Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

3,3:an ikväll igen! Bommade gårdagens löppass, uppenbarligen trött för somnade på soffan efter maten och min omtänksamma fru tyckte väl jag var söt där jag låg och dreglade för hon väckte mig inte förrän hon skulle gå upp och sova...således för sent att dra iväg. Så då blev det av i afton istället och så får jag dra iväg imorgon igen. Men vad gör väl det, är ju så jävla skönt att äntligen kunna nyttja sin kropp till nått vettigt istället för låta skiten förfalla :)

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

3,3:an ikväll igen! Bommade gårdagens löppass, uppenbarligen trött för somnade på soffan efter maten och min omtänksamma fru tyckte väl jag var söt där jag låg och dreglade för hon väckte mig inte förrän hon skulle gå upp och sova...således för sent att dra iväg. Så då blev det av i afton istället och så får jag dra iväg imorgon igen. Men vad gör väl det, är ju så jävla skönt att äntligen kunna nyttja sin kropp till nått vettigt istället för låta skiten förfalla :)

Det ät viktigt att vila åxå när man bygget om kroppen [emoji106]

//

Stavar som en kråka även utan Iphonen..

Publicerat

Men alltså, idag gick 3,3:an så lätt att jag tog den lilla s.k teknikslingan på 800m också. Riktigt skön luft ikväll och när tankarna drar iväg mot vapen och skytte, ja då glömmer man som bort vad man gör och helt plötsligt är man framme vid mållinjen :happy::thumbsup:

Publicerat

Grymt! Riktigt imponerande :thumbsup:

• 2 weeks later...
Publicerat

Såja! 3:e passet ikväll nu efter 5km spåret :D började förra veckan med 5:an och sprungit den nu, tungt i benen främst men andningen hänger iaf med och det känns bra :) tiden i afton var rätt lik de tidigare, strax över 25 min. Funderar på om jag ska öka farten eller öka distans nästa evolution i mitt tränande ;)

Målet är iaf att springa 1 mil innan 1/9. :thumbsup:

Publicerat

Fredde!

Variation är bra i träning, att ständigt nöta samma distans i halv hårt tempo är faktiskt bland det sämsta man kan göra.

Försök istället variera med tre huvudpass i veckan. Ett långt i lågt tempo och två hårda intervall pass utöver detta kan du köra det som känns skoj.

Jag har själv kommit igång med träningen igen efter dryga 5år uppehåll. 9kg lättare och flåset på väg tillbaka nu njuter jag på löppassen igen, klart jobbigt att jämföra tider på rundorna ännu men orken räcker för jakten åtminstone :)

Publicerat

Nu har jag kommit igång igen :D. Spelade mycket fotboll när jag var yngre började sen med boxning och tävlade lite och gick sen över till Thaiboxning. Sen va det några student år med noll träning. Sen började jag med löpning i ca två år. Uppehåll i två år, började med styrketräning i 1,5 år och gick då upp från 68kg till 92kg. Senaste två åren har jag inte trånat någonting. Jag tar till och med bilen till ica nära som ligger 700m från min bostad :ermm: . Väger 105kg. Vändpunkten kom när jag för ett tag sen fick ta en paus från sexet för att hämta andan och gå upp och dricka vatten... samt att magen börjar likna Pluras mer och mer. 

Valde att börja med intervall-träning. Låg skaderisk (vilket är vanligt när man plötsligt börjar träna), otroligt tidseffektivt (hinner med det när som helst under dagen) bygger upp ett flås och kondis snabbt. Jag har en 3km runda som med intervallträning framstår som ett helt maratonlopp i motvind. Jag börjar jogga ca 1km för att bli lite varm, sen använder jag lycktstolparna längs sträckan som intervall markörer. Ger gärnet ca 100-150m, går i rask takt ca 200m, ger gärnet 100m, joggar 200m, osvosv. Ser kanske lite muppigt ut för betraktaren  :laugh: men kan verkligen rekommendera detta för er som tycker det är tråkigt att nöta samma runda i samma tempo hela tiden. Hitta gärna en kuperad runda, branta backar och mycket rötter som kräver lite av balanssinnet och ger träning till fotens muskler också. 

Publicerat

Hade för bra tryck i stakandet :(3asynada.jpg

Tur jag hunnit köra 17/20 km när det small så jag inte tvingades Gustav Vasa alltför långt

Publicerat

Ökade lite på distansen idag på löpningen. 14,8 km på strax under 1:16. Nästa vecka blir det upp på halvmaran

Publicerat

Ett tips är att inte ta i så du skiter ner dig..... Prova att köra intervall i svagt motlut först....

Slalombacke brukar ge mjölksyra efter 50 m, sen får du inte ut någon effekt på intervallerna.

mvh/Urban

Publicerat

Hade för bra tryck i stakandet :(3asynada.jpg

Tur jag hunnit köra 17/20 km när det small så jag inte tvingades Gustav Vasa alltför långt

He he gött :)

Mvh.

Publicerat

Körde ett pass trail idag.

Visade sig att jag har riktigt härliga skogsspår ungefär en km hemifrån.

Orkade bara 8 km inkl transport dit och hem.

Det var lite jobbigare än att springa på plant underlag, men jäkligt kul och bra träning!

Publicerat

Shit and hellfuck! Slalombacke modell lite större än barnbacke blev det ikväll, målet var att ta sig upp 5ggr. Började med det tempo jag kört vid den vanliga terränglöpningen, visst gick det men jävlar vad det bet på! Gick nedför servicen för att varva ned, därefter blev det LÄTT jogg tills omgång 4 och 5 där jag fick gå sista 20m upp. Shit alltså vad det bet. Nu blir det vila tills på söndagskväll :thumbsup:post-202-0-00441300-1405630201_thumb.jpg

Publicerat

Jag simmade 200 meter i havet igår, motvind, simmade även cirka 150 meter i nedre pildammarna med ett antal gäss på släp samt körde body balance.

Christian

Publicerat

Såg min blekfeta mage i spegeln i morse och kom på att det är hög tid att komma i form inför säsongen....

Sprang 9 km i någon form av fartlek/intervallstuk. Ökade i uppförsbackarna, men slog av när mjölksyran började komma. Försökte dock hålla i så att åulsen fortf var hög.

Höll därefter riktigt lågt tempo till nästa backe. Kändes som det kan ge lite, både som intervall och distansträning..

Ni som tränar regelbundet, är det någon nackdel att träna på detta vis. Kändes som det var riktigt skonsamt för kroppen med....

mvh/Urban

Publicerat

För er som är intresserad av skidskytte eller träning, här är en blogg av min bror som satsar mot nästa os :)

http://www.simonhallstrom.se/

Publicerat

Jag simmade 200 meter i havet igår, motvind, simmade även cirka 150 meter i nedre pildammarna med ett antal gäss på släp samt körde body balance.

Christian

Ah, du var nymfen som Maichel beskrev i dagboken  :smile: 

Imponeras som alltid av din träningsvilja, Christian! Men att köra Body-balance samtidigt som man simmar med en knippe gäss, är inte det att gå över gränsen för vad som är normalt?  :tongue:

Publicerat

Ah, du var nymfen som Maichel beskrev i dagboken [emoji2]

Imponeras som alltid av din träningsvilja, Christian! Men att köra Body-balance samtidigt som man simmar med en knippe gäss, är inte det att gå över gränsen för vad som är normalt? :tongue:

Christian - är l ite konfunderad över om inte mina stavhoppspass kvalar in här?
Publicerat

Asg nja en sak i taget var det, i ref till badnymf är liknelsen missvisande, mer sjölejon/sjöko, idag var vi i Lomma, uttråkad i solen drog jag 400 meter öppet hav, alternerande bröst o ryggsim,

På gymmet i kväll körde jag benböj 7 set och marklyft 7 set samt lite chins, skönt, en liten hårdare cooper test till uppvärmning gav 10:12 på testet om 2,4 km, ett bra resultat. Semester är roligt. Christian

Publicerat

Asg nja en sak i taget var det, i ref till badnymf är liknelsen missvisande, mer sjölejon/sjöko, idag var vi i Lomma, uttråkad i solen drog jag 400 meter öppet hav, alternerande bröst o ryggsim,

På gymmet i kväll körde jag benböj 7 set och marklyft 7 set samt lite chins, skönt, en liten hårdare cooper test till uppvärmning gav 10:12 på testet om 2,4 km, ett bra resultat. Semester är roligt. Christian

Ah men satan! Imponerad så t.o.m en norrbottning hetsar upp sig (no homo) ;):D

På den egna träningen så tillskrivs ett ordentligt armpass på gymmet igår och ikväll blit det intervaller i terrängen.

Publicerat

Fick sällskap på löppasset idag och lurade med sambons tjejkompis. Kortare runda på 5,4 men strax under 4:10 per km. Gick som satan och hon höll på knäcka mig :)