Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Tack! Ja jag är lite på djupt vatten rent kunskapsmässigt om detta med löpning, men känner av läget i i kroppen och som du säger, skyndar långsamt. Är antagligen bättre att springa relativt ofta och i lagomt tempo och på så vis öka kapaciteten än att med våld tvinga både tider och distanser öka i för högt tempo.

Har varit en tjockis av rang i några år så nojjar lite över knäna. Dock hittils inga som helst krämpor förutom lite träningsvärk de första gångerna jag joggade ;)

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Löpning är enkelt....sätt ena foten före den andra..:lol:

Skämt åsido....du är rätt ute. Lågt tempo, och mjukt underlag är det som gäller i början.

mvh/Urban

Publicerat

Perfekt! Då lullar jag på efter motionsslingan (barkad) tills jag orkar två varv på 5km slingan :thumbsup:

Publicerat

Låter sjukt förståndigt...

Men för att du inte skall tröttna, lägg ett pass med fartlek varje vecka. Ett pass, inte fler, men lite blandade farter.

Publicerat

I dag för första gången gav min träningsdagbok mig ett snitt om fem pass i veckan för de sista 12 månaderna, det är 261 pass om 241 timmar aktiv träning som ger mig det snittet, jag har sprungit 119 löp pass om minst 8 km vardera samt gjort 2 km som uppvärmning vid varje gympass,

totalt sätt har jag under det sista året sprungit mer än 1236 km eller 123 mil om man så vill.

När man tittar på vad eliten tränar, dvs minst 1000 timmar om året så inser jag vilken sjuk skillnad i insats och inställning det är frågan om.

Dagen idag inleddes med 34 min cykling pass med påföljande syrebrist och en sjuk eftersvettning. /Christian

Publicerat

Eliten jobbar inte 80h/vecka vid sidan om heller, eller hur? Sett mitt mail förresten?

Publicerat

Det är sant, men jag arbetar bara runt 60 timmar i veckan numera, så det borde finnas tid till lite mer av det som man vill få gjort och göra eller hur?  Jag har förhandlat för att kunna medverka som per förslag i ditt e-brev, svar kommer. /Christian

Publicerat

Vaknade i Norrköping igår, bakfull som ett lass med jästa äpplen, åkte tåg till Malmö, klev av, åt lunch, klev ut i skogen, Torup och bokskogen, sprang milen på 53 minuter, kördes hem, åt lasagne, tittade på film, somnade.

Konklusion, det går att träna, försiktigt om man är bakis. /Christian

Klart det går, men frågan är varför man tränar en sådan dag eftersom kroppen har fullt upp med att rensa ut skiten och träning således endast bryter ned kroppen. Sömn och vatten är det enda jag skulle rek till alla bakisar.

Publicerat

Tja en positiv sak är att man efter ett löp pass ser till att hydrera sig ordentligt, utöver det så kommer kroppen igång, samt att man får en mental tillskärpning och slipper känna av ågrenen av att bara vara bakis en hel dag. /Christian 

Publicerat

Tja en positiv sak är att man efter ett löp pass ser till att hydrera sig ordentligt, utöver det så kommer kroppen igång, samt att man får en mental tillskärpning och slipper känna av ågrenen av att bara vara bakis en hel dag. /Christian 

Alla är vi olika men för mig är en löprunda direkt på morgonen absolut bäst, innan kroppen vaknar och inser vad som är på väg att hända ;) ett gympass på tom mage funkar inte alls. går man upp en timme tidigare så hinner man så mycket mera under hela dagen, hjärnan är piggare, människan är inte gjord för att sitta, men den är lat!

Publicerat

Har börjat försöka få min bössa lättare igenom att träna axlarna.

Datanördsskador..

Publicerat

Har börjat försöka få min bössa lättare igenom att träna axlarna.

Datanördsskador..

En svala gör ingen sommar, hoppas du tränar hela kroppen för annars så har du nya gymtränafel skador.

utgångsläge som armhävning fingrarna ihop, tummarna och pekfingrarna ska vara mot varandra, sänk dig ner tills bröstet tar i händerna armbågarna skall vara så nära kroppen som möjligt, inte rakt ut, kör två set sikta på 15-20 reps, kan vara lite segt i början men lossnar, sen gör du två set vanliga armhävningar med ca axelbrett mellan händerna, brukar hjälpa till att hålla upp bössan ;)

Publicerat

En svala gör ingen sommar, hoppas du tränar hela kroppen för annars så har du nya gymtränafel skador.

utgångsläge som armhävning fingrarna ihop, tummarna och pekfingrarna ska vara mot varandra, sänk dig ner tills bröstet tar i händerna armbågarna skall vara så nära kroppen som möjligt, inte rakt ut, kör två set sikta på 15-20 reps, kan vara lite segt i början men lossnar, sen gör du två set vanliga armhävningar med ca axelbrett mellan händerna, brukar hjälpa till att hålla upp bössan ;)

Kör hela kroppen, men eftersom att jag är relativt otränad, så köra jag bara 10min om dagen. 

Det är inte roligt att cykla till jobbet dagen efter "leg day" ....

Publicerat

Blev så taggad av Christians inlägg att jag drog 60 min löpning efter jobbet. Kom 12,06 km och kände mig fräsch. Vädret lämnade en del att önska men man kan IAF inte klaga på syresättnibgen i luften när det ömsom spöregnar ömsom haglar 58/60 minuter :)

Publicerat

Just landat hårt i soffan! Blev 2,2km på drygt 11min, sen snabb återhämtning och pang på 800m "teknikslinga" som den heter i betydligt snabbare tempo. Gick rätt bra och en förbättring mot söndagens pass där jag gjorde samma sak. Lite intervall eller vad man ska beskriva det som :)

Varför upptäckte man inte det fina med löpning för typ 10år sedan? :P

Publicerat

Ja det skulle väl därför då, att slippa bakisågren. 

Publicerat

Nya MBT skor känns lite när man går 5an nu :)

post-906-0-01980800-1403642313_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat

AJ !!!! Släng på compeed så blir det bättre :)

Ja jag slängde på det i dag o det var ju betydligt bekvämare :)

Mvh.

Publicerat

Bytte ut VM soffan mot löparskorna idag.

Tog min 9,6 runda och tog mig runt på 47,36 vilket är definitivt årsbästa och eventuellt pers.

Otränad som jag är och med en fot som inte varit kurant är jag jäkligt nöjd.

Måste nog träna lite annat än Prippseps på semestern för att hålla i det här.

Publicerat

Skulle egentligen tillbaka till kontoret efter styrelsemötet men hängde ner cykeln istället och drog ut en sväng. Gick ut i idiottempo och gick totalt i väggen efter 40 km med 37,8 i snitt. Rullade lugnt och fint hem igen och det är fantastiskt att trycka ut allt man har.

Publicerat

Sitter hos pappa i Spanien o fetnar till. Ökat ett kilo på dryga veckan[emoji15][emoji15]

Får ta igen det hemma sen[emoji56]

//

Stavar som en kråka även utan Iphonen..

Publicerat

68 km på 1:54 med räcern. Studsar i min nya vårdräkt och går ner till havet och plaskar lite nu. Sommarn är fantastisk