Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

var tvungen att fota ryggen på tröjan innan jag kastade in den i tvätten efter dagens toughest...

post-4114-0-63699900-1399130775_thumb.jp

jaktskadad? vem? inte menar du väl mig? 

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Jäklar va kul att våren är här, årets fjärde pass på crossbanan avklarat. Det märks att jag fuskat i löparspåret över vintern

Publicerat

Pfrep- med tanke på hur du, vi luktade är jag lite förvånad över att du inte tog bilen rakt ut på pass, jag tror att man var som en doftgran för vildsvin efter det där doppet.

Hade som av en slump samma startgrupp som mannen ovan, hans ryggtavla försvann i ansträngningens dis rätt omgående efter start. jag sprang tillsammans med sambon, hela vägen, klarade alla hinder, vissa med ansträngning andra var lätta, min älskade L hade 4 straffrundor på sådant som vi visste om att det skulle vara svårt,

L klarade dock väggen, sista hindret utan problem på första försöket, snacka om explosivitet kvar i benen, för egen del krävdes det 4 försök men om hon kan så kan jag. Vi gick i mål på 01:06: 43 och för damer gav det en tid runt de 100 första, bland herrarna får man lägga på 1000 till för min del, som kuriosa kan anges att jag sprang 100 meters utmaningen, madmax momentet på 22 sekunder, detta efter 6,5 km på 22 sekunder, samma tid som vinnaren i loppet sprang på.

Jag är lite skrapad och blå idag men det är en del av njutningen, kläderna ja, de kommer aldrig att bli sig lika igen. /Christian

Publicerat

Grymt bra jobbat.

Ni är inte kloka i huvudet någon av er, men det vet ni ju redan  :biggrin: .

För egen del höll jag löftet till kroppen och tog en kortvända idag.

Dock innehåll den 4 set Tabataintervaller så jag är rejält slut ändå, fast fötterna och vaderna fick det lite mildare än vanligt.

Publicerat

Christian - jag nyttjade de offentliga faciliteterna. Gick in och ställde mig i duschen fullt påklädd för att försöka få rent. Skorna räknar jag inte med att få liv i men övrigt ska återanvändas. En tanke som slog mig var hur pass hälsofarlig den där "gyttjan" var?

Jäkligt imponerande av henne att fixa väggen. Svägerskan konstaterade endast tre lyckade vägglöp från tjejer och väl över hälften av killarna misslyckades även. Jag studsade upp rätt lätt men med mina orangutangarmar vore allt annat ett skämt. Idag mår kroppen bra så när som på lite skräp på knäna. Jag överskattade banan och sänkte tempot för mycket i mitten men är trots allt väldigt nöjd. Det är inte alls omöjligt att jag står på startlinjen i Köpenhamn i september.

Publicerat

gesubu4e.jpg

Han med vildsvinströjan till höger som är mitt i en muscle up är jag :)

Publicerat

Väggen var tuff, jag är ju både kort, tjock och har korta armar så att jag lyckades ta mig upp hör till de där fysikaliska undantagen i tillvaron, jag är lite som en humla i det avseendet. 

Angående bilden, vilken underbar stilstudie på målmedvetenhet, när jag på fjärde försöket fick tag i stången med både händerna var det inget som kunde få mig att släppa taget, jag skulle fn bara upp, dvs inte som du som bara lägger lite tryck bakom och häver dig upp. Otroligt roligt att någon, svägerskan förmodar jag fick till en bild på dig där.

Tångbadet, tja det är nog så pass ohälsosamt det kan bli, inget man skall äta/dricka av, för egen del tror jag att jag klarade mig där, dock fick jag en lite kallsup i rep övergången, någon hoppade av/släppte repet och jag sjönk typ 2 decimeter omgående, men det är nog ok hoppas jag.

Galen, jo då, så pass att jag är sugen att göra om det, har midnattsloppet i sthlm i den 16 aug så att köra ett lopp i Köpenhamn känns inte alls främmande månaden efter. /Christian

Publicerat

På det igen. 8km lunchlöp nu - dubbla race till helgen. Lördag löp, söndag cykel

Publicerat

Vi kör body balance ikväll och springer imorgon..

/Christian

Publicerat

Det blev sex pass förra veckan, lite sliten nu med ett cykling pass om bara 1:45, igår sprang vi ett litet sött 1,6 km spår i Norra Upplands Väsby, 6 varv med lite vila i mellan, det var sjukt fint löp väder igår där med lite fukt i luften, svalt men inte kallt och inga insekter i luften.

Vikten då, tjock som en boll, är uppe på 88+ kg igen, verkligen något att ta hand om. /CHristian

Publicerat

Hur många av er som tränar systematiskt kan styra vikten med träningsdosen?

Jag kan det inte, o fan vet om det går....i så fall med väldigt höga träningsdosen.

Energi in ut jag vet, men jag tycker ju generellt att jag borde minskat i vikt på dessa två år som jag legat på 50-100% högre träningsdos än tidigare år.

Äter med största sannolikhet bättre åxå men icke...

Ligger på mina satans 110kg o putmage....

Quick fix??

O dieter är inget roliga.

//

//

Publicerat

Nja under normala förhållanden kan jag göra det, genom att köra 80-90 procent förbränningsträning, ingen stress och bra mat så tappar jag i vikt, generellt sätt, så länge jag för 1-2 gympass i veckan så tappar jag enbart lite i vikt, adderas därefter också som på senaste tiden ohemult mycket arbete och stress ovanpå detta så inte bara höjs min kroppstemperatur av stressen utan jag lägger på mig omgående bra mycket mer av intagen föda.

Om herr Ausch tog ett par nakenbilder och jmfr med bilder från säg 3 år sedan så lär skillnaden i utseende vara uppenbart, btw, vi behöver inte se dem, bara så att du vet.

Det finns inga snabba lösningar för långsiktiga mål och meningen att gå ner är att hålla sig nere, eller hur? Det som kan konstateras utan diet är att man 1 dag i veckan kan ta bort allt socker och sådana dumheter som ett klart tecken på att man kan och förstår hur kroppen är konstruerad. Mer än så behöver man inte göra, kalla det köttdagen och njut av grillat men inte av öl och pommes eller vad man nu äter till grillat?

Vi kör vegetariskt en dag i veckan och fisk en till två dagar i veckan för att lätta upp dieten. /Christian

Publicerat

mvh/Urban

Publicerat

Stress är förödande..

Jag har en halvjävla hektisk period nu..

Då försöker jag dra ner på mat, (socker,bröd,mm) och faktiskt öka min träning för att få ner stressnivåerna.

Annars slå lägger jag snabbt på mig några kilo i rent stressfett...

Publicerat

Finns faktiskt en bild på mig i en gammal tråd.

Skurebo vs Exabit

Ska ta en ny o jämföra.

Steg 1 blir o köpa en våg o väga mig varje morgon så jag får lite koll.

Inte som nu någon gång i månaden.

Nu löprunda i ett regnigt Göteborg[emoji106]

//

Stavar som en kråka även utan Iphonen..

Publicerat

Härligt med lite liv i tråden. Har kört dubbla löplopp i veckan. Milen i erkänt tuff bana på strax över 48 i lördags vilket jag är grymt nöjd med och kände mig rätt fräsch i mål. Idag 7,3 km på 33:45 och loppet från i lördags satt i kroppen. Fy fasen vad tungt det var - låren ville ge upp efter 1500m.

Nu blir det jobb i utlandet ett par dagar och vila sen cykelpass resten av veckan och till helgen börjar förhoppningsvis jag med yogan.

Publicerat

Milen på 48 på tuff bana!

Jag bugar[emoji106]

Bra där .

//

Publicerat

Mm hjärnan är inte med riktigt.

Om jag springer milen på 57 min, vad springer jag varje km på då[emoji15]

//

Publicerat

Typ 5,42

mvh/Urban

Publicerat

4,30 tempo ger dig en mil på 45 min, P ovan här sprang på ett snitt av 4 min 48 sek vilket är väldigt bra om man har ett kuperat eller på annat sätt tufft spår. /Christian

Publicerat

På hotell för andra veckan i rad, blir inte mycket mer motion en massa promenader och lite hotellrums träning. Upptäckt att skorna man har är slut så man måste skaffa nya, inget skönt och promenra i dem längre.

Publicerat

Typ 5,42

mvh/Urban

4,30 tempo ger dig en mil på 45 min, P ovan här sprang på ett snitt av 4 min 48 sek vilket är väldigt bra om man har ett kuperat eller på annat sätt tufft spår. /Christian

Blir aningen snurrigt i min hjärna med dessa 60 min mot 10 km...

6 min/km ger 1h/10km lätt som en plätt.

Matte är inte för dummys :)

Ska nog prova en runda idag igen.

Blev 5,2 km i Göteborg i går så nu måste Vetlanda springas igen

//

Publicerat

Alltid kul o bli snabbare.

Jag får för mig att med mina 110 kg så bör jag inte lägga allt för långa pass.

O andra sidan känner jag inget i knän eller några leder så det kanske är fel.

//