Publicerat Mars 19, 201412 yr 174 cm och 83 kg men det går iaf nedåt på vågen. Cykelturfat ca 2 timmar idag... för er som inte vet så är turf ungefär som orientering med smartphone där man tar zoner, oftast i stadsmiljö, med appen turf och gps på och får poäng. Finns för android och iphone och är gratis. Turf outdoor addition
Publicerat April 4, 201412 yr Vi var på hälsoföreläsning på jobbet för 2 veckor sedan, Inner hette företaget och förläsaren Björn var riktigt bra. Alla blir erbjudna 3 coachingsamtal utslaget under våren, jag var iväg på första igår och fick bl.a genomgå ett arbetstest. Nu skall det bli kul att se om värdena kommer förbättras tills nästa date om 4 veckor och se vad 2-3 ggr joggning i veckan gör med kroppen. Vägde in på 98, arbetspuls 156 och 41ml i syreupptagning. Fet med god konditon. Idag gick rundan på 29.32 Återträff idag och joggandet ser ut att burit frukt, vågen visade 93.6 och fettprocenten sade manicken att den sjunkit med över 10%.5veckor till sista träffen.
Publicerat April 4, 201412 yr Fasen vad det är smärtsamt att ändra löpsteg! Blev 7,5 km idag i 5:15 tempo och jäklar vad det känns i kroppen. Smärta på nya ställen, men jag tror att det kommer att vara värt det på sikt. Nu är frågan om det är Fivefingers eller någon annan sko som är rätt väg att gå? Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Publicerat April 4, 201412 yr Funderar på att ställa upp i rm i kyokushin men jag vet inte det var länge sen jag tävlade och jag har inte riktigt den formen som jag vill ha inför en tävling..... Men samtidigt så vore det jäkligt kul! :€
Publicerat April 16, 201412 yr Kände mig stark idag så det blev årets första runda runt sjön, ett tempo i nära nog exakt 6min då 11km gick på 1.05, provade på att köra lite intervaller mellan vägkäpparna sista kilometern.
Publicerat April 16, 201412 yr Kände mig stark idag så det blev årets första runda runt sjön, ett tempo i nära nog exakt 6min då 11km gick på 1.05, provade på att köra lite intervaller mellan vägkäpparna sista kilometern. ödmjuk säsongspremiär strävis!
Publicerat April 16, 201412 yr ödmjuk säsongspremiär strävis!Premiär för något längre distans i alla fall, den tidiga våren gjorde att jag kom i gång tidigare än brukligt så vi ligger före planeringen så att säga. Har som mål att genomföra en halvmara under sommaren, på eget bevåg.Verkar lugnt i tråden jämnfört med samma tid förra året...
Publicerat April 16, 201412 yr Premiär för något längre distans i alla fall, den tidiga våren gjorde att jag kom i gång tidigare än brukligt så vi ligger före planeringen så att säga. Har som mål att genomföra en halvmara under sommaren, på eget bevåg. Verkar lugnt i tråden jämnfört med samma tid förra året... härligt att höra att du är igång. ett mål är ett måste iallafall för mig. vi har väl tröttnat på att skryta helt enkelt men om du ber om det så .. årets satsningar går primärt mot vätternrundan men även förberelse inför en eventuell sån där iron man till nästa år. i träningssyfte har jag en del race inbokat som bla toughest och diverse cykellopp. det lär bli ett gäng sprinttriathlon efter vättern men inget innan dess. jag ligger på ca 10 pass per vecka som det ser ut fördelat över 2-3 löp, 2-3 cykel samt fem styrkepass. löpningen så ett myspass, ett backpass och ett intervallpass som i början av maj ska övergå i distanspass. cykelpassen ligger mellan 5-10 mil. egentligen borde jag lägga ner styrkan helt då jag redan är för tung men fåfängan är för stor - kommentarer som whiskey tangos "har du slutat träna?" är inte kul att höra.
Publicerat April 16, 201412 yr Försöker ställa om till "barfotalöpning". Det gör att resultaten kanske inte är på topp, men oj vilken härlig träningsvärk det genererar! Fick hem nya barfotaskorna igår, men fel storlek så det blir inget test förrän efter påsk. Orkar just nu runt 7,5 km med "rätt" löpsteg. Målet för denna säsongen får bli att orka en halvmara, det borde gå, tycker jag!
Publicerat April 16, 201412 yr 180/85/2cm - Går mot bättre tider när grillsäsongen snart är här på riktigt med ljuv dekadens då den är som bäst. Räknar med invägning på närmare 90kg innan fältviltjakterna drar igång i höst. Bra med lite extra på benen så man inte blåser bort ute på fälten, eller fryser bort sig i skogen när det blir kallt under dov-pürschen /M
Publicerat April 16, 201412 yr Bra jobbat Pfrep, fram till veckan innan semestern, dvs för en månad sedan hade jag ett fint snitt om minst fem pass i veckan, två löp, två gym och sedan alternerande, cykling, body balance, Yoga och Transformer, men inför semestern blev det bara tre pass, under semester hade vi bara ett snitt om 4 pass i veckan och därefter här har jag fått kämpa för att hålla mig på mina fem pass. Turligt nog verkar lite vila inte ha skadat mig allt för mycket, vi sprang ett pass i Bokskogen i lördags som var mycket trevligt milen hanterades på runt 52 minuter, dvs varken nej eller tjohoo. Just nu ser jag fram emot Toughest och planerar/lägger in allt mer träning som bör passa det "loppet" eller mer korrekt beskrivet hinderbana, jag är ju en tung o fet lirare så det kommer att bli knepigt att hålla borta syran ur armar och axlar. Btw- WT:s kommentarer är ju enbart för att sporra, det är hans ledarskapsstil. /CHristian
Publicerat April 16, 201412 yr härligt att höra att du är igång. ett mål är ett måste iallafall för mig. vi har väl tröttnat på att skryta helt enkelt men om du ber om det så .. årets satsningar går primärt mot vätternrundan men även förberelse inför en eventuell sån där iron man till nästa år. i träningssyfte har jag en del race inbokat som bla toughest och diverse cykellopp. det lär bli ett gäng sprinttriathlon efter vättern men inget innan dess. jag ligger på ca 10 pass per vecka som det ser ut fördelat över 2-3 löp, 2-3 cykel samt fem styrkepass. löpningen så ett myspass, ett backpass och ett intervallpass som i början av maj ska övergå i distanspass. cykelpassen ligger mellan 5-10 mil. egentligen borde jag lägga ner styrkan helt då jag redan är för tung men fåfängan är för stor - kommentarer som whiskey tangos "har du slutat träna?" är inte kul att höra. Hinns inte så mkt mer än 10 pass på vecka med dagis å blöjbyten gissar jag..Skryt på ni om man nu vill ta det för det, skönt att få lite inspiration och framför är det alltid skönt att det finns värre dårar, läser jag det som.
Publicerat April 16, 201412 yr sett till tiden som frigörs då jakten är över så är det kroppen som sätter stopp och inte tiden Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Publicerat April 17, 201412 yr Var på gymmet igår efter en lång tid av frånvaro pga för mycket på jobbet.. Döm om min förvåning då vågen stod på 95,5 istället för 102 som brukar vara det vanliga..
Publicerat April 19, 201412 yr Backträning ? Ser att skrytmånsen är inloggad så passar på att fråga. 150m x 5 med typ fullt spett upp. Är det nåt att fortsätta med ?
Publicerat April 19, 201412 yr Backträning ? Ser att skrytmånsen är inloggad så passar på att fråga. 150m x 5 med typ fullt spett upp. Är det nåt att fortsätta med ? Tar åt mig direkt skulle säga att fem är lite få, jag brukar försöka få till ett tiotal och kanske sänka trycket till 80%. Backträning kör jag för mjölksyra och det är lite svårt med syra om man kör för få.
Publicerat April 19, 201412 yr Ok, tar syrgas med nästa gång och lägger till ett par. Syra säger du, jag trodde man räkna det som intervall o syrehöjande. Är jag fel ute menar du ?
Publicerat April 21, 201412 yr Fy farao va korkat att ge sig iväg utan att se till att ha vätskat sig själv under dagen, kaffe å öl är inte bra. Provade en ny sväng norrut och rundade Sixarby. Klev in i väggen i de 3 sista backarna och tog mig precis hem tamefan, knappt 15km är den rundan.
Publicerat April 23, 201412 yr Invigde Fivefingersen idag. 7,6km i 5.01 tempo. Blir liksom ett helt annat steg i dessa mot ett par andra skor. Trött i vaderna och lite öm på ett par ställen i fötterna, men resten av kroppen är hur pigg som helst!
Publicerat Maj 1, 201411 yr Ökat till min 9,6 runda där det i stort sett bara är asfalt.Får lite ont i tårna och vaderna blir trötta, men det funkar bra än så länge. Tog mig runt i dag på 48 blankt vilket bara är en minut sämre än mitt pers på den banan. Blåsigt idag, annars hade det nog gått att pressa lite till. Nu får det bli lite intervaller de närmsta passen innan det är dags för ett lite längre pass om någon vecka så kroppen hinner få lite återhämtning.Har blivit inbjuden till en halvmara i slutet av maj (litet arrangemang) och siktar nog på att springa, men är lite skeptisk till att fötterna håller.
Publicerat Maj 1, 201411 yr Fransson- försiktig, att byta löpstil så där kräver en rätt lång tid av tillvänjning, nu är inte du den tyngsta av oss i gänget men lova att vara försiktig, det lönar sig i längden. På lördag är det Toughest. /Christian
Publicerat Maj 1, 201411 yr Will do! Lyssnar rätt hårt på kroppen, men det är lurigt att hålla igen när det går så pass bra. Har kört barfotalöpning en del i vinter i små doser, men det är som du säger, det tar tid att vänja om kroppen. Lycka till på Toughest, det ser riktigt tufft ut! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Publicerat Maj 1, 201411 yr ok, nu ska jag me i klubben. väger 98kg och 180 lång, så nu ska afrikaformen jobbas ner mål under 90 panner och lite bättre kondis på en månad! Recept rätt strikt lchf och motion. skriver här om jag lyckas!