Publicerat Juli 3, 201411 yr 3,3:an ikväll igen! Bommade gårdagens löppass, uppenbarligen trött för somnade på soffan efter maten och min omtänksamma fru tyckte väl jag var söt där jag låg och dreglade för hon väckte mig inte förrän hon skulle gå upp och sova...således för sent att dra iväg. Så då blev det av i afton istället och så får jag dra iväg imorgon igen. Men vad gör väl det, är ju så jävla skönt att äntligen kunna nyttja sin kropp till nått vettigt istället för låta skiten förfalla
Publicerat Juli 4, 201411 yr 3,3:an ikväll igen! Bommade gårdagens löppass, uppenbarligen trött för somnade på soffan efter maten och min omtänksamma fru tyckte väl jag var söt där jag låg och dreglade för hon väckte mig inte förrän hon skulle gå upp och sova...således för sent att dra iväg. Så då blev det av i afton istället och så får jag dra iväg imorgon igen. Men vad gör väl det, är ju så jävla skönt att äntligen kunna nyttja sin kropp till nått vettigt istället för låta skiten förfalla Det ät viktigt att vila åxå när man bygget om kroppen [emoji106]// Stavar som en kråka även utan Iphonen..
Publicerat Juli 4, 201411 yr Men alltså, idag gick 3,3:an så lätt att jag tog den lilla s.k teknikslingan på 800m också. Riktigt skön luft ikväll och när tankarna drar iväg mot vapen och skytte, ja då glömmer man som bort vad man gör och helt plötsligt är man framme vid mållinjen
Publicerat Juli 4, 201411 yr Detta är en populär post. For till Vansbro tidigt och studsade i det knappt 13 gradiga vattnet. Tyvärr hade de dragit ner sträckan till 1500m (600 med men alla 900 mot strömmen) pga kylan. Det gick fint och crawlkursen verkar ha gjort nytta. Jag körde crawl hela medströmsbiten och bröst mot. Sladdade in runt 50:e plats totalt på knappa 31 minuter - mycket nöjd
Publicerat Juli 13, 201411 yr Såja! 3:e passet ikväll nu efter 5km spåret började förra veckan med 5:an och sprungit den nu, tungt i benen främst men andningen hänger iaf med och det känns bra tiden i afton var rätt lik de tidigare, strax över 25 min. Funderar på om jag ska öka farten eller öka distans nästa evolution i mitt tränande Målet är iaf att springa 1 mil innan 1/9.
Publicerat Juli 14, 201411 yr Fredde! Variation är bra i träning, att ständigt nöta samma distans i halv hårt tempo är faktiskt bland det sämsta man kan göra. Försök istället variera med tre huvudpass i veckan. Ett långt i lågt tempo och två hårda intervall pass utöver detta kan du köra det som känns skoj. Jag har själv kommit igång med träningen igen efter dryga 5år uppehåll. 9kg lättare och flåset på väg tillbaka nu njuter jag på löppassen igen, klart jobbigt att jämföra tider på rundorna ännu men orken räcker för jakten åtminstone
Publicerat Juli 14, 201411 yr Nu har jag kommit igång igen . Spelade mycket fotboll när jag var yngre började sen med boxning och tävlade lite och gick sen över till Thaiboxning. Sen va det några student år med noll träning. Sen började jag med löpning i ca två år. Uppehåll i två år, började med styrketräning i 1,5 år och gick då upp från 68kg till 92kg. Senaste två åren har jag inte trånat någonting. Jag tar till och med bilen till ica nära som ligger 700m från min bostad . Väger 105kg. Vändpunkten kom när jag för ett tag sen fick ta en paus från sexet för att hämta andan och gå upp och dricka vatten... samt att magen börjar likna Pluras mer och mer. Valde att börja med intervall-träning. Låg skaderisk (vilket är vanligt när man plötsligt börjar träna), otroligt tidseffektivt (hinner med det när som helst under dagen) bygger upp ett flås och kondis snabbt. Jag har en 3km runda som med intervallträning framstår som ett helt maratonlopp i motvind. Jag börjar jogga ca 1km för att bli lite varm, sen använder jag lycktstolparna längs sträckan som intervall markörer. Ger gärnet ca 100-150m, går i rask takt ca 200m, ger gärnet 100m, joggar 200m, osvosv. Ser kanske lite muppigt ut för betraktaren men kan verkligen rekommendera detta för er som tycker det är tråkigt att nöta samma runda i samma tempo hela tiden. Hitta gärna en kuperad runda, branta backar och mycket rötter som kräver lite av balanssinnet och ger träning till fotens muskler också.
Publicerat Juli 14, 201411 yr Detta är en populär post. Köpte mig ett par rullisar i våras o har aldrig stått på ett par förut o satte upp som mål att åka till Hjo korset före sommarens slut men en ljumske har bråkat så det har inte blivit så mycket träning men nu kunde jag inte vänta längre gött som faan var det Mvh.
Publicerat Juli 14, 201411 yr Hade för bra tryck i stakandet Tur jag hunnit köra 17/20 km när det small så jag inte tvingades Gustav Vasa alltför långt
Publicerat Juli 16, 201411 yr Ökade lite på distansen idag på löpningen. 14,8 km på strax under 1:16. Nästa vecka blir det upp på halvmaran
Publicerat Juli 16, 201411 yr Detta är en populär post. Ser verkligen fram emot morgondagens pass! Det blir intervall, ta sig upp för en slalombacke så fort man mäktar med -jogga ner efter service vägen på sidan av backen som nedvarvning....uppe på toppen är dessutom ett s.k utegym som ska låta överkroppen jobba mellan backracet också! Ska bli kul tror jag!
Publicerat Juli 16, 201411 yr Ett tips är att inte ta i så du skiter ner dig..... Prova att köra intervall i svagt motlut först.... Slalombacke brukar ge mjölksyra efter 50 m, sen får du inte ut någon effekt på intervallerna. mvh/Urban
Publicerat Juli 16, 201411 yr Hade för bra tryck i stakandet Tur jag hunnit köra 17/20 km när det small så jag inte tvingades Gustav Vasa alltför långt He he gött Mvh.
Publicerat Juli 17, 201411 yr Detta är en populär post. Ett tips är att inte ta i så du skiter ner dig..... Prova att köra intervall i svagt motlut först.... Slalombacke brukar ge mjölksyra efter 50 m, sen får du inte ut någon effekt på intervallerna. mvh/Urban Precis! tricket med intervaller är att man ska klara alla i samma fart eller något fortare mot slutet men ändå vara totalt slut efter sista. Jag gillar inte löpband men till intervall är det super man får 100% jämn fart och försöker man sacka flyger man av Alternativet till bandet kör jag samma sträcka fram och åter för att hålla koll på farten. Det är väl lite personligt vad som funkar men för mig är 70/20 intervaller det som vässar formen bäst. 10st extremt effektivt pass på 25minuter med 5min jogg före och efter. Körde mitt första löppass på myren igår bra styrketräning och skonsamt då man har ont någonstans. Sol och bräms så det blir rätt tufft att orka hålla fart så inte dem bits
Publicerat Juli 17, 201411 yr Körde ett pass trail idag. Visade sig att jag har riktigt härliga skogsspår ungefär en km hemifrån. Orkade bara 8 km inkl transport dit och hem. Det var lite jobbigare än att springa på plant underlag, men jäkligt kul och bra träning!
Publicerat Juli 17, 201411 yr Shit and hellfuck! Slalombacke modell lite större än barnbacke blev det ikväll, målet var att ta sig upp 5ggr. Började med det tempo jag kört vid den vanliga terränglöpningen, visst gick det men jävlar vad det bet på! Gick nedför servicen för att varva ned, därefter blev det LÄTT jogg tills omgång 4 och 5 där jag fick gå sista 20m upp. Shit alltså vad det bet. Nu blir det vila tills på söndagskväll
Publicerat Juli 18, 201411 yr Jag simmade 200 meter i havet igår, motvind, simmade även cirka 150 meter i nedre pildammarna med ett antal gäss på släp samt körde body balance. Christian
Publicerat Juli 18, 201411 yr Såg min blekfeta mage i spegeln i morse och kom på att det är hög tid att komma i form inför säsongen.... Sprang 9 km i någon form av fartlek/intervallstuk. Ökade i uppförsbackarna, men slog av när mjölksyran började komma. Försökte dock hålla i så att åulsen fortf var hög. Höll därefter riktigt lågt tempo till nästa backe. Kändes som det kan ge lite, både som intervall och distansträning.. Ni som tränar regelbundet, är det någon nackdel att träna på detta vis. Kändes som det var riktigt skonsamt för kroppen med.... mvh/Urban
Publicerat Juli 18, 201411 yr För er som är intresserad av skidskytte eller träning, här är en blogg av min bror som satsar mot nästa os http://www.simonhallstrom.se/
Publicerat Juli 18, 201411 yr Jag simmade 200 meter i havet igår, motvind, simmade även cirka 150 meter i nedre pildammarna med ett antal gäss på släp samt körde body balance. Christian Ah, du var nymfen som Maichel beskrev i dagboken Imponeras som alltid av din träningsvilja, Christian! Men att köra Body-balance samtidigt som man simmar med en knippe gäss, är inte det att gå över gränsen för vad som är normalt?
Publicerat Juli 18, 201411 yr Ah, du var nymfen som Maichel beskrev i dagboken [emoji2] Imponeras som alltid av din träningsvilja, Christian! Men att köra Body-balance samtidigt som man simmar med en knippe gäss, är inte det att gå över gränsen för vad som är normalt? Christian - är l ite konfunderad över om inte mina stavhoppspass kvalar in här?
Publicerat Juli 18, 201411 yr Asg nja en sak i taget var det, i ref till badnymf är liknelsen missvisande, mer sjölejon/sjöko, idag var vi i Lomma, uttråkad i solen drog jag 400 meter öppet hav, alternerande bröst o ryggsim, På gymmet i kväll körde jag benböj 7 set och marklyft 7 set samt lite chins, skönt, en liten hårdare cooper test till uppvärmning gav 10:12 på testet om 2,4 km, ett bra resultat. Semester är roligt. Christian
Publicerat Juli 19, 201411 yr Asg nja en sak i taget var det, i ref till badnymf är liknelsen missvisande, mer sjölejon/sjöko, idag var vi i Lomma, uttråkad i solen drog jag 400 meter öppet hav, alternerande bröst o ryggsim, På gymmet i kväll körde jag benböj 7 set och marklyft 7 set samt lite chins, skönt, en liten hårdare cooper test till uppvärmning gav 10:12 på testet om 2,4 km, ett bra resultat. Semester är roligt. Christian Ah men satan! Imponerad så t.o.m en norrbottning hetsar upp sig (no homo) På den egna träningen så tillskrivs ett ordentligt armpass på gymmet igår och ikväll blit det intervaller i terrängen.
Publicerat Juli 19, 201411 yr Fick sällskap på löppasset idag och lurade med sambons tjejkompis. Kortare runda på 5,4 men strax under 4:10 per km. Gick som satan och hon höll på knäcka mig