Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Så är det C. Karlsson, kommer aldrig följa med dig till dojon för att parera dina 47:or med mitt näsben

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Ähh jag hade ju inte tänkt klappa till dig så hårt....

;-)

Men allvarligt talat så är det jäkligt bra träning!

Fundera på det!

Jag kommer nog att börja köra lite flera morgon pass före jobbet (Har ju liksom egen nyckel)

Om du är sugen på att banka lite säck och kudde!

Publicerat

Motion o träning är skit W, bra skit :)

Men ändå är jag böjd o hålla med, det tar på psyket..

//

Stavar som en kråka även utan Iphonen..

Publicerat

Inget kan bli för långt för dig Flex. 

Du är ju vältränad el. har du legat av dig. :tongue:  :wink:  :biggrin:

He he är inte skapta för den längden :)

Mvh.

Publicerat

He he är inte skapta för den längden :)

Mvh.

Med lite träning bakom dig så fixar du det galant Flex. :whistling:  :laugh:

Du får väl träna 60-70 mil innan på skidor innan du är mogen för ett Vasalopp. :P  :lol:  :rolleyes:

Publicerat

Med lite träning bakom dig så fixar du det galant Flex. :whistling:  :laugh:

Du får väl träna 60-70 mil innan på skidor innan du är mogen för ett Vasalopp. :P  :lol:  :rolleyes:

He he Så är det nog :)

Mvh.

Publicerat

He he Så är det nog :)

Mvh.

Ja visst är det så. :thumbsup:

Publicerat

För löpning funkar det bäst med en lång plan, annars blir det några pass och sedan hittar man på annat att göra eller skadar sig.

Första steget är skit i sträckan! Den är helt ointressant. Använd tid istället. Vissa dagar är du pigg och fräsch, andra mer sliten.

Därefter, tre pass i veckan direkt. Främst för att få in rutinerna att ta sig över tröskeln och komma ut.

Första månaden, tre ggr 15 minuters jogg varje vecka. Inte längre, även konditionen kommer snabbt så tar det tid för muskler och senor att anpassa sig.

Andra månaden, vecka 1 och 2, ökar vi till 20-30 minuters jogg. Samma skäl, muskler och senor behöver tid.

Vecka 3 blir det mer intressant i form av fartlek, fem omgångar av 3+3, dvs 3 minuter jogg och 3 minuter löpning. Det skall vara en markant skillnad i ansträngning, men tänk på att du skall klara alla fem. Fortfarande tre pass i veckan.

Vecka fyra, samma koncept men en stege 6+6, 5+5, 4+4, 3+3, 2+2 tillsammans tjugo minuter jogg och tjugo minuter löpning

Tredje månaden första veckan, vänd på stegen till 2+2, 3+3, 4+4, 5+5, 6+6

Andra veckan 2+2, 3+3, 4+4, 5+5, 6+6, 5+5, 4+4

Tredje veckan, fortsätt med stegen men byt på helgen till ett rent distanspass om 80-90 minuter.

Fjärde veckan, spring som du vill.

Publicerat

Ser ganska spännande ut, ska nog prova

Publicerat

Ovanstående är det bästa sättet att komma in rätt i löpningen och undvika överbelastningar och skador. BRA TIPS. /Christian

Publicerat

Sprang 2,7 km idag med frugan och sen 2,6 km utan henne. Så sjukt lyxigt att kunna springa ner längs havet bara några minuter hemifrån :wub:

Publicerat

Vi var på hälsoföreläsning på jobbet för 2 veckor sedan, Inner hette företaget och förläsaren Björn var riktigt bra. Alla blir erbjudna 3 coachingsamtal utslaget under våren, jag var iväg på första igår och fick bl.a genomgå ett arbetstest.

Nu skall det bli kul att se om värdena kommer förbättras tills nästa date om 4 veckor och se vad 2-3 ggr joggning i veckan gör med kroppen.

Vägde in på 98, arbetspuls 156 och 41ml i syreupptagning. Fet med god konditon.

Idag gick rundan på 29.32 :thumbsup:

Publicerat

Du väger 10 kg för lite strävhår :)

//

Publicerat

Du väger 10 kg för lite strävhår :)

//

Baloo är en lastbilschaffis som jag känner och när han var farbror Dr så tyckte Dr att han var för tjock, "ser så ut för att jag är så kort"- "du skulle behöva vara närmare 3m med den vikten " blev svaret.

Med mina 179cm är jag numera för kort för 98pannor.

Publicerat

Känns som mina 193 inte räcker till riktigt heller..

//

Publicerat

Ät mer pojkar så ni växer.......brukar jag säga till barnen iaf.:D

mvh/Urban

Publicerat

178cm och 86kg är 8för mkt

Publicerat

176cm 86,5 kg, mindre än så här blir lite knotigt, Mike ojande sig idag. Christian

Publicerat

193/110

Enbart muskler o kärlek eller ......

//

Publicerat

178cm och 86kg är 8för mkt

Joo det låter lite långt....;)

mvh/Urban

Publicerat

195 / 98 anmäler sig. Slank och snygg som få. Christian - du bär upp dina kilon trots att bmit säger att du är rejält övergödd. Tre dagars längdskidor med enbart stakning då jag skippade fästvallan har lämnat lite träningsvärk. Tisdag kommer nya räcern så man har något att göra under off-season :)

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Publicerat

186/100... Var uppe på 109 som mest då fick jag nog. Då bar det av ner till 94 sen kom semestern i vägen med grillkvällar, öl och allmän dekadens. Dags att skärpa sig igen nu. Under 90 innan hösten är målet.

Råkade dessutom anmäla mig till vasaloppet så nu är det ingen återvändo...

Publicerat

186/100... Var uppe på 109 som mest då fick jag nog. Då bar det av ner till 94 sen kom semestern i vägen med grillkvällar, öl och allmän dekadens. Dags att skärpa sig igen nu. Under 90 innan hösten är målet.

Råkade dessutom anmäla mig till vasaloppet så nu är det ingen återvändo...

Återvändo finns. Tränar du för dåligt är du välkommen att höra av dig så klipper jag din biljett då jag blev utan :(
Publicerat

Återvändo finns. Tränar du för dåligt är du välkommen att höra av dig så klipper jag din biljett då jag blev utan :(

Haha nädu, jag kommer genomföra loppet. ;) Körde cykelvasan för några år sedan, det var det bästa jag har gjort. Det är så mycket enklare att motivera sig när man har ett t.ex. ett vasalopp som mål.

Det verkar ha varit ett j-a tryck på platserna, jag hängde på låset och fick en plats direkt. Minuten senare försökte jag anmäla en polare då var det fullt och ha hamnade på reservlistan, ytterligare någon minut senare var allt fullt..