2, div3 lag i södra sverige. Dansade genom fram till semifinalen då vi möter troligtvis det bästa motståndet i form av Willands men vinner med 7-4 och finalen blir dansande enkel med 14-4 i vinst där jag som back gör 3+2 poäng. Imorgon bär det av till Hässleholm för distriktsmatch!
Publicerat September 16, 201312 yr Men fy fan vilken känsla när man ligger på bra tempo och sen kan öka och KROPPEN SVARAR....
Publicerat September 21, 201312 yr Genrep för Lidingö idag. 19,6 km på 1:53. Fruktansvärt seg i kroppen. Är fortfarande inte helt fri från förkylningen och det märks. Går den inte över till på lördag kommer det att bli en tung dag...
Publicerat September 29, 201312 yr Lidingö avklarat. Stapplade i mål på 3:21 efter att magen la av efter 24 km och sen var det en kamp för att inte få oönskat besök i byxan... Nåja, glad över att komma i mål i alla fall! Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4
Publicerat September 29, 201312 yr Lidingö avklarat. Stapplade i mål på 3:21 efter att magen la av efter 24 km och sen var det en kamp för att inte få oönskat besök i byxan... Nåja, glad över att komma i mål i alla fall! Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Bra jobb! Gick fint för mig i 20 km Sen ville inte benen mer men jag kämpade mig i mål. Det var djävulskt mycket tyngre än jag räknat med. Backarna tar verkligen ut sin rätt.
Publicerat September 30, 201312 yr Bra jobb! Gick fint för mig i 20 km Sen ville inte benen mer men jag kämpade mig i mål. Det var djävulskt mycket tyngre än jag räknat med. Backarna tar verkligen ut sin rätt. Bra gjort! Jag lyckades nästan med målet under 3h men det blev 3 ynka minuter för mycket. Efter 16 när det går upp-ner-upp-ner är det tungt och sen fick jag som ni en dipp vid typ 22km. I mitt fall var det för lite dricka och en sträckning i höftböjaren som gjorde mitt lopp kännbart. Oavsett är det roligt att springa loppet eftersom alla är glada och positiva. Rekommenderar detta till er som funderar på att testa
Publicerat November 2, 201312 yr Första utepasset sen Lindingö. Satte nytt pers på min 9,6 bana med 47 blankt. Jäkligt nöjd med det sett till att det varit minimalt med träning på sistone.
Publicerat December 22, 201312 yr Provade lite framfotalöpning i förrgår och igår. Verkligen inget jätteseriöst utan kanske 200 meter sammanlagt insprängt i den vanliga joggingrundan, alltså med vanliga skor.. Men jädrar vilken träningsvärk jag har i vaderna nu, måste nästan varit framfotalöpningen som gjorde det, eller ? Någon här som har erfarenhet av det ? För övrigt kändes det mycket bra i knäna dom sträckorna som jag sprang på det viset. Mvh / Johannes
Publicerat December 22, 201312 yr Provade en sväng. Tror jag recenserade det ovan någonstans. Träningsvärk var bara förnamnet. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Publicerat December 22, 201312 yr Har lagt till med vanan att springa 5 till 7 min barfota före yoga o body balance pass, väldigt udda men skön känsla. Christian
Publicerat December 23, 201312 yr Se där ja, kör du helt barfota då eller med sådana där fivefingers ? Fredag och lördag blev som sagt springturer, igår och idag har jag varit på gymmet. Rygg igår och axlar/mage idag fast sprang även idag på gymmet istället för crosstrainern som uppvärmning. Gick riktigt bra idag. Rekord med 40 kg på militärpressen Har sen ett par gånger också kört nya axelövningar i kabelmaskinen som är mycket sköna. Är mycket nöjd över att ha blivit visad dessa.. Får väl se om man orkar ta en springtur i skogen imorgon bitti, gymmet är stängt några dagar nu. Mvh / Johannes
Publicerat December 24, 201312 yr Jag kör helt barfota, det känns enkelt o naturligt. Bra jobbat med träningen. Christian
Publicerat December 24, 201312 yr Detta är en populär post. Eftersom jag sitter själv ikväll på självaste Julafton så bestämde jag mig för att springa en runda. Julmat för tredje dagen i rad gav på förhand indikationer om att rundan skulle hållas kort. Sprang 3,5 km ner genom centrum på stan iförd löpar kläder men självfallet med Tomteluva på huvet. //
Publicerat Januari 12, 201412 yr Hur går det för alla med träningen under vintermånaderna ? Vad inriktar ni er på ? Själv körde jag mtb för första gången förra helgen och märkte då hur konditionen gått ned sen i somras så nu jobbar jag på att få upp den igen vilket innebär att istället för bara 10 minuters uppvärmning genom kondition (har brukat träna kondition utomhus innan och därför nöjt mig med uppvärmningen när jag kört på gymmet) när jag är på gymmet så har jag ökat till 30 minuter kondition varje gång på gymmet. Idag blev det ett rent konditionspass i princip med 45 minuter kondition och 15 minuter styrka med fokusering på maximal rörelse.. Mvh / Johannes
Publicerat Januari 12, 201412 yr Jag kör två löp pass i veckan, två styrkepass och ett eller två yoga pass, ibland alternerar jag med spinning eller transformers, mer uthållighet o core än maxstyrka. Christian
Publicerat Januari 12, 201412 yr Styrketräning tre dagar i veckan. För ca ett halvår sedan så började jag träna efter ett helt nytt program, enligt Styrkelabbet. Det bygger på träning 3 gånger/vecka och enbart fokusera på de tunga basövningarna. Inga kablar, maskiner och annat... Det har givit en jäkla skjuts framåt för min styrketräning. Sedan kan man lägga in kondition när man vill. Löpning för min del, men jag saknar längdskidorna lite.
Publicerat Januari 12, 201412 yr Styrketräning tre dagar i veckan. För ca ett halvår sedan så började jag träna efter ett helt nytt program, enligt Styrkelabbet. Det bygger på träning 3 gånger/vecka och enbart fokusera på de tunga basövningarna. Inga kablar, maskiner och annat... Det har givit en jäkla skjuts framåt för min styrketräning. Sedan kan man lägga in kondition när man vill. Löpning för min del, men jag saknar längdskidorna lite. Gött när det ger resultat. Det motiverar och får en ju att köra ännu hårdare Vad menar du med saknar längdskidorna, har ni ingen snö i Gävle heller ? Mvh / Johannes
Publicerat Januari 13, 201412 yr Nu börjar träningen ge resultat på riktigt. Det har tagit fyra år men nu börjar vikten rasa och musklerna komma tillbaka. Kör cykel simning och styrketräning där benstyrka och kondition prioriteras. Minus tre kilo sedan veckan före jul och ett halvt kilo på tre dagar. Tror inte att det är vätskeförlust utan riktig viktnedgång. Har kommit så långt att jag kan skotta lite snö och göra andra normala vardagssysslor utan att behöva be om hjälp. Det gör att träningen tar på ett annat sätt.
Publicerat Januari 14, 201412 yr Härligt Nils, började dagen lite tidigt, 05.30 för att vara med på ett cyklingpass vid 06.45, tungt och rappt blev det, hade rätt gott om kraft i benen efter en bra frukost och vila igår. Träningen löper på nu men jag hade nog hoppats på lite mer form eller mindre vikt. /CHristian